Het zelfhelend vermogen van het lichaam

Hoi Angela,

Rechtsboven in pagina heb je een zoekfunctie als daar je vraag in tikt krijg je antwoord.

Dus idg als je 'kanker natuurlijk genezen' krijg je een overzicht met daarbij de bewuste postings :wink:

 
Hallo Dirtsa, waar kan ik het recept van de appelsmoothie vinden? Appel valt bij mij n.l. altijd goed, als ik niet helemaal lekker ben.

 
Je kunt de link vinden onder 'leverreiniging, vertaling'. Het systeem weigert hem hier te posten. Ik heb het ongeveer 5x geprobeerd.

 
Ivm de nachtschades kun je besluiten weg te laten: paprikapoeder en cayennepeper.

Verder inderdaad erg lekker, en bij mij valt dit altijd goed en vult ook erg goed.

 
Ik verdraag helaas geen honing en geen koriander. Wat kan ipv honing gebruiken? En is de koriander essentieel of mag deze worden weggelaten?

De nachtschades laat ik inderdaad voorlopig maar eens uit mijn voeding. Ik ga sechuanpeper kopen.

Weet iemand waar deze peper te koop is?

 
MSM is een vorm van zwavel die van nature voorkomt in vers, rauw voedsel dat in de regenkringloop groeit. Voedsel dat in kassen groeit of wordt bewaterd met irrigatie bevat weinig MSM. Met koken wordt MSM afgebroken. In het lichaam verzacht MSM stug, inwendig weefsel door het bindweefsel opnieuw op te bouwen met elastische zwavelverbindingen. http://rawfoodsuperfood.com/msm-detox-opbouw-poeder-450-gr.html

 
http://www.greenmedinfo.com/blog/6-bodily-tissues-can-be-regenerated-through-nutrition

De normale staat van het lichaam is: zelfreparatie.

Je kunt het lichaam daarbij gericht helpen.

Daar gaat bovenstaand artikel over bij zelfherstel voor wat betreft: schade voor lever, hormonen, kraakbeen/bot, betacellen (eilandjes van langerhans?) en hart bijv.

In de reacties op het artikel wordt o.a. ook nog ingegaan op regeneratie van de longen, spieren en nieren.

Hier nog een link naar zelfherstel van beschadigd(e) nierweefsel/-functie: http://www.greenmedinfo.com/disease/kidney-failure

 
Dit is een onderwerp waar ik inmiddels veel mee bezig ben geweest.

Waarom heelt het lichaam zich niet ondanks voeding bijvoorbeeld? Dit is een groot vraagstuk waar ik eerst maar niet uitkwam.

Lag het nou aan de straling, fijnstof, gebrek aan zuurstof, waterkwaliteit of andere factoren?

Inmiddels heb ik een belangrijke factor gevonden die de doorslag lijkt te geven: Natuur.

Voor mij is het zo dat ook al eet ik nog zo goed en weet ik blootstelling aan straling, fijnstof en de rest te minimaliseren - maar ga niet zo vaak mogelijk in de natuur. Dan is het zelfhelend vermogen alsnog minimaal.

Dus inmiddels ga ik proberen zo en kwaad als het is, met weer en wind te gaan - als het even kan een nachtje doorbrengen. Vooral een nachtje in de natuur verricht wonderen.

Wat ik keer op keer merk is dat verblijf in natuur in een paar uur tijd allerlei niet lichamelijke problemen van me af laat vallen. Vaak voel ik me het eerste uurtje zeer kut en daarna valt dat weg en kom ik in contact met de natuur.

Ook belangrijk is het om niet continu op de gebaande paden te lopen. Om verbinding te maken is het wel eens goed om zo door alles heen te struinen.

Iig lijkt dit een belangrijke catalysator te zijn. Icm met gezonde voeding zou dit het moeten doen...

 
In de natuur zijn is ontzettend belangrijk. Ik weet zeker dat dit het terugkeren naar de blauwdruk bevorderd. Ik geloof zeer in een holistische aanpak op alle gebied. Wij zijn onderdeel van alles en dat moet je ook zijn. Net zoals je met voeding en gezondheid de zaken niet geïsoleerd aan kunt pakken, hoort het grote geheel buiten ons zelf er natuurlijk ook bij. Mensen zijn nu eenmaal onderdeel van het grote geheel.

Het wonen en leven in de stad waar je niet iedereen kent en waar een groot deel van de mensen, zonder enige verbinding, je de hele dag passeert, trekt volgens mij absoluut een streep door het geheel.

Ik ben geboren als stadsmensen en, hoewel ik zeer van de stad hou, merkte ik al als hele jonge kind hoe fijn het was om in de natuur te zijn. Toen ik later ook verhuisde naar een plek in de natuur werd het ontspannende effect alleen maar groter.

Door de jaren heen ben ik steeds primitiever gaan wonen in steeds kleinere gemeenschappen. Op dit moment woon ik aan de rand van een klein dorp in een soort buurtgenootschap. Naast de natuur die overal om, en zelfs ook vaak in, ons huis aanwezig is en door het natuurlijke en intensieve contact met de mensen om ons heen, voel ik meer en meer de verbondenheid met alles en iedereen om me heen en dat doet enorm veel goed.

Het voelt voor mij normaal om buiten te leven zodra het weer het toelaat. Ons huis gebruik ik als 'schuilplaats' tegen slecht weer. Dan 'kruip' ik naar binnen om mezelf te 'beschermen' maar het liefst ben ik zoveel mogelijk buiten. Dat is toch onze natuurlijke habitat. De kleur groen werkt bijvoorbeeld op de meeste mensen zeer ontspannend. Vooral als het elke dag in alle schakeringen om je heen te zien, te ruiken en te voelen is. Wij proeven het ook. Het zevenblad wordt bijvoorbeeld niet als onkruid weggehaald maar gaat door de stoofpotjes heen. Zo maar gratis en voor niks.

De koeien die ons van rauwe melk voorzien en waar ik overdag grotendeels van leef kom ik iedere dag tegen omdat ze in de uiterwaarden van de rivier staan waaraan ik woon. De boer, onze buurman, rijdt ook twee keer per dag met zijn trekker en melkbussen langs ons huis en dan is er een groet en een blik van verstandhouding.

Dat soort contact met je omgeving, mensen, dieren en overige natuur, is volgens mij onontbeerlijk voor een stabiel leven, een rustige binnenwereld en verbondenheid met alles. Volgens mij is dat ook nodig om het zelfhelend vermogen van je lichaam en geest optimaal te ondersteunen.

 
Voor het zelfhelend vermogen is het goed om eens "The Body Electric" te lezen. Dan ga je ook meer begrijpen over zappen, grounding en recentelijk "The Violet Ray/Wand".

 
Is It Possible for Humans to Regenerate Limbs?

08 February 2016 Mary Ann Liebert, Inc., Publishers

Unlocking the complex biological and regenerative processes that would enable humans to regrow digits and limbs "would radically change the prognosis and quality of life for amputees," state the authors of "Looking Ahead to Engineering Epimorphic Regeneration of a Human Digit or Limb (http://online.liebertpub.com/doi/full/10.1089/ten.teb.2015.0401)," a Review article published in Tissue Engineering, Part B, Reviews, a peer-reviewed journal from Mary Ann Liebert, Inc., publishers (http://www.liebertpub.com/). The article is available free to download on the Tissue Engineering website until March 8, 2016.

Lina M. Quijano, Kristen M. Lynch, Tabassum Ahsan, Tulane University (New Orleans, LA), Christopher H. Allan, University of Washington (Seattle), and Stephen F. Badylak, University of Pittsburgh (PA), explore the highly ambitious goal of epimorphic regeneration in humans, which would require the regrowth of multiple tissues that would then need to be assembled in the proper conformation and patterns to create a fully functional limb. The authors approach this fascinating subject-a combination of the latest advances in tissue engineering and regenerative medicine-by examining the process of human digit healing and published reports of regenerative potential. They provide a comprehensive look at the processes of epimorphic regeneration in non-mammalian systems and describe some mammalian models of regeneration, including the digit tip of the mouse. This model can serve as a comparison of regeneration-competent and regeneration-incompetent tissue in the same animal.

"There is a critical need to develop engineered tissues with complex physiologies, such as a complete limb, and the paper by Quijano and colleagues identifies some of the key components required for these developments," says Reviews Co-Editor-in-Chief John P. Fisher, PhD, Professor and Associate Chair, Fischell Department of Bioengineering, University of Maryland, College Park, MD.

Research reported in this publication was supported by the National Institutes of Health under Award Number P20 GM103629.

http://online.liebertpub.com/doi/full/10.1089/ten.teb.2015.0401
http://www.alphagalileo.org/ViewItem.aspx?ItemId=160836&CultureCode=en via http://www.leefbewust.com/2016/global/130216.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.001
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan