Hier word je toch helemaal gek van

robinAlexander

Well-known member
Ik pakde vanochtend de krant uit de bus staat er op de voor pagina in koeienletters:

Biologisch voedsel is helemaal niet goed voor het milieu

ik kan daar zo boos om worden

als ik dan ook de discusie aan ga met mijn ouders van dat het wel goed is voor het milieu krijg ik ook zoon simpel antwoord van: dat geloof ik niet want jij heb daar niet voor geleerd en die man die dat beweert van de Universiteit van Wageningen wel XD

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21214124/___Bio_schaadt_milieu___.html

Wat de Telegraaf bezielt om een dergelijk rapport zo te lanceren zonder het advies van deskundigen snap ik niet

De biologische landbouw kijkt volledig anders tegen duurzaamheid aan Biologische landbouw hecht belang aan een integrale benadering van duurzaamheid waarbij er niet naar 1 aspect gekeken wordt maar naar alle aspecten in samenhang: voedselkwaliteit, diervriendelijkheid, water en bodem, biodiversiteit, gesloten kringlopen, behoud van genetische variëteit, landschapsbehoud en sociale factoren.

Wat in het rapport bijvoorbeeld volledig buiten beschouwing blijft is het gebruik van chemische middelen zoals kunstmest bestrijdingsmiddelen en antibiotica in de intensieve houderijsystemen. De toepassing en productie van deze middelen is een enorme belasting voor het milieu Dit zijn factoren waar je niet zomaar aan voorbij kunt gaan wanneer je uitspraken doet over (duurzaamheid in Biologisch voedsel)

wat een gek die Dijkhuizen PUNT

 
Het gaat mis zodra er gezegd wordt dat de uitstoot van CO2 een broeikaseffect veroorzaakt. Dat doen bijna alle kranten, het dieptepunt vind ik overigens de Trouw.

Geduldig uitleggen dat dit niet zo is, en daar niet vanaf wijken. Al moet je het 200 keer herhalen. Het zijn treurige discussies maar het is niet anders.

Men is uit op centralisatie, één wereldregering, één manier van leven. De werkwijze van de bankster-gangsters is heel simpel: bedenk een mondiaal probleem, bedenk een mondiale oplossing. Ze doen net alsof wij het verschil niet zien tussen opwarming en vervuiling. Als je laat zien dat CO2 gewoon in de natuur voorkomt en niets met opwarming te maken heeft, is het net alsof je de vervuilers steunt. Maar het is eigenlijk natuurlijk andersom. Andersom denken.

Pas ook op met de woorden 'groen' en 'duurzaamheid'. Oorspronkelijk een prachtige betekenis, maar sinds kort aan inflatie onderhevig, omdat ze worden verbonden aan diezelfde wereldregering die de aarde nog verder gaat uithollen. Het is net als vroeger het woord 'communisme' vs 'community' (gemeenschap). Het klinkt hetzelfde, maar community is een oplossing, en communisme was en is een probleem.

De jongens die de oplossing zeggen te hebben, zijn de jongens die de problemen veroorzaken.

Vervuiling, olie-afhankelijkheid, een schulden-systeem, en via onderwijs een negatief mensbeeld neerzetten waarbij we gaan denken dat de mens nu eenmaal een grote politiemacht nodig heeft.

De machtsstructuur moet om zodat vrije energie een kans krijgt. De machtsstructuur kan om als wij besluiten dat we de hele politiek (en hun wetenschappers) in ons leven niet nodig hebben, omdat het een soort PR-bureau is, per definitie oneerlijk.

 
Dat is waar Thijs, het andersom denken en de inflatie van begrippen. Ze gaan er nu zelfs met de term groen en duurzaam vandoor. Hoe duurzaam is het om doodzieke kippen te eten? Alsof we nog niet ziek genoeg zijn allemaal, om van de morele kant van het verhaal maar te zwijgen.

Het sust niet alleen het geweten van de plofkipetende massa maar voorziet ze van argumenten om zelfs te denken goed bezig te zijn. Steeds meer jonge mensen kiezen voor biologisch en dus is het tijd voor een (in mijn ogen doorzichtig) tegenoffensief.

 
Oh wat een horror, die Agenda 21. Een ieder moet voor zichzelf bepalen hoe te leven en welke keuzes daarvoor gemaakt worden, maar wat een arrogantie om dit voor een compleet land vast te leggen, laat staan de hele wereld! Arrogantie ten top!

 
Ik heb de heer Aalt Dijkhuizen nog een mail gestuurd hoe ik er over denk

en zijn antwoord was dit :

Geachte heer Bruning,

Vervelend dat dit soort artikelen u zo irriteren.

Misschien dat bijgaande column van mij waarop de Telegraaf zich op baseert u nader inzicht biedt. U kunt die vinden op www.nevedi.nl<http://www.nevedi.nl> of meer rechtstreeks door te klikken op http://www.nevedi.nl/nieuws/columnoverzicht/blog/?blogId=ccda8aa2-5bfe-4d98-8d7e-ccfe274b9ede.

Verder sluit ik een presentatie bij die ik eerder dit jaar voor de agrarisch journalisten heb gehouden en u ook literatuurverwijzingen aantreft waarop het verhaal zich baseert.

Met vr gr,

Aalt Dijkhuizen

 
Wat zijn dat voor een suffe journalisten die naar zo'n presentatie komen kijken? Krijgen ze daar voor betaald ofzo? Voor ze het weten hebben ze ook een rol in het PR verhaal van de VN, Nederlandse journalisten hebben sowieso al die reputatie.

Het is een simpel verhaal: "Er is sprake van overbevolking, en er is sprake van opwarming van de aarde door uitstoot van CO2. Daarom moeten we gaan denken in oplossingen waarmee we iedereen kunnen voeden zonder dat de temperaturen omhoog gaan. Ik zal met deze powerpointpresentatie uitleggen hoe. Ik zal ook bronnen geven"

Mensen geloven in zo'n analyse, de vraag is waarom. Volgens mij is dat echt het resultaat van ons onderwijs. Niemand leert op school over hoe deze krankzinnige situatie werkelijk tot stand is gekomen. Bijna 7 miljard graan- en banaan-eters die steeds zieker worden en impotenter.., en die de hele dag door nietszeggende getalletjes moeten verzamelen om überhaupt in leven te mogen blijven. Ze leren op school dat dat nu eenmaal zo werkt, of dat dat altijd zo is gegaan. En dat is meteen de eerste leugen.

Verder geloven mensen de experts, zeker als ze een functie hebben op een universiteit en gebruik maken van bronnen en argumenten. Waar dat vandaan komt? De wetenschapper is de nieuwe priester.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan