Hoe kan je lief zijn voor je schildklier?

Angela

New member
Ik vermoed eigenlijk al jaren dat ik problemen heb met mijn schildklier. De ene keer zijn de klachten nadrukkelijker aanwezig dan de andere. Maar het probleem speelt eigenlijk al jaren. Ooit bloed laten prikken maar er kwam niks uit. Ik gebruik 2 x in de week een druppel jodium in mijn water. Ik heb mijn bijnieren 3 maanden ondersteund, en daar ben ik nu alweer een paar maanden mee gestopt. Nu heb ik sinds 1,5 week weer last van hartkloppingen (lijkt erop of mijn hart een slag overslaat), vooral als ik 's nachts in bed lig heb ik er last van. Ik word er zelfs wakker van. Wie heeft er tips voor mij? Of weet wat dit kan zijn? Al mijn klachten zijn hormoongerelateerd, maar nooit onderkend door een arts.

 
Hartkloppingen kan vele oorzaken hebben, hier een paar uit eigen ervaring:

- Mineraaltekort --> een glas water met sole doet wonderen

- Ferritinetekort --> Je schildklier wil harder dan hij kan.

- Bijnieruitputting --> Je schildklier wil harder dan je bijnieren aankunnen

- Leverproblemen --> In de lever wordt onvoldoende schildklierhormoon omgezet in het juiste hormoon (omzetting in RT3 i.p.v. het benodigde T3)

Zelf gebruik ik geen jodium, maar 2x per week 1 druppel klinkt bijzonder weinig. Echter, aangezien je al hartkloppingen hebt, zou het zomaar kunnen dat je je schildklier even helemaal niet moet opjagen (althans, niet als je niet nog meer hartkloppingen wilt).

En lief zijn voor je schildklier: Mike zou zeggen "vééél cholesterol eten", goitrogenen vermijden, leverreinigen, bijnieren ondersteunen... Denk ik hoor.

 
Er werd hier gezegd dat ik vermoedelijk ook last heb van mijn schildklier adhv mijn symptomenlijstje.

Inderdaad zou jodium goed zijn. Misschien zijn die 2 druppels in de week wel te weinig jodium zoals pinklady al aangeeft?

In zeekelp zou veel jodium zitten, in natuurlijk zeezout ook. Zie hier een artikel van Mike over hoe een sole oplossing te gebruiken met keltisch zeezout. Dit gebruik ik vanaf nu, om voldoende mineralen binnen te krijgen.

Ik denk dat ik daarnaast misschien ook terug mijn urine-therapie herbegin, daar zitten ook veel mineralen, vitamines en hormonen in.

 
Maar nogmaals, als je onvoldoende ferritine beschikbaar hebt, krijg je alleen maar meer hartkloppingen als je je schildklier gaat ondersteunen met jodium. Enerzijds wordt 'ie dan opgejaagd (jodium), maar hij kan er niets mee (hormoon kan niet gebonden en dus niet vervoerd worden). Daar zou ik dus niet al te hard mee van stapel lopen en goed aanvoelen wat er gebeurt.

 
Ja. Maar niet hetzelfde als hemoglobine. Ferritine is bijvoorbeeld nodig voor de schildklier dus.

 
¨Hoe kan je lief zijn voor je schildklier?¨

Wel een mooie vraag!

Ik had ook veel hartkloppingen vorig jaar.

Mijn behandelaar weet het aan de ziekte van lyme die ik heb.

Het kan dus ook een infectie betreffen.

 
Ik vind 3 maanden ondersteuning van je bijnieren (bijnierhormoon: adrenal/adrenorm of bedoel je met de voeding? ) heel erg weinig. Waarom heb je dit maar zo kort gedaan?

Ik gebruik ook 2 druppels ludol's jodium per week.

 
Volgens Mike mag je niet meer dan 2 druppels per week gebruiken.

Het is ook afhankelijk van je gewicht maar de meeste mensen zitten dus op die 2 druppels.

Hier een topic over jodium, misschien is daar een antwoord op je vragen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.859
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan