Herstel na blindedarmontsteking/antibiotica

Weiland

New member
Ben flink geschrokken afgelopen week. Heb een behoorlijk stressvolle tijd achter de rug ivm werk dat niet goed liep. Ben inmiddels voor mezelf begonnen in de agrarische sector en heb daar veel vertrouwen en plezier in.
Maar in de stressvolle overgang, wegens slaapgebrek ook weer aan de koffie geraakt. afgelopen dinsdag had ik de hele dag opeens last van diarree. Woensdag had ik de hele dag kramp die 's avonds afzakte naar de beruchte plek rechtsonder in mijn buik. Kon niet meer rechtop lopen van de pijn toen ik thuis kwam. 's avonds heeft mn vrouw het ziekenhuis gebeld en daar aangekomen gaven ze aan een appendcitis te vermoeden. Koorts was inmiddels C39.
Thuis een hoge dosis natriumascorbaat genomen en donderdagochtend gaf de echo inderdaad een ontstoken blindedarm weer (flink vergroot). Pijn was al een stuk minder en koorts was weg.
De arts gaat alsnog gelijk uit van verwijdering maar ben daar niet mee akkoord gegaan. Hij zit er niet voor niets, weghalen kan altijd nog en hij stond niet meer op ontploffen gezien de progressie. Ik heb een antibioticakuur meegekregen waarvan morgen de laatste dag is. Deze antibioticakuur heeft er voor gezorgd dat ik fulltime aan de diarree ben dus ik verwacht niet dat ik nog veel darmflora over heb. Juist omdat de ontsteking in m'n darm plaats heeft gevonden lijkt het me belangrijk na de kuur z.s.m. de flora weer op peil te krijgen zodat de infectie niet weer opspeelt. Ik heb de afgelopen dagen na een vast van een halve dag geleefd op kefir, eidooiers, rauwe melk en wat gekookte, afgekoelde witte rijst met zeer zacht gestoofd schapenvlees met beenmerg met wat chinese kool en prei (onherkenbaar gaar gestoofd). En uiteraard de hele dag door natriumascorbaat naar behoefte. Dit wou ik nog even zo aanhouden om op voorverteerd spul te leven. Hebben jullie tips behalve de kefir om de flora te helpen herstellen? Wat zijn goede supplementen? Aangezien de meeste bacterieen in het voedsel het maagzuur niet overleven.
Zijn er meer mensen hier die een blindedarmontsteking hebben gehad maar niet geopereerd hebben?
Verdere bruikbare tips zijn natuurlijk ook welkom.
 
Zijn er meer mensen hier die een blindedarmontsteking hebben gehad maar niet geopereerd hebben?

Hoi Weiland, ja Ad Ligtvoet en uit mijn hoofd ook Edwin, maar dat laatste weet ik niet zeker. Beide hebben dat aan de orde gesteld in een apart topic hierover, maar ik kan het niet meer terugvinden.
 
Ad inderdaad. Ik weet niet wat het bij mij was. Drie artsen hadden drie verschillende diagnoses. Het topic heet 'help, veel pijn', maar het topic is weg.
 
@ lievergezond, ja dat topic heb ik woensdagavond in het ziekenhuis nog zitten lezen. Ben blij dat ik hem nog heb!
Ik dacht dat hij bij Ad verwijderd was maar jij hebt hem dus ook nog? Hoe heb jij hem kunnen redden en herstellen?
 
Hoi Weiland, gelukkig dat je je blinde darm nog hebt!
Ad heeft zijn blinde darm denk ik nog wel wat ik me herinner van zijn verhalen en ik heb mijn blinde darm ook nog.
Ik was me nooit bewust van een acute blinde darmontsteking bij mezelf. Hoogstens dat een iriscopist me vroeg of die blinde darm er niet al uitgehaald was bij mij: dus echt goed zal het er niet altijd mee geweest zijn.
Destijds gedurende de tijd dat ik de iriscopist bezocht, was ik ook continue aan de dunne, wat een half jaar lang aanhield overigens.
En die ging gepaard met helse buikkrampen.
 
-Zie deze link: http://www.drmomsherbs.com/2011/05/14/appendicitis/
-Constipatie is vaak de oorzaak van de blinde darmontsteking: een klysma doet wonderen: voor de vijftiger jaren was de klysma een standaardprocedure voor men eventueel overging tot snijden;
-Vezels zijn belangrijk;
-Het boek: ¨be your own doctor¨ zou een procedure bieden.
-Here is a great story of how charcoal helped someone survive a ruptured appendix.http://www.charcoalremedies.com/appendicitis
-zie ook http://www.earthclinic.com/cures/appendicitis.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan