het missen van een aantal tanden

Mare

New member
Waar zou ik meer informatie kunnen vinden over het 'missen' van een aantal tanden? Na een prima melkgebit te hebben gehad, bleken een (flink) aantal tanden bij mij in aanleg niet aanwezig te zijn. Zo mis ik mijn snijtanden, een paar kiezen (ik heb zelfs nog melkkiezen) en de verstandskiezen. De orthodontist heeft er jaren geleden voor gezorgd dat het er toch netjes uitziet en verder heb ik ook geen problemen met mijn gebit (geen ontstekingen of wat dan ook). Echter: wellicht dat er toch zwakke plekken uit af te leiden zouden zijn? Zou me wel interesseren. Het klopt natuurlijk niet dat er zoveel ontbreekt. Er werd destijds aangegeven dat het misschien te maken had met de enorme hoeveelheden antibiotica die ik als kind heb gehad. Geen idee.
 
Als er al niet waren in aanleg kan dat natuurlijk niets te maken hebben met antibiotica. Het gebit wordt al in de baarmoeder gevormd. Ik gok op degeneratie, sorry, maar ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn. Ik ken trouwens nog iemand die hetzelfde heeft.

Hoe is het verder met je gezondheid gesteld?
 
Niet al te best..al van jongs af aan longontstekingen, 'spastische darmen', huidproblemen..Nu nog steeds vaak ontstekingen/slechte weerstand..gevoelige buik.
Mike gaf al aan bijnierproblemen en dat klopt zeker. Ben nu al een tijd bezig voeding aan te passen (volgens WAPF), 'liver oil', adrenal cortex, kefir van rauwe melk...en nog e.e.a. Energie is wat beter nu, maar ik merk dat ik stap voor stap moet gaan. Te veel veranderingen tegelijk vallen niet goed. Het blijft een puzzel.
 
Goed dat je nu alle zeilen bijzet, dat heeft je lijf wel nodig, je kunt je weinig permiteren wat dat betreft. Bottenbouillon ook een aanrader voor je darmen/slijmvliezen.
 
Interessant Mare! Ik mis zelf ook 1 volwassen kies, mijn melkkies zit nog op die plek. Ik hoor het niet vaak.

Overigens heb ik gelukkig geen grote problemen met mijn gezondheid (gehad). Ga zo door met je lichaam te ondersteunen met goede voeding!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan