Hoe kan je best op natuurlijke wijze je haren verzorgen?

wimeer

New member
Ik heb al vanalles geprobeerd en nu eindelijk een fijne goede shampoo gevonden die mijn haren niet onnodig uitdroogt. Ik heb uitgeputte bijnieren en ik neem niet goed alle voedingsstoffen op dus mijn haardos is al vrij broos.
Ze hebben zoveel conditioners en andere - sorry - rommel met vaak parabenen in.

Dus vraag aan jullie: welke haarverzorging na het wassen?

Ben benieuwd!
 
Dag Wimeer,

Hier hebben mijn man, ik en de kinderen hele goede ervaringen met de producten van Chagrin Valley Soap & Salve.

Een ander forumlid gaf aan dat ze via Louland te bestellen zijn. Zelf vind ik rechtstreeks bestellen d.m.v. PayPal in de VS veel handiger en tevens budgetvriendelijker is. Let wel even op de invoerrechten als je pakket een bepaalde waarde te boven gaat.

Voor broze droge haren kan je beginnen met het inmasseren van Jojoba Grapeseed Hair Oil in de hoofdhuid in combinatie met Cocoa Butter Whip hairbalm op de lengtes en dit minimaal 1/4 uur laten zitten.

Daarna goed uitspoelen en wassen met b.v. Extra Honey Beer soap. Vervolgens goed uitspoelen.

Voor het in model brengen gebruik ik altijd de Coconut Primrose waarbij gebruik met mate heel belangrijk is.

In het geval een bruine haarkleur een opfrisser nodig heeft is de Café Moreno Zeep een goede optie.

Meer over dit alles kan je terugvinden op de site
http://www.chagrinvalleysoapandsalve.com/products/for-the-hair/
 
Bedankt Viviane.

Ik heb eens gekeken naar deze producten op jouw link, en het wordt vrij prijzig als je een paar producten koopt. Maar ik zal het zeker eens verder in detail bekijken.

Welke is de maximale pakketwaarde voor je invoerrechten betaalt?

Misschien dat er alternatieven zijn die je zelf kan maken of zo?
 
Ik gebruik ghazoul klei en mijn droge haar vindt het geweldig. Ik heb het bij de turkse winkel gekocht hier. Die van mij zijn stukjes op gedroogde klei die ik in een potje doe met wat water op ze weer zacht te maken. Ik doe dit in mijn natte haar en laat het even intrekken ondertussen doe ik de rest. En dan spoel ik het uit. Het kost iets meer moeite om alles er uit te krijgen (maar ik heb dan ook lang haar) maar als ik de harde straal er op zet gaan ook de laatste beetjes eruit.

Ik heb ook al marseille en allepo zeep met daarna azijn gebruikt. En baking soda met daarna azijn. In het begin ging dat goed maar uiteindelijk werkt het er langzamer alleen maar droger van. Ik heb dit pas een hele tijd later door gehad omdat het zo langzaam ging en het daarvoor ook droog was.
 
Dag Wimeer,

Hier nog even gekeken en gezien dat Nederland geen invoerrechten hanteert over schoonheids- en verzorgingsproducten. Wel geldt er 21 % omzetbelasting over de waarde van de ingevoerde producten. Verzendkosten worden niet verder uitgediept.

Zelf zijn we in Vlaanderen woonachtig en daar geldt pas een heffing van invoerrechten als de waarde van het pakket zonder de verzendkosten meer dan € 150,- bedraagt. Wel wordt er 21 % BTW gerekend over de waarde van de bestelde goederen.
 
Ik gebruik baking soda en spoel af met appelazijn. Niet bijzonder, maar ja.

@Kaaskanlekkerzijn, ghazoul / vulkaan as, is rijk aan vele mineralen, maar ook aluminium.
Dit las ik op een site die een omschrijving gaf van ghazoul.

Om deze reden heb ik het niet aangeschaft
Wat zijn jouw gedachten hier over?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan