Hoe krijg ik mijn hoge bloeddruk het beste naar beneden?

Ufo

New member
Ik weet zeker dat als ik naar de huisarts ga, ik thuiskom met een hele lading pillen van de farmaceutische industrie.

En dat wil ik liever voorkomen...

 
Niet naar de dokter gaan dus. Als je nergens last van hebt, moet je het gewoon niet meten lijkt me. En ik begin er steeds meer en meer van overtuigd te raken dat de medische wetenschap geen enkele "kwaal" (want vaak is dat het niet eens) op kan lossen. Komt er vaak op neer dat je pas een probleem hebt nadat je bij de dokter bent geweest.

 
Nu ik erover nadenk, het zijn net ambtenaren:

Ze verzinnen een niet-bestaand probleem om vervolgens te komen met een oplossing die niet werkt of juist een probleem creeert. Eenmaal gestart zit je in de neergaande spiraal, het wordt steeds erger en erger.

 
Magnesium verlaagt de bloeddruk. Als de hoeveelheid magnesium in Keltisch zeezout niet toereikend is, dan met bijv. magnesiumcitraat (te koop bij Ron Fonteine) supplementeren. edenk ook dat een hoge bloeddruk een teken van stress is. De laatste tijd lijk je een zeer kort lontje te hebben hier op dit forum, dus dat er sprake is van stress lijkt me evident.

Mike

 
Mike,

Magnesium heb ik in huis, en neem dat als ik eens kramp in mijn been heb.

Ik zal het nu dagelijks gaan slikken, om te ervaren of mijn bloeddruk er door zal dalen.

De magnesium die ik in huis heb is van Source Naturals en bevat per pil 5 soorten magenesium, te weten: citrate, taurinate, malate, glycinate en succinate.

Is dit ook goed?

Last van stress heb ik al 12 jaar...

Dus dat is niet van de laatste tijd.

Mogelijk wordt het wel eerder meer dan minder.

 
Ik ben geen expert op het gebied van magnesium en van wat de best opneembare vorm is. Je kunt met deze pil niet fout gaan, lijkt me, want dan heb je in ieder geval 5 verschillende vormen.

Mike

 
Is afvallen een optie? Heeft bij mij gewerkt...

En wat ook goed helpt (maar ik weet niet hoe het in het WAPFdieet past) : elke dag vier gedroogde biologische abrikozen. Zo is mijn tante van haar hoge bloeddruk afgekomen.

 
Gedroogde abrikozen zijn geen goede of gezonde optie! De fructose concentreert zich door het droogproces. Abrikozen zijn rijk aan magnesium, maar in gedroogde vorm dragen ze bij aan leververvetting!

Mike

 
Ik denk dat het goed is Boschje. Magnesium laat zich het makkelijkst opnemen met iets zurigs en lactaat is een zuur dus.. Bovendien heb je er nu al baat bij!

Op dit forum zijn mensen erg tevreden over de olie, ik ken het niet maar er zijn goede ervaringen mee. Nadeel is dat het in verhouding erg prijzig is. Een normale dagdosering magnesiumsuppletie (ca. 500 mg) 'kost' je al snel 15 ml olie en dus een flesje per week. Ik zou dat zelf bewaren voor de spieren en ontspanning.

Hilda

 
Quote:
Gedroogde abrikozen zijn geen goede of gezonde optie! De fructose concentreert zich door het droogproces. Abrikozen zijn rijk aan magnesium, maar in gedroogde vorm dragen ze bij aan leververvetting!


Gaat dat op voor alle gedroogde fruit Mike?

@Poekie, mooie link! Wel een ingewikkeld verhaal...

Begrijp er uit dat ik mogelijk door PDS de magnesium uit de voeding slecht kan opnemen.

Meen inmiddels ook te begrijpen dat ik door mijn vele zweten, magnesium tekorten kan opbouwen.

@Boschje, bedankt voor de tip!!

 
Mijn vader heeft ook last van een zeer hoge bloeddruk gehad en slikte medicatie, toch heb ik hem ervan af gekregen.

De natuurlijke weg is inderdaad magnesium, maar ook beweging, ontspanning, geen koffie/alcohol/tabak. Mijn vader heeft een bloeddrukmeter en telkens als hij rode bieten heeft gegeten, schiet z'n bloeddruk omlaag...

Ik kan me ook voorstellen dat een hogere inname van vet, waaronder verzadigd vet, ook goed is voor de conditie van de aderen. Een goede conditie van de aderen maakt de aderen soepel en rekbaar. Met het klimmen van de leeftijd worden de aderen nu eenmaal stugger en stijgt de bloeddruk, wat normaal is. Misschien dat ze de bloeddrukwaardes ook laag zetten omdat ze dan weer pillen kunnen slijten. Mijn bloeddruk is wel altijd 120/80 gelukkig. Weinig tot geen stress, dankzij ons voedingspatroon. Op mijn oude voedingspatroon had ik veel meer last van stressgevoelens.

 
Stom toevallig gisteren nog rode bieten gegeten.

Zonder te weten dat dit de bloeddruk zou kunnen verlagen...

Doe jij aan sport, aHealthylife?

Wellicht dat sport ook de aderen soepeler kunnen maken...

 
ja, rode bietensap helpt echt, 10 tot 20 punten omlaag bij mijn moeder en schoonmoeder. 1 klein glaasje (100 ml) per dag

 
Bedankt voor je tip, Marijan!

Heb je nog een idee, op welk moment van de dag je dit dan het best kunt drinken?

In de morgen, middag of avond?

 
Ufo,

Een jaar geleden schreef ik dit:

Quote:
Even een klein h2o2 succes verhaaltje

Mijn moeder heeft al jaren last van hoge bloeddruk. Ze nam altijd 1 tablet per dag van een of ander magisch bloeddruk "medicijn". Toen is ze wat gezonder gaan eten en na een tijdje heeft ze af kunnen bouwen tot een half tablet per dag. Vanalles geprobeerd verder, maar helemaal afbouwen wilde maar niet lukken. Steeds knalde de bloeddruk weer omhoog als ze minderde met de medicijnen. Sinds een tijdje zit ze ook aan de h2o2. Eerst opgebouwd tot ongeveer 14 druppels dacht ik, maar dit beviel haar niet echt. Ze doet nu in elk glas water, koffie een paar druppeltjes en dit bevalt haar veel beter. Vorige week is ze weer eens naar Ron Velthuis gegaan om te kijken of er verbeteringen waren. Toen Ron haar bloeddruk opmeette bleek deze zelfs bijna te laag te zijn! Nu is ze sinds maandag gaan minderen naar een kwart tabletje en ze voelt zich er prima bij. Misschien gaat ze er over een paar weken zelfs helemaal mee stoppen!


Ik heb eigenlijk geen idee hoe het nu met haar bloeddruk is. Zal het binnenkort eens vragen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan