Het is zoveel...

G

Guest

Guest
Ik heb me gisteren aangemeld en ben vanaf dat tijdstip alles als een "kip zonder kop" aan het lezen. Maar ik wil juist rust en goed overdachte beslissingen nemen en bestellingen doen. Ik heb 1 afspraak gehad bij dr Musarella en heb al heel wat bloed af laten nemen( bv hormonen zoals Prolactine, Progesteron, LH, FSH en bep neurotransmitters maar ook CRP-HS ivm evt sluipende infecties). Deze uitslagen gaan we dan in een vervolgafspraak bespreken (hen nog geen uitslagen). Ik ben bij hem terecht gekomen ivm mijn (hormonale) migraine. Maar goed. Ik heb de sole net gemaakt dus dat is een begin. Ik heb een bioboer gevonden waar ik rauwe melk kan kopen. Ben benieuwd want ik reageer(de) nooit goed op melk en andere vette dierlijke producten zoals slagroom en ben er wel gek op! Word er misselijk van. De rest zoals goed vet vlees en bioboter etc moet ik nog verder zoeken.

Ik eet nu het volgende:

's Morgens warm water met uitgeperste citroensap en groene smoothie vaak met 2 stuks fruit en bv spinazie of salade zoals rucola vaak met koriander of ander kruid en vaak met stuk gember uitgeperst. Daar bij Chiazaadjes en goijbessen.

Tussendoor vaak rijstewafel met dik roomboter of kokosolie en belegd met )geiten)kaas, avocado, gekookt ei of bio pindakaas

Tussen de middag warm; groente wokken met bv zalm of restje opwarmen in roomboter

's Avonds bio vlees of vis met groente en/of aardappelen, glutenvrije pasta, rijst of quinoa

Ik eet tussendoor sinaasappel, noten of stuk pure chocolade.

Ik eet alles zo puur mogelijk en geen brood en nauwelijks zuivel (ja beetje warme geitenmelk in mn kop koffie 's morgens)

Dat was hem dan wel...dus daar gaat het een en ander in veranderen...in stapjes.

Ik ben de site aan het doorspitten en lees op dit moment het boek van Wilson.

vraag:

1Rijstewafel met vet en eiwit; is dit oké?

2Ik drink 1 hooguit 2 kopjes koffie in de morgen; kan daar verwarmde rauwe melk in?

3Vervolgafspraak eerst afwachten? Want eigenlijk wil ik de bijnierextract al bestellen; vermoed dat die me nl goed gaat doen en welke? De Adronal 100 mg 1 x daags?

4Is magnesium olie insprayen voordat ik de IR sauna een goed idee? En hoeveel x per week dan? Ik slik nu 1 tbl magnesium met taurine voor het slapen gaan maar wil dus eigenlijk-stap voor stap- van al die supplementen af (multi, vit E, vit D3 vit C 3x daags 1000 mg)

Heb dus maandelijks last van enkele dagen migraine en heb een sluipende ontsteking in mijn SC gewricht; duurt nu al 7 jaar; is dik en pijnlijk! Op foto's niets te zien. Het beperkt mijn schoudergewricht erg.

Pffff dat was het wel voor zover.

Hoop dat iemand zich geroepen voelt om naar mijn vragen en eetgewoontes te kijken en me daar in kan adviseren

.

Alvast heel erg bedankt! Mvrgr Caroline

 
Hoi Caroline, ik zie dat je aardappelen eet, die vallen onder de nachtschades die op hun beurt weer ontstekingen kunnen veroorzaken net als tomaten, paprika's en rode pepers. Omdat je aangeeft een sluimerende ontsteking te hebben kun je deze producten beter vermijden.

 
Hoi hoi,

Stoppen met de koffie, hoef je je ook niet af te vragen of het wel of niet goed is. De koffie fokt je bijnieren op en die hebben rust nodig. Je wil aan de andrenal voor je bijnieren, stoppen met koffie helpt je dus al gratis en voor niets.

Je ontbijt bestaat uit suiker en rauwe groentes. Beiden niet goed voor je. Kijk eens op de site van Poekie www.voedingisgezondheid.nl en daar staat een recept van een yoghurtsmoothie, vol goede vetten om de dag goed te beginnen.

Succes!

 
Jij bewijst eens te meer dat de geest van een vegetarier star en onbuigzaam is. We hebben je nu al van het nodige advies voorzien, maar nog steeds komen de chiazaadjes, de goji-bessen en andere plantaardige 'superfoods' te voorschijn. De hoogste tijd om uit je vegetarische mindset te komen!

Mike

 
Om nou te verwachten dat iemand binnen 24 uur van een vegetariër naar een vette vleeseter gaat lijkt me een beetje te veel van het goede Mike. Ik denk dat jij er ook een dag of wat langer over hebt gedaan :wink:

 
Geloof het of niet, maar toen ik tot inzicht kwam,, ging het roer meteen om en ik heb nooit meer achterom gekeken. Weg met die peperdure 'superfoods', wil je nou echt helen of niet?

Mike

 
Oke, ik ben ook radicaal overgestapt.... Maar ik was dan ook niet vegetarisch en verzot op vlees en vet. Door de zure appel heen en knallen! Maar niet bij iedereen valt het kwartje direct. Sommigen hebben wat langer de tijd nodig om tot inzicht te komen!

 
Ik begrijp het wel hoor Patchouli, met al die zgn "superfoods". Ik wist ook van gekkigheid niet meer wat nu te kopen. Dan moest ik weer bijenpollen hebben, dan weer chiazaden, dan weer dit (niet dat ik alles kocht, maar het gaf wel onrust omdat ik dacht nooit alles in huis te kunnen hebben om het "goed" te doen). Geeft enorm rust dat ik nu 80% overboord heb kunnen werpen.

Rijstwafel kan ok zijn om van brood af te kicken, maar uiteindelijk beter om die "er uit" te doen. En inderdaad, alle nachtschades schrappen. Dat heb ik ook radicaal gedaan, vond ik niet zo'n ramp. Ik heb ook wat supplementen opgemaakt, en toen niet meer gekocht. Vit. E kun je uit rode palmolie halen (Aman Prana). Magnesiumolie kun je 's avonds gebruiken, 20 x kort sprayen. Na de sauna veel sole drinken. Rauwe groenten zijn ook geen goed plan, ivm cellulose dat heel moeilijk is om te verteren. Door koken gaat de cellulose kapot waardoor je het goed kunt verteren.

 
Als je die groene smoothie nou eens vervangt door een yoghurtsmoothie, dan valt het allemaal al best mee, daar kan 1 stuk zuur fruit in (besjes/appel) en ook koriander en gember in stoppen als je dat lekker vind. Dan nog koffie in de melk ipv melk in de koffie en weer een stapje in de goede richting gemaakt ;) succes!

 
Hoi allemaal; fijn zoveel reacties. Ik snap 'm alleen niet van Mike...ik ben geen vegetarier en heb me gisteren alleen nog maar voorgesteld. Dit was mijn 2de post hier. En daar heb ik voor het eerst wat vragen en mijn voeding neer geschreven. Maar goed ik ken dit forum niet en kom voor het eerst met deze manier van voeden in aanraking! Ben reuze geinteresseerd en het spijt me als je dit misschien al voor de duizendste keer hebt gelezen en gehoord. Die yoghurt ga ik zeker maken; dus dat ontbijt is helemaal niet zo goed als ik dacht. Zo jammer dat je denkt dat je goed bezig bent. Ik ga ervoor!

 
Quote:
Misschien heeft Mike je hiermee verward, ik weet dat ik hetzelfde dacht.



Ik ook! :D

 
Haha, Mike vergeleek Tanja met mij..

Kan ik me voorstellen, gezien haar verhaal en het mijne.

Ook ik heb sprongen gemaakt en het één en ander hopla gelaten voor wat het was.

Weg met de superfoods, veel te krachtig allemaal en niet goed voor de bijnieren.

Op naar de basis en weg met alle fytinezuur, nachtschades etc!

Ik heb al in een korte tijd heel veel geleerd ;-), maar ik ben er ook nog niet…

wat een weg….

 
Lees eens de site van Poekie, daar staat alles op een rijtje. Hier staat alles kris kras kros.... :D

www.voedingisgezondheid.nl

 
Quote:
Haha, Mike vergeleek Tanja met mij..



Nou moet je de verwarring niet nog groter maken, Tanja dacht dat Mike Patchouli en Floortje door elkaar haalde.

:)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan