Himba people

kaasmeisje

New member
Ik was wat aan het googlen. Zoekterm: 'primitive people'. Uiteindelijk belande ik bij het Himba volk. Wat een prachtige vrouwen om te zien. Blijkt dat zij voornamelijk op melk leven. Leuk om te googlen: himba people of himba women/woman.

Ik ben benieuwd wat anderen van de himba's vinden.

 
moet je ook eens op Mursi stam googlen, kwam ik ook tegen, tanden niet echt te zien wel kinnebakken enz.

Ik vind het niet mooi, wel heel bijzonder

 
Als je naar plaatsjes van himba mannen kijkt valt mij op dat velen gespierd zijn en een lichte six pack hebben zonder dat ze er droog uit zien, in de zin van weinig vet.

 
Quote:
beelden van het inderdaad pachtige Himba-volk.


Ik zie op de foto`s voornamelijk vrolijk lachende, gelukkig uitziende mensen.

Ga eens in Utrecht over straat lopen...

Als je daar iemand ziet lachen, denk je dat die niet goed snik is...

Deze fotos bewijzen dat mensen ook vrolijk kunnen zijn, zonder vele euros op een bankrekening.

 
Misschien het weer. Mooie zonnige dag in Groningen en iedereen oogt blij. De Himba vrouwen op de foto's leven veel buiten in de zon. En hebben vast geen deadlines met scripties, afstuderen, baan zoeken tijdens crisis. Al hebben zij misschien ook wel zorgen. Ik geloof dat ik iets heb gelezen dat verhalen vertellen, mythen en dansen belangrijk zijn in hun cultuur. Ik heb een periode gehad dat ik elke dag wel een paar uren buiten was, lekker 2 a drie uur stevig tempo wandelen. Iedereen vond mij opeens mooi. Leven in de natuur is misschien wel heel belangrijk.

 
Even een klein stukje zuidelijker. Het eerste deel zullen de meesten misschien wel kennen, maar het tweede deel van 'Gods must be crazy' is eigenlijk nog mooier. Dan zie je die kindjes met dat water spelen. Het is een parodie op het antropologen-taaltje.

Ze hebben die mensen echt aangekleed zoals ze zelf al lang niet meer gekleed gaan. Dat wil zeggen: uitgekleed. Heerlijke humor. De mensen zijn helemaal echt, dat zie je zo. En er is veel aandacht besteed aan het filmen. De eerste 8 minuten staan online :



Voor de rest kun je 2 delen op DVD kopen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan