Het zelfhelend vermogen van het lichaam

eeli

New member
Toevallig heb ik zelf vandaag ook een mindere dag. Dus inderdaad: dank je Hilda! :wink:

Wat vervelend voor je dat je allergieën ineens weer terug zijn! Ik neem aan dat je stug door GAPSt met af en toe een uitschieter. Want dat vind ik ook al zoiets: stel dat je deze voedingswijze de rug toekeert omdat het je toch niet gebracht heeft wat je hoopte....

wat DAN? Ik zou het werkelijk niet weten! Ik heb toch echt het gevoel dat ik bij Weston Price goed zit. Op een of andere manier zit ik wel altijd met die glutenvrije granen wel/niet te worstelen maar dat is dan het enige.

 
Toch nog maar eens een topic over dit onderwerp aangemaakt. Ik weet het, we hebben het er vaak over en het komt regelmatig langs. Toch heb ik het ( nu) nodig om het er over te hebben. Lichaam en geest.

Ik wil geloven in de mogelijkheden van mijn lichaam. Op de mindere dagen valt mij dit zwaar. Hoor ik mensen in mijn directe omgeving ( die het liefdevol bedoelen) dat ik gewoon moet accepteren dat het zo met me gaat. Dat ik beter gewoon maar kan proberen te genieten ( lees, doe niet zo moeilijk over voeding e.d).

Wanneer er geen geloof is in dit gehele of gedeeltelijke herstel, dan zal het er vast ook niet komen. Ik heb mijn geloof hierin nodig voor het beste resultaat.

De laatste jaren vielen er in mijn omgeving steeds meer mensen af, vwb geloof in mijn herstel. En wanneer ik naar de feiten kijk.....tsja het wordt wel steeds minder met mijn lijf. Soms voel ik me een soort van Don Quichotte ( schrijf je dat zo )De laatste die nog gelooft dat de windmolens bestreden moeten worden.

 
Hey Albert,

Inhoudelijk kan ik je helaas niet van repliek dienen, ik heb er wel e.e.a. over gelezen, maar heb me er gewoon niet genoeg in verdiept. Maar ik wil je wel een hart onder de riem steken, want het moet heel onaangenaam zijn voor je, om jezelf zo steeds verder te zien afzakken. Ik hoop echt dat je positief kunt blijven, want dat hangt hier volgens mij wel mee samen. Als je in ziekte, doom en gloom gaat denken, dan trek je dat uiteindelijk ook aan.

Groet

Heleen

 
Die laatste zin komt misschien een beetje raar over, maar ik bedoel te zeggen dat een positieve instelling altijd beter is en dat ik hoop dat je dat wel vast kunt blijven houden!

Zo, volgens mij is dat een beter einde bericht ;-)

(In je hoofd klinkt het altijd beter dan dat het er uit komt!)

 
Dank je, ik begreep je wel :?

positief blijven is natuurlijk altijd beter....maar je wil ook ergens naar kunnen uitkijken

 
Absoluut! Helemaal als het al zo lang duurt en je ook al zo lang bezig bent met gezondheid en voeding. Op een bepaald moment zou je wel eens iets positiefs willen zien!

 
Albert, er is maar 1 tip die ik je kan geven, en dat is: leef op dit moment. Niet in het verleden en niet in de toekomst. Als je je constant voor houdt hoe het zou moeten gaan, dan kan het alleen maar tegenvallen en frustraties opleveren. En dit kost zoveel energie.

Probeer te genieten van dit moment, van wat je nu kunt eten, wat je nu kunt verdragen.

En je weet dat ik het snelle verval echt wel ken. Ook de angst om nog verder achteruit te gaan. Maar momenteel voel ik mij goed, ik ga niet hard vooruit, maar ik voel mij goed. En wat de toekomst brengt...dat zie ik wel.

 
Dirtsa

dank je voor je bericht

het leven in het nu...ik ken het en soms lukt het ook. Het vervelende daaraan is, mijn NU is niet een leven wat mij aanspreekt en lijkt vaak meer op overleven.

en wat de toekomst brengt...vaak kan ik dat wel loslaten onder het motto

RELAX, NOTHING IS UNDER CONTROL

 
Ik kan me zo voorstellen dat je er moedeloos van kunt worden! Wat mij helpt op dat soort momenten is me realiseren dat voor elk jaar dat je ongezond bent geweest een maand van herstel staat. Bovendien doet je lichaam in het herstelproces alles nog eens dunnetjes over om het daarna los te laten. Klachten verdwijnen dus niet meteen. Net als bij emotionele problemen: herbeleven, een benaderwijze kiezen en loslaten. En vooral je lichaam én de tijd de kans geven wonden te helen. Soms lukt dat niet in één keer en heb je langer nodig. Als je begrijpt hoe het werkt is het makkelijker aanvaarden. Go with the Flow!

Klein voorbeeldje: ik dacht mijn voedingsallergieën te hebben opgelost. Dat leek ook zo tot ik een paar weken geleden ineens oog in oog stond met het veelkoppig monster. Terwijl ik niets eet waar ik ooit allergisch voor was heb ik ineens toch weer de klachten. Part of the Deal!

En denk jij dat als je in drie dagen naar Rome rijdt, je in een middagje weer terug bent? :wink:

Hilda

 
Ik denk niet dat mijn allergieën terug zijn, alleen de klachten ervan. Ik doe he-le-maal niets verkeerd. Althans, dat vind ik. ;) Het is gewoon opgeslagen informatie dat nog van de harde schijf gewist moet worden. Je moet het wel eerst tevoorschijn trekken voor je 't weg kunt mieteren. Zo, ongeveer.

En u dan? Wat is er minder aan vandaag?

Hilda

 
Ik ben de hele dag al vaag misselijk, niet fit en heb een beetje een raar hoofd. Misschien ga ik een keer ziek worden? Verkouden of zo? Dat zou wel een feest zijn trouwens!

 
Tegen heug en meug een halve bloemkool, wat kippepoot (lust eigenlijk geen kip) en 1 lepel ghee zitten eten. Ik voelde me echt niks lekker. En nu is het over! Zit hier al in pyjama aan de theelepeltjes kokosolie. De kaketoe - die kannibaal - heeft ook nog geholpen met de kip.

 
MMmm, ik had gaar lamsvlees uitelkaar geplukt en gebakken in veel ghee met knoflook. Kauwbaar zeezout erdoor. Beetje thijm. Verrukkelijk! Bietensoep.. en straks Bee's Eggdrink toe.

Wat heb jij voor kaketoe. Een WAPFogel?

 
Het begint er veel op te lijken... Hij lust haring, makreel, kip, waterkefir, kokosolie, ghee en reuzel. En hij smijt zijn eigen etensbak met zonnebloempitten etc. door de bijkeuken heen en rent er dan zelf achteraan. Is een leuk spelletje vanwege de herrie die het maakt!

 
Als ik een mindere dag heb dan maak ik de appelsmoothie van Mike, die valt altijd goed :) zelfs de dagen erna neem ik deze nog, maar dan alweer in combinatie met andere dingen.

 
Dat lijkt me een reuze tip! Want onder het eten zaten wij Ready Steady Cook te kijken en daar kwam een sinaasappel in voor. Ik snakte naar die sinaasappel! Dat leek me zo'n teken dat ik iets fris, iets fruitigs nodig had. Appelsmoothie past daar precies in.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan