Hielspoor

G

Guest

Guest
nu ik toch lekker bezig ben voor anderen :)

Een paar vriendinnen van mij hebben hielspoor.

Pijn onder de hak van de voet en belemmert ernstig het lopen.

Waar komt dit vandaan?

Ik ben wel eens aan het zoeken geweest op internet maar vond er niet veel zinnigs over. Alleen dat je je schoeisel aan moet passen met speciale inlegzooltjes enz.

Weet iemand dit?

 
Hielspoor = verkeerd afgezette calcium. Vitamine D en K2 zouden kunnen helpen, google maar eens op "heel spur vitamin K2", dan krijg je heel veel interessante hits.

 
Ik heb het ook gehad. Het is mij uitgelegd dat het een kalk-opeenhoping is onder het hielbot, vandaar dat het ook erg pijnlijk is bij het lopen. Ik heb het een paar jaar geleden gehad toen ik nog veel aan het hardlopen was. Door het hielspoor heb ik er een jaar mee moeten stoppen en daarna heb ik het nooit meer opgepakt. Ik heb inderdaad ook steunzolen gehad van de podotherapeut. Ik ben er nu van af en hoef ook mijn steunzolen niet meer te dragen. Er is ook shockwave-therapie voor hielspoor.

 
bedankt voor jullie adviezen, ik zal het doorgeven.

Marijan

 
ik haal dit onderwerp nog eens naar boven.
In 2012 vroeg ik hier al eens naar, een tennisvriendin had wat kleine klachtjes, met name migraine. Bij een natuurarts met gericht dieet wist ze dit op te lossen. Daarna waren er toch steeds dingetjes. Op bepaald moment had ze hielspoor waar ze wel een jaar mee heeft lopen tobben en opeens had ze kanker en na diagnose was ze binnen 6 weken overleden. Dit is al 3 jaar geleden nu.

Rondom mij hoor ik diverse mensen met hielspoor, zijn er mensen met ervaring of weten jullie wat de oorzaak en oplossing is van hielspoor.
Een andere tennisvriendin heeft nu ook hielspoor. Zelf zegt zij omdat ze competitie speelt, dus een aantal langdurende wedstrijden op een dag, dat ze overbelast is geraakt en daardoor hielspoor heeft gekregen. Nu doet ze het al 4 weken rustig aan en er is nog weinig verschil.
Ze heeft geen pijn (zoals vandaag) tijdens tennis maar als ze dan een tijdje zit of in de ochtend bij het opstaan doet haar hiel/hak erg pijn en naarmate ze wat langer loopt gaat het weer beter.
 
mijn zus en ik hadden "vroeger" ook weleens klachten van zere hakken in de ochtend bij het opstaan wat na een paar seconden/minuten weer over was. Mijn zus ontdekte dat het goed ging met levertraan en dat de pijn er weer was als ze het vergat te nemen. (het klinkt als zelfde klacht van die tennisvriending hierboven)
Zou het dan een tekort zijn in de vetoplosbare vitaminen ADEK?
 
levertraan helpt ook bij de opname van calcium, waardoor je dus minder snel last van afzettingen hebt.
Dus dit zou goed kunnen Marijan, maar behalve mogelijk een tekort aan de vitamines denk ik ook aan een (te hoge) consumptie van gepasteuriseerde melkproducten. Dit werkt ook kalkophopingen in de hand.
 
hoi, ik ben benieuwd of er meer mensen hier iets zinnigs kunnen zeggen nog over hielspoor. (zie post hierboven van 29 juni)
En Naief, zou best kunnen kloppen wat je zegt, vaak zijn er echter meerdere problemen gaande.
Deze tennisvriendin is wel een grote snoeper (zoet) maar heel slank, klein en tenger en ze is groot deels Aziatisch.
 
Misschien kun je hier wat mee? Altijd veel interessants te melden, die Kelly Starrett. Veel geleerd van zijn filmpjes en boeken.



 
hoi Marijan, je had het over pijn onder de hakken: pas had ik ineens s´ochtends ook weer pijn onder mijn hak bij het opstaan: niet heel erg of zo, maar wel opvallend, en het was ook snel genoeg weer over. Dat was na dat ik borax ging gebruiken die ook een link heeft met de mineralenhuishouding in zijn totaliteit en met fluordetox. Het schijnt dat door borax de botten sterker worden en kraakbeen aangroeit. Geen idee of het een detoxreactie was, of hoe het voelt als mineralen beter worden opgenomen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan