Het eerste Weston Price-restaurant!!!

Webmaster

New member
Dames en heren forumleden,

We kunnen al met trots stellen dat Matthijs de Haan in Ingen de eerste Weston Price-zuivelboer is in Nederland, maar nu wil ik jullie attenderen op het feit dat de eerste stappen zijn gezet naar HET EERSTE WESTON PRICE-RESTAURANT VAN NEDERLAND!

In een andere topic had ik het er al over: vanaf 1 april zal ik werkzaam zijn voor De Waard van Kekerdom in Kekerdom, in de schitterende ooijpolder, net naast mijn 'hometown', Nijmegen. Hier zal ik maandelijks lezingen geven, waarvan de eerste al heeft plaatsgevonden en de tweede dinsdag 2 april plaatsvindt. Daarnaast zal ik iedere donderdagavond (tenzij ik lezingen geef elders in het land) koolhydraatarme maaltijden in de keuken bereiden, onder de noemer Lo-Carb Nite.

Donderdag 4 april is de eerste Lo-Carb Nite. Nu even niet zeuren over de afstand, denk eraan hoe UNIEK het is dat er in een restaurant volgens het principe high fat-medium protein-low carb wordt gekookt op basis van hoogwaardige lokale ingredienten! Zonder jullie kunnen we dit niet tot een succes maken! Dus: organiseer busreizen, ballonvluchten, vaartochten, maar DOE IETS!!!

Hier het persbericht voor de aankomende lezing van 2 april over vetten:

Van vet word je niet vet!

Bekend met het liedje 'potje met vet' en de uitdrukking 'het is geen vetpot'? In het vooroorlogse Nederland stond er dagelijks een vetpot op tafel, met dierlijk vet, welteverstaan. Al vele duizenden jaren voeden mensen zich met dierlijke vetten en ook de bijbel kent talloze verwijzingen naar vet. Toch is ons na de oorlog angst voor vet aangepraat.

Op dinsdagavond 2 april zal Mike Donkers uitleggen waarom deze angst voor vet onterecht is en waarom deze geen basis heeft in onze geschiedenis. Mike vertegenwoordigt de Weston A. Price Foundation, een Amerikaanse organisatie die het gedachtengoed van de Amerikaanse onderzoeker Weston Price verspreidt.

Weston Price onderzocht veertien natuurvolkeren over de hele wereld en concludeerde dat ze allemaal een hoge inname hadden van dierlijk vet. Zolang deze mensen zo bleven eten, leden ze niet aan kanker, hart- en vaatziekten, diabetes en vele andere welvaartsziektes, maar als ze overschakelden op westers gemaksvoedsel wel. Bovendien hadden deze mensen geen overgewicht. De koolhydraten zijn namelijk de dikmakers, niet de vetten!

Op deze avond zullen ook hapjes worden geserveerd, die door Mike zelf zijn bereid, zodat je letterlijk en figuurlijk de smaak te pakken krijgt. Daarnaast krijgt Mike een vaste avond in de keuken van De Waard. Vanaf april wordt iedere donderdagavond Lo-Carb Nite, waarop er koolhydraatarme maaltijden op het menu staan. Gezond, lekker en goed voor de lijn dus!

Datum: 2 april 2013

Lokatie: Waard van Kekerdom, Weverstraat 94, Kekerdom

Aanvangstijd: 19.30 u

Entree: 10 euro

Opgeven: info@waardvankekerdom.nl, 06-50809979


Be there or be an asshole! :wink:

Mike

 
wauw, gefeliciteerd! Maar ik mag toch hopen dat het koolhydraatarme maaltijden zijn ipv rijke....

Ik ga eens kijken wie ik zo gek krijg om eens met mij die kant op te gaan. In ieder geval heel veel plezier!

 
OOPS! In mijn enthousiasme 'rijke' geschreven i.p.v. 'arme'. :oops: Ik heb het al gecorrigeerd in mijn bericht. Dank voor je oplettendheid!

Mike

 
Mike, goed bezig, vind ik echt leuk! Ik ga zeker zorgen dat ik hier een keer terecht kom, Laigueglia komt mee, nog meer gegadigde die mee willen rijden vanuit Maastricht e.o.? Moet wel in de meivakantie, donderdag heb ik altijd les.

 
Food en Mood kan ook mee, toch? Nodig ieder familielid, iedere vriend, vage bekende en zelfs de mensen die je niet mag uit!

Mike

 
Quote:
Nu even niet zeuren over de afstand

haha

Mike als ik in de buurt ben op een leuke camping, dan gaan we het zeker doen.

 
Mike,

Hoe zou je het vinden als ik een keertje kom met een groep van mijn "schatjes"?

Dit zijn allemaal jeugdige gedetineerden waar ik mee werk.

Af en toe hebben ze een uitje, en aangezien ze van mij wel weten dat ik altijd hamer op gezond eten (en dat ook al redelijk heb gerealiseerd bij ons, niet super natuurlijk, zelfs matig) kan ik ze wel eens trakteren op een avondje naar jou :0

Mijn vraag: zie je dat zitten (er komt dan wel bewaking mee, maar dat zal voor het oog nauwelijks zichtbaar zijn) en zou je dan op die avond iets speciaals kunnen maken wat die jongens wel aanspreekt en daar dan ook nog wat over willen vertellen?

Je moet maar even kijken, ik vind het wel leuk, als jij dit niet zit zitten zou ik het ook super vinden als je eens bij ons langs zou willen komen om een lezing te geven en te koken....volgens mij spreekt jouw stijl de guys wel aan...(als het van mij komt is het al gauw zo van: ooo daar heb je haar weer....)

Hoor graag wat je van mijn hersenspnsels vindt (hier is ook wel budget voor, en bovendien ga ik daar grotendeels over:), dus hoop van je te horen!

 
Gefeliciteerd, dat is goed nieuws. :D

Eens kijken of het lukt om er met meer mensen te komen.

 
helemaal leuk, ik kom zeker een keer en kijk wel wie ik mee kan slepen :D

 
Geweldig!

Tanja,ik sluit mij graag aan bij de karavaan die vertrekt vanuit Maastricht.

 
Spal, heb ik soms jou voorstelrondje gemist, of komt dat nog? Leuk dat je je wilt aansluiten, er is nog plek in m'n auto. Even concreet, ik denk dat het 2 of 9 mei wordt 9 mei is wel hemelvaart. Ik zou het wel super leuk vinden als het hele restaurant die dag vol zit voor een meet en greet van forumleden dusss...

 
Ik heb te snel gelezen, ik zie het nu! Als er nog een keer een hele club van dit forum gaat wil ik ook graag gaan. Ik kom vanuit Heerenveen, maar heb familie in GLD, dus als het nodig is kan ik daar na overheerlijk te hebben gegeten rustig uitbuiken.

 
Tanja,

9 mei zou om nog een reden een goede datum zijn:

Op 10 mei word ik 47. Als jullie dan blijven tot middernacht, kunnen jullie voor me zingen en me feliciteren! 8)

Mike

 
Ooh nou dan moet het zo zijn, 9 mei it is, als het aan mij ligt, ik ga alvast mijn keel schrapen...

 
Quote:
Ik kook daar wekelijks op donderdagavond!


Oh donderdag, ik las 2 april en dacht dinsdag. Als het wekelijks is kom ik denk ik wel een keertje :)

Ik heb net een minuut geleden m'n moeder overgehaald om levertraan te slikken dus nu hopelijk kan ik haar overtuigen om mee te gaan.

 
Gadsie, als je je moeder aan de levertraan krijgt, dan neemt ze je zeker een keer mee uit eten. Gegarandeerd lekker!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan