marjolein6983
New member
Op dit forum lees ik dat histamine-overgevoeligheid het gevolg is van bijnieruitputting omdat de bijnieren niet meer in staat zouden zijn om histaminase (dat de histamine afbreekt) aan te maken. Maar op internet las ik dat die overdreven histaminereactie voortkomt uit een tekort van het DAO-enzyme dat in de darmn aangemaakt moet worden... Klopt dit laatste ook is het een tekort van beide?
En ik denk erover om nu tijdelijk scutularia te gaan gebruiken om de symptomen van de histamine ietsje te verminderen (want is wel heel heftig, kan bijna niets meer eten nu het ook nog eens hooikoortstijd is) totdat de bijnieren wat zijn aangesterkt mbv de adrenal; maar is dit wenselijk of maak ik het daar uiteindelijk alleen maar erger door; maw verzwak ik mijn systeem nog meer?
En ik denk erover om nu tijdelijk scutularia te gaan gebruiken om de symptomen van de histamine ietsje te verminderen (want is wel heel heftig, kan bijna niets meer eten nu het ook nog eens hooikoortstijd is) totdat de bijnieren wat zijn aangesterkt mbv de adrenal; maar is dit wenselijk of maak ik het daar uiteindelijk alleen maar erger door; maw verzwak ik mijn systeem nog meer?