Histamine vraag

iefkem

New member
Ik heb al heel lang last van histamine en soms wat dikke vingers annex ontstekingen. Ik hoorde laatst in een podcast dat een bepaald tekort aan aminozuur één van de oorzaken is.

Ik eet groenten, gekookt, rauw, korte pickel en soms gefermenteerd. Ik eet geweekte volle granen (matig), ik eet 2x per week vis of bio vlees van een slager of wild vlees. Soms eet ik ook even 2 weken geen vlees en merk na 3 weken dat ik mega trek krijg. Ik heb voedsel bloed onderzoek laten doen genaamd ImuPro. Dit toont verhoogde IgG antistoffen tegen voeding aan. Bij mij was kippenei volledig 46,2 en zeer hoog is een waarde van≥ 20.0 μg/ml IgG.

Ik eet nu al 1 jaar geen eieren meer en mis dat enorm als eiwit bron. Als ik veel bonen ga eten (voorweken en koken met kombu) dan krijg ik dikkere vingers dus vlees werkt beter. Ik heb dit weekend 4 eieren op met groenten als een keto ontbijt en nergens last van.

Ik drink 2 koffie per dag, eet soms goede miso, tamari, soms pure chocolade en eet weinig oude kaas. Eerder feta en geit en eet soma raw hangop kefir. Rode wijn gaan direct mis en na 2 glazen alcohol heb ik 2 dagen hoofdpijn dus helaas drink ik niet meer en somas wel jammer, want hou erg van koken en goede wijn is dan soms wel lekker. Ik maak zelf kombucha. Ik kook zo zie https://www.instagram.com/iefkecook/

Ik hoop dat u wat tips kan geven en denk zelf te weinig aminozuren en ga op dapper markt bottenbouillion bestellen en zelf een pan maken.

mms lost al mijn rode en soms gezwollen vinger problemen op, alleen wil ik dat liever niet permanent mijn hele leven gebruiken.

Ik ontvang graag tips zodat ik wat verder kom in mijn zoektocht.
 
Hoi iefkem.

Hieronder enkele ideetjes.

  • Jodium. Zie bijv. https://www.curezone.org/forums/fm.asp?i=1288421
  • Water met solé [zoutoplossing].
  • Als je kombucha wel kan drinken maar wijn niet zou alcohol niet het probleem zijn, maar wellicht de sulfiet. Overigens voegt wijn niets toe aan je gezondheid, maar breekt het alleen maar af dus je lichaam werkt daar fantastisch
  • Als je op steeds meer voedingsmiddelen allergisch reageert zou je ook eens vitamine B12 tekort kunnen bestuderen.
  • IVM lijkt in dit verhaal ook te passen.
  • Darmen reinigen. Zorg dat je kunt blijven ontlasten en dus ontgiften. Histamine is veelal een probleem vanuit de darmen.
  • Bijnieren voeden.

Als ik het relaas lees begrijp ik niet helemaal wat je wel eet, daar de WAPF voeding wat sporadisch genomen lijkt te worden. Wellicht zit je te hoog in de koolhydraten, wat sowieso een verhoogde kans op ontstekingen geeft.
 
Dank voor de tips en suggesties.

Weet u waar ik het beste jodium kan bestellen en kan dit zonder orthomoleculaire therapeut advies? B12 tekort ga ik laten testen via een bloedonderzoek of bioresonantie want daar hecht ik meer waarde aan.

Ik eet vooral veel groenten, wekelijks vis, feta, geitenkaas, geweekte bonen, tempeh, miso, geweekte volle granen en vooral alles glutenvrij dus boekweit, haver, quinoa, weinig fruit wel wat, volle raw hangop kefir, zaden en pitten, noten (soms geweekte). Koolhydraten zijn bij mij denk ik niet te hoog, want eet alleen complexe. Pompoen, ui, pastinaak, biet, zoetenaardappel en gebruik geen suiker of andere zoet stoffen. Heel soms een dadel en dat is 1 per week. Eet wekelijks kiemen en eet ook regelmatig zeewier en weinig vlees dus b12 zou best wat laag kunnen zijn en wellicht iets van proteïne. Sulfiet is zeker het probleem bij wijn en sowieso alcohol vind mijn lever niet meer fijn doordat ik zo gezond eet. Ik eet heel soms zuurdesem brood van de bio winkel dus echte zuurdesem.

Ik hoor graag iets meer over de jodium link, want als ik de info lees via de link, dan is mij niet niet helemaal wat ik zou kunnen proberen met jodium.

Mms helpt erg goed alleen is dat vrij heftig oxidant dus wil dat niet standaard elke dag nemen.

Ik detox met luvos heilaarde en psyllium vezels en doe soms een 1 daagse detox kuur van vegaqura. Mijn stoelgang is elke dag en soms meer dan 1x per dag.

Alvast bedankt 🙏🏼
 
Hoi iefkem,

Wat betreft het eetpatroon kan ik alleen maar aanraden te verdiepen in de voedingswijze van Weston Price. Er is hier op dit forum een schat aan informatie te vinden. Bijvoorbeeld alleen al in het 'alleen lezen' gedeelte.

Zo ontdek je vanzelf welke voeding volgens velen op dit forum de wijze is om je te voeden, te weten dierlijk en niet plantaardig. Al die granen, noten, groente, bonen zie ik zelf geen voordelen in. Soja [tempeh] al zeker niet in mijn optiek.

Op de site van de Weston A. Price Foundation is ook lekker veel informatie te vinden.

Met gericht zoeken via een zoeksite [zoals Duckduck] en aanvullen site:fatsforum.nl [of elke andere site die je wilt raadplegen] is er makkelijk een weg te vinden in de berg informatie.

Als je lever geen alcohol accepteert vraag ik me af of dat wel een teken is dat je nu gezond bent of dat je lever het te druk heeft. Geen idee, maar niet altijd is alles waarvan je verwacht wat het is. Overigens bevatten kefir en kombucha ook alcohol, waarbij ik mijn vraagtekens zet of dit wel zo goed voor de mensheid is. Ik vermoed van niet, zeker niet in de hoeveelheden die we tegenwoordig bij onze hang naar gezonde voeding nuttigen.

Over jodium is meer te vinden op de Curezone site [de link in mijn vorige bericht].
Als ook op de site van Dr. Mark Sircus, Stop the thyroid madness en Jason Hommel.

In je bericht mis ik rauwe melk, eieren, bouillon, roomboter, kokosolie, levertraan en -zoals je zelf vermeldt - vlees.

Overigens is geen vlees of weinig vlees eten niet de enige mogelijkheid dat vitamine B12 laag zou kunnen zijn. Er zijn zeer veel mensen wie een opnameprobleem hebben [al dan niet aangeboren] waar B12 te laag is.
Zie bijvoorbeeld:

Lekker veel informatie lijkt me. Laat het inzinken, ga op jacht naar wat goed voor je is. Voel in, probeer, geniet, ga onderuit, probeer opnieuw. :)

Hier komt dan ook de informatie van Mike [forumleider] boven waarin hij aangaf dat velen ook een opnameprobleem hebben door vergiftiging en dat de cellen weer geopend kunnen worden door het gebruik van IVM. Dit is een kort door de bocht versie van mij. Meer hierover is eveneens te vinden hier op het forum.

Edit: nog een internetsite die enorm aan te raden is, is de site van forumlid Poekie [Lia]: https://www.voedingisgezondheid.nl/

Verder zou het orgaan nier anti-histamine werken. Uit de nieuwsbrief van Modern Native:

Rundernier bevat van nature een stofje genaamd DAO.

Dit stofje is verantwoordelijk voor het afbreken van histamine in het lichaam.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan