Helpt een bijnier supplement tegen huidaandoeningen en reuma ?

Henry

Member
Weten jullie misschien of een bijnier supplement tegen huidaandoeningen en reuma en vele andere ontstekingen helpt?

Dus een compleet supplement bijv. Adrenal Cortex.Ik stel deze vraag daar er veel geneesmiddelen tegen ontstekingen werken op basis van bijnierschorshormoon ,cortisol(corticosteroïden) denk aan prednison ,zalven ,neussprays etc.

 
Het zou zeker kunnen helpen en natuurlijk een goede voeding maar daar ben je van op de hoogte, je leest al een tijdje mee op het forum.

Gewoon proberen.

Lia

 
@ Henry

Reuma is een ontstekingsreactie. Reuma kan nl. ontstaan door een voeding waarin teveel Omega-6 ten opzichte van Omega-3 in terug te vinden is.In de behandeling hiervan is een overwegend Omega-3-rijk voedingspatroon effectief door o.a. het doelbewust schrappen van Becel en zonnebloemolie die veel te veel Omega-6 bevatten en dit te vervangen door b.v. vette vis, grasmelk en grasboter.

Tweede oorzaak kan mede liggen in een niet goed functionerende dikke en dunne darm wat je in de literatuur tegen komt onder het prikkelbare of lekkende darmsyndroom en loop je tegen het probleem aan dat er te weinig vitamines en mineralen uit de voeding opgenomen worden. Zelf had ik dit in combinatie met een overgevoelige pancreas en niet goed functionerende bijnieren.

In veel gevallen hangen de klachten van het prikkelbare darmsyndroom samen met een overgevoeligheid voor tarwegluten en allergie voor gepasteuriseerde (en in sommige gevallen ook rauwe) melk. Dr. Wilson noemt in zijn boek over bijnieruitputting een verband met koeienmelk. Zelf ben ik het hier niet mee eens om de reden dat ik ook overgevoelig ben voor geitenmelk.

Zelf heb ik niet veel last meer van reumatische klachten sinds ik tarwegluten en melk uit mijn voeding geschrapt heb. Vorige week kwam ik trouwens in een artikel over appelciderazijn tegen dat deze azijn effectief is voor het wegwerken van reumatische klachten.

Wat tevens tegen de krampen heilzaam is 2 maal daags inname van magnesiumcitraat in combinatie met een appel of sinaasappel. Om goed te kunnen inslapen doe je dit het beste 1/2 uur voor het slapen gaan. De andere neem ik in 's ochtends na het ontbijt.

Hopelijk kan je iets met mijn informatie.

 
Dag Lia,

Wij gebruiken hier biologisch - dynamische yoghurt in de keuken. Mijn zoontje reageert hier goed op en eet ongeveer 1 tot 2 schaaltjes per dag. Zelf blijf ik hier heel voorzichtig mee qua dosering. Momenteel gebruik ik het enkel als toevoeging in ons eigen gemaakte mayonnaise.

 
Even een aanvulling. Wij hebben hier geen degelijke leveranciers van rauwe melk in de nabijheid van onze woonomgeving. Alle boeren werken hier standaard met ingekuild maïs in de voeding van de koeien en doen op de weides overvloedig gier. Dit hebben we hier te danken aan het niet goed opgezette Mestactieplan. Veel boeren hebben te weinig grondoppervlakte en dan worden de stukken land / weiden veel te intensief gegierd. Vandaar geen betrouwbare rauwe koeienmelk tot onze beschikking.

Over rauwe paardenmelk die ca. 15 tot 20 km verder verkrijgbaar is, hoor ik hier tegenstrijdige geluiden.

Wij hebben al overwogen een stukje weiland achter onze buurman te gaan huren en hier een geitje op te gaan houden. Wij zullen een keer moeten gaan horen bij de eigenaresse. De schaapjes werden inmiddels weggehaald. Een geitje is trouwens een goede manier van opruimen van het keukenafval en de kinderen vinden het prachtig,...

 
@poekie denk het zelf ook.

@Vivianne mijn eetpatroon is nu 4 maanden gebaseerd op WAPS.en drink veel rauwemelk.Heb nog last van reuma en huidaandoening ,maar het heeft natuurlijk ook zijn tijd nodig om te helen.Wil ter ondersteuning een supplement in zetten.Wat betreft mijn darmen ,heb hier geen klachten mee.

 
Speltmeel heeft van nature een hoog glucosaminegehalte. Hier inmiddels goede ervaringen mee opgedaan.

Voor reuma is op vlak van supplementering het volgende effectief :

> Atrimusan van Bonusan in combinatie met het ontstekingsremmende Echinacea (tegen

stijfheid en ontstekingen)

> combinatie van glucosamine / chondroïtine in verhouding van 4 : 3 aangevuld met

visolie (pure) van Minami

Met betrekking tot de 4 : 3 bijgevoegde achterliggende info.

Glucosamine- en Chrondroïtinesulfaat kunnen heel zinvol zijn bij het herstel van beschadigde gewrichten. Deze stoffen kan men het beste innemen in de verhouding 4:3.

Een goed supplement dient volgens aanbeveling zeker langer dan 6 maanden te worden gebruikt. Glucosamine- en chondroïtinesulfaat zijn beide suikerverbindingen die de afbraak van kraakbeen verminderen en de opbouw van nieuw kraakbeen stimuleren. Ze beschermen bestaand kraakbeen en de smering (synoviaal vocht). Ze dienen in hoge dosis te worden in genomen. (1500 – 2000 mg)

 
Henry,

Ik heb ook reuma (r.a.), sinds 8 jaar en zit sinds ongeveer een jaar op de helft van de medicijnen en heb helemaal nergens meer last van. Wat naast het eten bij mij veel doet is kombucha. Een tijdje geleden was de zwam niet goed meer en heb ik het een maand of zo niet gedronken. Mijn gewrichten begonnen overal zeer te doen. Sinds ik weer aan de kombucha ben, is het weer over. Daarnaast is levertraan en extra vitamine D belangrijk. LDN schijnt ook goed te zijn bij reuma, daar ga ik me binnenkort eens in verdiepen. Ik wil proberen helemaal te stoppen met de medicijnen.

 
Vivianne,

Je noemt een plantaardige bron van glucosamine (spelt), maar je kunt dit hele forum volschrijven met plantaardige suggesties van voedelbronnen en voor elke voedingsstof die je noemt weet ik een dierlijke bron die de plantaardige met twee vingers in de neus verslaat. Gluocosamine en chondroitine? Wat dacht je van beestenbottensoep? Lekker, gezond en je bespaart jezelf een hoop geld t.o.v. die peperdure supplementen met allerlei ongewenste toevoegingen!

Mike

 
Tineke ik ben nu 2 maanden helemaal van de medicijnen af.(methotrexaat) ik houd nog even een slag om de arm.Vind bijnier supplementen toch erg interessant van wegen het cortisol wat erg effectief is tegen ontstekingsreacties.

 
@ Mike, goede tip. Hier was ik tot nu toe nog niet op van de hoogte.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan