Het belang van vetten - filmpje

Sorry maar het ziet er te amateuristisch uit. Ik ken de mensen van het filmpje maar met dit materiaal ga je de oorlog niet winnen. Hoe verwacht je nu dat mensen je boodschap gaan overnemen wanneer je geen autoriteit en kennis uitstraalt?

Alleen mensen zoals jij en ik nemen deze filmpjes serieus maar wij zijn nu juist degenen die de boodschap al omarmt hebben.

Wanneer je zoiets doet moet je het ook goed doen en goed afvragen voor wie je deze filmpjes maakt. Op mij komt het over dat deze filmpjes gemaakt zijn om te laten zien dat je filmpjes kan maken en dat je ook wat te vertellen hebt, iets wat ik wel vaker het bij Juglen Zwaan (die verder overigens meer bijdraagt aan de samenleving dan ik doe qua voeding).

 
Quote:
Sorry maar het ziet er te amateuristisch uit.


Ik zie dit liever dan een gelikt professioneel filmpje.

 
Alle achtergrondgeluiden zijn erg storend. Ik vind hoe rustig Frits daar zit en zijn verhaal doet heel mooi. Ik ben nog maar net begonnen met WAPF en het lezen over vetten. Daarom vind ik zo'n filmpje mooi om te zien.

 
Zie ook discussie in deze rubriek: https://www.fatsforum.nl/topic/rol-van-type-vetten

http://archive.aweber.com/sjamoni-tips/E3Cvc/t/Weet_jij_welke_vetten_je_echt.htm

Quote:
Weet jij hoe het zit met de vetten?

Onderstaand vind je een samenvatting van de lezing van Dr. Frits

van der Blom ,

waarin hij heeft uitgelegd hoe het nu precies zit met

de vetten. Wat je wel en niet moet eten en in welke verhoudingen.

Welke vetten heb je nodig en waarom?

Bron: Lezing Dr. Frits van der Blom op 18 december 2012

(http://www.lichtvanzelf.nl/hennep-en-gezondheid)

Een oude en vrijwel vergeten wijsheid: VVV! OK!

Verzadigde Vetten kun je Verhitten > VVV !

Onverzadigd vet eet je liever Koud > OK !

Een combinatie van misvattingen dient te worden gezien en begrepen.

* Cholesterol veroorzaakt geen hart- en vaatziekten.

* Verzadigd vet veroorzaakt geen hart- en vaatlijden.

* Het gaat niet om omega-3 derivaten, maar om LA en ALA.

* Plantaardige oliën en vetten zijn niet gezonder dan dierlijke.

Vaak gaat het zelfs bij plantaardige vetten om niet benoemde

industriële transvetten.

* Vetarm (half vol / light) kost vet-oplosbare vitamines.

* Toegevoegde chemische vitamines doen "het" niet.

Linolzuur, LA = basis Omega-6, Alfa Linoleenzuur, ALA = basis

Omega-3

Deze twee zijn de enige essentiële vetzuren, die ons lichaam niet

zelf kan maken.

Hieruit kan onze biologie alle overige vetzuren en derivaten maken.

Deze twee spelen een hoofdrol bij het transport van zuurstof in de

celwanden.

Ideale verhouding bij inname is 1:1 - 2,5:1

Dit is als volgt te bereiken:

Meng 3 delen hennepzaadolie met 1 deel lijnzaadolie of meng 2 delen

sesamolie met 1 deel lijnzaadolie (alles koud geperst).

Neem hiervan minstens 3 x daags een koffielepel (= 5 ml.) Niet

verhitten; koel en donker bewaren.

Vul dit aan met kokosolie (niet ontgeurd!), eveneens 3 x daags een

koffielepel. Bewaren op kamertemperatuur. Verhitten mag.


 
Duidelijke taal wordt er gesproken in dit filmpje. Ik vind dat Frits van der Blom heel helder kan vertellen en de dingen goed kan uitleggen. Hennepzaadolie is dus de perfecte verhouding omega 3 en omega 6? Mike, daar ben jij het niet mee eens zeker? Heb jij de hennepzaadolie al geprobeerd Juglen? Thanks voor het maken van dit filmpje!

 
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Hennepzaadolie is een modern experiment met onvoldoende basis in de geschiedenis. Waarom niet gewoon gefermenteerde levertraan nemen?

Mike

 
Mike,

Quote:
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Hennepzaadolie is een modern experiment met onvoldoende basis in de geschiedenis.


Als Dr. Frits meer naar jou geluisterd had, zou hij vast ook geen fan van lijnzaadolie zijn, want daar kleven ook nadelen aan...

Ik snap je stelling, dat kennis/wetenschap die vele honderden of duizenden jaren oud is, heel waardevol is, maar in die tijden had men wellicht nog niet te kampen met huidige welvaarstzieken? Wat is er mis mee dat er ook in deze tijd nieuwe dingen ontdekt worden?

Wat is er mis mee, als kanker genezen kan worden middels hennep?

Los hiervan denk ik dat er meer artsen als Frits van der Blom zouden moeten zijn...

 
Quote:
Als Dr. Frits meer naar jou geluisterd had, zou hij vast ook geen fan van lijnzaadolie zijn, want daar kleven ook nadelen aan...


Klopt. Misschien moet Frits maar wat meer naar mij luisteren dan...

Quote:
Ik snap je stelling, dat kennis/wetenschap die vele honderden of duizenden jaren oud is, heel waardevol is, maar in die tijden had men wellicht nog niet te kampen met huidige welvaarstzieken? Wat is er mis mee dat er ook in deze tijd nieuwe dingen ontdekt worden?

Wat is er mis mee, als kanker genezen kan worden middels hennep?


Be my guest, maar je maakt wel onderdeel uit van een modern voedselexperiment.

Quote:
Hemp: Not For Human Consumption

A number of companies are now selling hemp oil, toasted and shelled hemp seeds and granola bars containing hemp seeds. This is not a good use for hemp. Hemp may be appropriate for domestic animals and birds, but it should not be used for human food. In China, where cultivation of hemp originated, hemp oil was used occasionally, but there are no references in the Chinese literature to the use of hemp seeds as food for human beings. (Simoons, Food in China, 1991)

Hemp oil has been promoted in recent years as a "heart healthy" oil that is rich in essential fatty acids and low in saturated fat. Hemp oil is indeed highly unsaturated, and this is exactly why it should be avoided. Hemp oil is over 75 percent polyunsaturated, containing about 55 percent omega-6 fatty acids and about 20% omega-3 fatty acids. It contains only about 10 percent saturated fatty acids and 10 percent monounsaturated fatty acids. It is, therefore, highly unstable and prone to oxidation; and the high content of linoleic acid makes it particularly unsuitable for human consumption. Diets containing an excess of polyunsaturated fatty acids, particularly omega-6 fatty acids, have been linked not only to heart disease but also to cancer and autoimmune disease.

An additional problem derives from the fact that hemp oil may contain traces of cannabinoids and these substances can then turn up in the urine of those who consume it. In one research project, seven adult volunteers purchased hemp oil from a health food store and ingested 15 milliliters each. Urine samples taken at 8, 24 and 48 hours after ingestion were positive for THC. (Journal of Analytical Toxicology October 1997 21(6):482-485.) If these volunteers had been obliged to give a urine sample to their employers, they would have failed their drug test.

Because hemp oil is highly unsaturated, it makes an excellent base for paints and varnishes. In fact, there is no need to consider hemp for human consumption except in small quantities for medicinal purposes. There are many good fats and oils that humans can use and there are many good industrial uses for all the by-products of the hemp plant. Let’s not make the same mistake with hemp that we have made with soy, by promoting its inappropriate use as a human food.


www.westonaprice.org/farm-a-ranch/instead-of-soybeans-hemp-and-kena

Mike

 
De geluiden er omheen zijn jammer maar verder heb ik er wel weer van geleerd.

Ik neem zelf elke dag een eetlepel levertraan van lovitra.

Van levertraan weet ik alleen dat er veel omega 3 in zit en Vit A en D, verder weet ik het niet, is de verhouding omega 3 en 6 hier in in goed balans?

En de bleu ice levertraan, dat kom ik op dit forum altijd tegen, in welk opzicht is dat beter?

 
Ik zal de interviews wat eerder opnemen, zodat we geen storende geluiden meer hebben, want is idd hinderlijk. Dit keer was het wel heel erg.

Frits van der Blom raadde in de lezing overigens gefermenteerde levertraan aan als ideale suppletie.

 
Ik kwam een interessant onderwerp tegen over vetverbranding. Googelen op sportvasten, dan schakelen ze in 10 of 14 dagen naar een vetverbranding.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan