Hoe ben je hier terecht gekomen? voorstellen Angela

Angela

New member
Hallo allemaal

Ik ben Angela en ik ben vrijwel direct bij het opstarten van deze site/forum hier aanwezig. Daarvoor was ik veel te vinden op de Gaps site en het hormonale disbalansforum. Deze twee fora hielden er helaas allebeide binnen en week mee op:( Gelukkig was Mike hiermee bezig en ik moet zeggen dat ik me hier prima op mijn plek vind zitten. Je kunt hier met al je vragen en opmerkingen terecht. Ik vind het heel laagdrempelig en het voorziet zeker in mijn behoeftes! Ik ben ooit op dit spoor gekomen door jarenlang te zoeken naar dingen die gezondheid bevorderend zijn. En dan met name VOEDING! Maar daar is er zoveel van te vinden.... Ik zag door de bomen het bos niet meer! Ben altijd mijn intuitie gevolgd en gelukkig hier gekomen! Dit voelt als thuiskomen na een lange reis!!!!! Zo kwam ik bij het boek water het goedkoopste medicijn. Via de waterkuur, sole kwam ik bij Mike uit. Hij heeft mij op het gaps forum gewezen en uiteindelijk ben ik hier. Voor een uitgebreid verhaal over mij verwijs ik naar Even voorstellen!

Hoe ben jij hier uiteindelijk terechtgekomen?

 
Zelfde als jij, Angela. Ging al een tijdje mee op Hormonale Disbalans en daar kwam Mike tot 2x toe, ook al duurde dat beide keren niet erg lang. Hij haalde GAPS regelmatig aan en toen ben ik daar ook eens een kijkje gaan nemen. Toen Gerrit stopte met GAPS ben ik meeverhuisd naar WP.

 
Wij, man man en ik, kregen in juni 2009 een mailtje van succesboeken.nl met daarin een boodschap die mijn man triggerde.

Meestal gooien we de spam direct weg. Maar hierin stond iets over een waterboek. Het waterboek van dr. Batmanghelidj.

Daar is het dus ook mee begonnen voor ons. Vlak daarvoor waren we in een half jaar tijd 4 familieleden verloren aan kanker die in de leeftijd waren tussen de 60 en 65 jaar. En onze beide vaders waren ook aan kanker overleden. Toen dachten we, hoe kunnen we dit zelf voorkomen. Toen kwam dat waterboek op ons pad en in augustus van dat jaar googlede mijn man op 'gezonde voeding' en kwam op de site van Henk Mutsaers. Daar kwam de naam van Mike op voor, en in september zat hij op zijn eerste kennismiddag met Mike.

Daarna hebben we ze (bijna) allemaal bezocht. Eerst 1x per kwartaal, later maandelijks. Vanaf het begin af bij dit forum, zeer interessant en ook gezellig.

Lia

 
Ik ben door de MS begonnen met eliminatiedieet, het waterboek ook gelezen, merkte dat hormonen een grote rol spelen. ook op forum van hormonale disbalans gekeken, maar snel weer mee gestopt( marja lag mij niet zo) maar ben er weer meer gaan lezen toen Mike daar meeschreef.

Via Mike op gapsdieet meegebabbeld) Gerrit lag mij weer wel :D )en meeverhuist hier naar toe.

Maar ik snap wat je bedoeld, ik heb ook vaak het idee gehad dat het vooral te danken is aan toeval dat ik Mike heb getroffen en de kennis over WP. En vaak gedacht: waarom heb ik dit niet jaren geleden al ontdekt?

 
Mijn altijd al subtiel-aanwezige interesse voor voeding en gezondheid is enige jaren geleden pas echt helemaal opgeleefd. Dat was op mijn 31e. Ik kreeg vragen, vragen en nog meer vragen. Ik ben het internet gaan afspeuren en raakte steeds meer bekend met de site van Ron Fonteine. Op een gegeven moment heb ik hem een aantal moeilijkere vragen gemaild en heeft hij me doorverwezen naar Mike. Mike had me veel interessants te vertellen, dus ik ben zijn teksten gaan lezen en nog meer vragen gaan stellen. Steeds weer bleken mijn vragen zo moeilijk niet te zijn wanneer ik het antwoord las. Veel dingen voelde kloppend en soms dacht ik ook wel: dit heb ik zelf ook altijd zo geweten, maar het wordt me pas duidelijk nu iemand het mij verteld. Dit betekent niet dat ik het altijd met Mike eens ben, maar veel dingen prikkelden en inspireerden me bijzonder. Zo is er een periode van 1,5 a 2 jaar emailuitwisseling op gang gekomen, totdat Mike me wees op dit forum wat toen nog niet zo lang bestond. Na een paar hints ben ik aangesloten...

 
Ikzelf heb ook een forumgeschiedenis. Ik kwam in contact met Marja Zahavi en kreeg van haar mijn eigen hoekje aangeboden op haar Hormonale Disbalansforum. Daar heb ik een aantal forumleden leren kennen die hier ook nog steeds actief zijn, zoals bijv. pinklady, Dia en Angela.

Mijn visie bleek vaak haaks te staan op die van Marja, die meer van de orthomoleculaire supplementen is i.p.v. te proberen voedingsstoffen uit volwaardige voeding te halen. Dit botste en ze haalde prompt alle topics en threads weg. Na verloop van tijd toch e.e.a. uitgepraat en ik kreeg opnieuw mijn hoekje. Ze bleek alles te hebben bewaard en zette het terug op het forum. Toch ging het opnieuw fout, wederom door een onoverkomelijk verschil in inzicht. Ik heb toen zelf maar gevraagd of ze alles weg wilde halen, want daar zou het uiteindelijk toch op neerkomen. Erg jammer, want ik weet dat ik vele volgers had op dat forum!

Intussen had Gerrit zijn GAPS-forum gestart en ik was een tijdje zowel op het Hormonale Disbalansforum als op het GAPS-forum actief. Na verloop van tijd kon Gerrit het echter niet meer bolwerken met zijn gewone werk en de gezinsuitbreiding met zijn dochtertje Noa en dus zette hij een streep achter het GAPS-forum en was zo vriendelijk mij te vragen of ik niet zelf een WP-forum wilde hebben. Ik vond dat een goed idee en Gerrit heeft het voor me mogelijk gemaakt.

Het is fantastisch om te zien dat dit forum zo snel groeit en ook een prima page ranking heeft op Google! Om die reden heb ik ook met Sally Fallon een compromis bereikt om dit forum landelijk te houden onder de vlag van de Weston A. Price Foundation. De gewone site is een regionale geworden, gelderland.westonprice.nl. Overduidelijk een compromis, maar een waarmee ik en zij kunnen leven. Als dit niet het geval was geweest, was ik er ook mee doorgegaan, maar dat had betekend dat ik me los had moeten maken van de WAPF, wat ik zeer jammer had gevonden. De WAPF geeft m.i. het meest complete plaatje over voeding en gezondheid, alleen in het standpunt over granen kan ik me niet vinden.

Mike

 
Wat leuk om dit van jullie te lezen. In zekere zin is iedereen hier eigenlijk wel min of meer hetzelfde padje gevolgd.

Is vast geen toeval. Ik geloof niet in toeval. Fijn dat dit er is! Mede mogelijk gemaakt door o.a. Gerrit, Mike. Thanks! Ben benieuwd naar de anderen!

Ps Ik mis Rapunzel al een tijdje hier, gaat het wel met je? ( of vakantie?)

 
Nou Angela, om heel eerlijk te zijn ging het voor geen meter met me! Ik heb weer wat meegemaakt op gezondheidsgebied en ik ben er bijna aan onderdoor gegaan. Het is dat er zoiets als EFT bestaat....

 
Dan zei mijn intuïtie me dat helaas goed dus... Ik had een naar gevoel dat er iets was.... Wil je er wat over kwijt? Hoe is het nu dan?

 
Ik ben al meer dan 12 jaar met voeding en gezondheid bezig. Zo'n 4 jaar geleden kocht ik een autoradio met Mp3speler en luisterde mp3 bestanden in de auto. Opeens voelde ik een ingeving dat ik moest gaan zoeken op "gezondheid + radio", ik weet dat nog goed. Toen kwam ik uit op de site van Henk en heb vanaf die tijd het radioprogramma geluisterd in de auto (ik heb ze ALLEMAAL beluisterd). Ook heb ik af en toe vragen ingediend. Naderhand ben ik wel eens incidenteel naar de kennisavonden geweest. Ik had toen een erg druk leven (nu wat rustiger).

Op een gegeven moment kwam Mike ook bij mijn moeder in de buurt lezingen geven, bij DeLezing.nl en daar heb ik Mike beter leren kennen. Het heeft mijn leven veranderd, o.a. door de voeding ben ik nu erg stabiel en heb nauwelijks last van bloedsuikerschommelingen of angsten. Ik geloofde vroeger echt dat het voedingscentrum het bij het juiste eind had. Nu weet ik dat het slechts een visie is. Ik vind het heel leuk om op dit forum van elkaar te leren! Mijn missie is om mensen bewust te maken van wat je in je mond stopt en dat wat je denkt dat je dat ook bent. Mike heeft ook die missie en daarom ondersteun ik hem en Ron graag. Het is iets waarvan ik duidelijk voel dat klopt.

 
Voor mij was het denk ik via het trefwoord leverreiniging of de combi gal en vet. Compleet nieuwe informatie, maar ergens wist ik dat vetten goed voor me waren. Hier vond ik het antwoord waarom. Er is een compleet nieuwe wereld voor me open gegaan! Mensen in mijn omgeving verklaren me voor gek, maar willen wel de rauwe melk proeven :) Men ziet dat het wat beterder met me gaat en steunen me daarom wel. Ik ben in ieder geval erg dankbaar voor dit forum en al jullie verhalen. Dank jullie wel!

 
Het Hormonale Disbalans-forum kende ik ook al en hoewel ik de info zeer interessant vond stuitte het gebruik van hormonen me tegen de borst; de boeken van Dr Bathmanghelidj heb ik ook, evenals het boek over Bijnieruitputting (dankzij de tip van Marja van het Hormonale Disbalansforum). Voor Leefbewust.com vertaal ik af en toe wat op verzoek van Ron. :)

Kortom: we komen allemaal een beetje uit dezelfde hoek!

 
Er zijn inmiddels best wel weer veel nieuwen hier. Benieuwd hoe jullie hier terecht zijn gekomen, vandaar dat ik dit onderwerp eenieder naar boven heb gehaald :wink:

 
Via Ron Fonteine. Ik las daar iets over Weston Price. Ik was zelf vegetariër maar wat ik las over WAP sprak me meteen aan.

Ben gaan googlen en kwam op deze site.

 
Ik ben hier gekomen via google. Ik las vaak op de Amerikaanse WAPF site en zag opeens een .nl staan ! :)

Ik dacht toen al een tijdje waarom is er geen Nederlandse WAPF? Dus ik was erg blij dat Mike daarmee gestart was.

Over google: ik gebruik sinds kort Start Page inplaats van google, zie hier:

https://startpage.com/ned/

Quote:
Startpage Beschermt Uw Privacy!

Startpage, en haar zuster-zoekmachine Ixquick zijn de enige zoekmachines die door onafhankelijke privacy-instanties zijn gecertificeerd en die uw IP adres niet opslaan noch uw zoekgedrag volgen.

Uw privacy is in gevaar!Iedere keer dat u met een gewone zoekmachine zoekt, worden uw persoonlijke zoekgegevens opgeslagen. De grote zoekmachines slaan uw IP adres op en gebruiken traceerbare cookies om uw zoektermen, het tijdstip van uw zoekopdracht, en de links waar u op klikt bij te kunnen houden. Deze informatie wordt opgeslagen in grote databases.

Deze zoekopdrachten geven een enorme hoeveelheid persoonlijke informatie over u prijs, zoals uw interesses, uw familie omstandigheden, uw politieke overtuiging, uw medische situatie, en hoogstwaarschijnlijk nog veel meer. Deze informatie is het moderne goud voor marketeers, overheids-functionarissen, "black-hat" hackers en criminelen - deze zouden allemaal erg graag beschikken over uw privé-zoekinformatie.


 
ik denk via Ron Fonteine.com op een avond van Mike in Nieuwegein

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan