Hoe bewaren jullie de kokosolie?

Ufo

New member
Vroeger zette ik het altijd in de koelkast, maar het was ook altijd een probleem om het kokosvet uit de glazen verpakking te krijgen.

Nu bewaar ik het gewoon in een keukenkastje, maar met de huidige zomerse temperaturen kan ik het gewoon uit de glazen pot gieten.

Blijft het wel goed buiten de koelkast, met dit zomerse weer?

Ik denk van wel, want in de landen waar het vandaan komt is de temperatuur vaak nog veel hoger, maar ik wil het toch graag zeker weten...

 
Het smeert nu wel lekker moet ik zeggen. Of het goed blijft weet ik eigenlijk niet, ik ban er wel altijd van uit gegaan.

 
Ik bedoel dus op mijn huid, het is nou precies of het zonnebrand olie is.

 
Ik bewaar het nooit in de koelkast. De kokospalm groeit vooral in tropische gebieden waar het ongeveer het hele jaar warm is. Daarom noemen ze het ook kokosOLIE en geen kokosvet. Kokos is het meest verzadigde en dus meest stabiele vet wat er bestaat. Volgens mij dus geen probleem om het niet in de koelkast te bewaren.

Ik gebruik het al jaren en heb er nog nooit problemen mee gehad met warm weer.

 
Het smeert inderdaad lekker makkelijk op de huid nu. Ik verwacht dat t van t weekend wel weer in zal dikken....

 
Zet desnoods de pot in koud water of een kwartiertje voordat je ermee wilt smeren in de koelkast. Ik denk niet dat de kokosolie oxideert. Ik zou eerder de plantaardige olien in een koele kelder zetten met dit warme weer, weliswaar die in de regel vitamine E bevatten om oxidatie tegen te gaan.

 
Op mijn vraag aan Ron F. of de kokosolie in de koelkast bewaard moet worden, was dit zijn antwoord.

Hoeft niet, is tropische olie. In koelkast wordt die hard, boven de 25

graden wordt die weer vloeibaar....

Ron

 
@ Alexandra

Quote:
Moet je wel een kelder hebben....


Da's toch gewoon een kwestie van graven of even je man lief aankijken..? :mrgreen:

 
Quote:
@ Alexandra

Moet je wel een kelder hebben....

Da's toch gewoon een kwestie van graven of even je man lief aankijken..?


als het werkt wil je het mij dan zeggen, ga ik ook mijn beste look uit de kast pakken

:p

Ik heb de kokosolie op het aanrecht, loopt zo de pot uit.

 
@ Dennis, ben je helemaal gek geworden om me te laten graven met dit weer? Mijn arme bijnieren.....

@ rateltje, eerst die vent nog vinden, dan kan ik t pas uitproberen. Wordt vervolgd!

@ alle vrijgezelle mannen: gezocht, leuke vent met goede graafkwaliteiten om een kelder te graven en bouwen, zodat ik op een koele manier mijn kokosolie en eieren kan bewaren. Mijn mailadres is op te vragen via Mike. Kom graag zo snel mogelijk met je in kontakt, want de zomers in Nederland duren vaak maar een paar dagen.

Mocht bovenstaande je aanspreken en heb je al een partner? Geen probleem, neem haar mee, ga ik met haar lekker in de stad shoppen :lol:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan