HELP OH HELP!

FloortjeL

New member
Daar zit je dan, een beetje 'met je ziel onder je arm'.

'Hard' werkende aan mijn herstel, gezien mijn ernstige bijnieruitputting. Alles lijkt gewoon te kloppen nu, en ik snap steeds meer.

Elk symptoom wat ik nu opmerk, kan ik linken aan de bijnieruitputting. Ik hoef het maar op te zoeken op het internet, en ik kom automatisch weer uit bij de bijnieren en alles daar omheen… Bevestigend, maar tevens ook wel heel verdrietig.

Want?

Nou, alles wat ik zie… word ik niet blij van.

Nummer een:

Ik heb bij mezelf opgemerkt, dat de gelige kringen rondom mijn ogen toch een soort van pigmentatie zijn. Hopla, ik kwam direct uit bij de bijnieruitputting en de logische beredenatie van deze kwaal: hyperpigmentatie.

Zo naar om op te merken.. want: hoe kan ik dit in mindering brengen? Gaat dit weer over? Ik maak me hier zo'n zorgen om, want het ziet er ECHT NIET UIT.

Nummer twee:

Ik nam mezelf even van dichtbij in de spiegel waar. Wat zag ik? Van die mini adertjes over m'n wangen en lichtelijk over m'n neus heen.

En jahoor, ook hier weer! Opzoeken, opzoeken, opzoeken.. en waar kwam ik uit? Bijnieruitputting, met als gevolg een verminderde verwerking van maagzuur? Dus; couperose.

Hier ben ik mij niet bewust van eigenlijk, ik merk niet bij mezelf op dat ik maagzuur heb. Kan dit dan onopgemerkt gaan?

Nummer drie:

Diepe diepe wallen onder mijn ogen. De huid onder mijn ogen is dunner geworden, terwijl ik dit nooit had! Zowel onder m'n oog, als boven m'n oog, is het grauw donker/grijzig gekleurd. Met daar omheen, dus een gelige rand. Fijn..

Hiervoor ben ik ook bij de natuurkundige arts geweest, zij schreef bij schüssler celzouten voor. Maar, is dit dan wel waar het mee opgelost is? Ik ben in ieder geval al ruim begonnen met Keltisch zeezout, wat volgens mij het hele spectrum aan mineralen bevat wat veel beter is.. Desalniettemin: ZONDE VAN MIJN GELD! Keltisch is veel goedkoper. En, nog een minpunt: er zit in die Schüssler celzouten melksuiker. Lijkt me niet zo wijs als je bijnieruitputting hebt..

Goed, nummer vier:

Voortdurende kramp in mijn rechter kuit. Alsof er een spier klem zit, of juist heel stijf is. Wat gebeurt er..

Nummer vijf:

M'n haar. Ik heb het idee dat het van kleur veranderd, en ik er zelfs soms roodachtig getinte haren uit trek. Terwijl ik gewoon mooi blond haar heb. Of nou ja, had.. het is inmiddels een stukje grauwer geworden.

Nummer zes:

Rondom m'n ogen zijn in een best snel tempo meer rimpeltjes gaan vormen. Deze zijn alleen zichtbaar als ik mijn ogen dicht knijp, of wanneer je m'n ogen van dichtbij bekijkt. Of, wanneer ik lach…

Deze kwalen vind ik zo bijzonder naar! Ik ben verdomme een vrouw van 26, en ik heb mezelf de afgelopen maanden echt af zien takelen.

De diagnose is gesteld, en ik ben heel hard bezig met het goede eten..

Zijn er tips, waar ik echt extra nadruk op moet leggen? Wat ik echt moet laten staan qua voeding? Of juist echt veel moet eten?

Ik eet inmiddels al meer vetten dan ik deed (goede vetten), neem elke dag Kefir (is de drinkbare variant goed?), eet structureel weer vlees in de avond (ik was vegetariër, dus heb in een week tijd enorme stappen gezet). M'n noten heb ik al in mindering gebracht.. en het fruit wat ik eet is uitsluitend zuur fruit.

Adviezen? Ze zijn zo welkom!

Ik maak me erg zorgen om de fysieke ongemakken… de uiterlijke kenmerken…..

Ik ben zo jong en altijd zo vol sprankel.. ik wil weer kunnen stralen!

 
Dat gaat vast weer helemaal goedkomen!

Ik heb een ontzettende kundige fytotherapeut die ook werkt met schusslers celouten, ik weet uit ervaring uit mijn directe omgeving dat schusslers celzouten ontzettend goed werken. En ben ervan overtuigd dat deze naast de sole en keltisch zeezout een belangrijke rol kunnen vervullen.

Voor de huid kun je veel bottenbouillon maken en drinken. Is goed voor het bindweefsel doordat het gelatine en collageen bevat. Voor rimpels kun je ook denken aan naturlijke vitamine C.

Ook kan ik je een gezichtsgymnatiek oefening geven (face training) voor rimpels om je ogen. Namelijk zet je vingertoppen naast je ogen, trek je vingers naar de zijkant en knijp vervolgens hard je ogen dicht. (voel ook je buikspier). Dit traint de spier en als je dit dagelijks doet wordt het minder.

Onder je oog kun je een soort bindweefselmassage doen door t velletje onder je oog vast te pakken en te verschuiven en steeds t velletje over je duim te rollen. Heel zacht beginnen en opbouwen.

Verder zou ik veel ontgiftende dingen gaan doen zoals H2O2, leverreinigingen.

Brandnetelthee voor de nieren (wallen en kringen rond de ogen).

Extra virgin kokosolie voor de huid.

 
Floortje, misschien een geruststelling, ik herken zeker een aantal van jouw kwalen, waaronder de haarkleur! dat viel mij dus ook op, dit is echter pas sinds dat ik WAPF ben gaan eten.

Hoe lang ben je al bezig en hoe kwam je erbij om WAPF te gaan eten?

Ik kan je helaas nog niet echt helpen want ik heb nog onvoldoende kennis en ervaring.

 
Ik kan je ook nog niet echt helpen , sorry. Ik ben net begonnen in het boek bijnieruitputting van Wilson. ken je dat ?

Ik vind het trouwens wel opmerkelijk dat je begint met allerlei huidklachten ivm bijnieruitputting. ben je dan niet mega de mega moe ???? want daar zou ik in dat rijtje mee beginnen, met stip op 1 zeg maar.

 
Debsy, dankjewel voor je reactie.

De celzouten dus wel gewoon voortzetten.. wie niet waagt, wie niet wint natuurlijk.

Ook bedankt voor je tips m.b.t. rimpeltjes rondom de ogen. Dit ga ik zeker doen!

Ik wil ook zeker leverreinigingen doen, en dacht ook aan h202. Hier wacht ik overigens nog even mee, gezien de afspraak die ik heb met een orthomoleculair arts. In zijn behandelwijze stond ook dat het vaak begint met een detoxificatie/ontgifting.

Eli, ik ben pas net begonnen met WAPF. Ik heb wel een voorgeschiedenis met veel 'gezond' eten en drinken. Voordat ik hier aan begon was ik erg bezig met RAW-food, maar besefte me ook dat dit me niet ging genezen. Hier heb ik wel veel van geleerd, maar uiteindelijk is er veel meer nodig om een bijnieruitputting te lijf te gaan.

De haarkleur heb ik juist al langer.. het valt niet op voor de omgeving, maar ik pluk ze er zelf telkens tussenuit. Erg benieuwd dus wat dit zal kunnen zijn en of het verband houdt met de bijnieruitputting…

Zonne. Ik ken dat boek absoluut van Wilson en ben 't ook aan het lezen. Ik pak 'm er af en toe bij als ik verlegen zit om informatie.. en ik vragen heb. Erg informatief vind ik 't! Erg fijn weg te lezen ook.

Dat ik nu deze symptomen opsom hier, is juist omdat die vermoeidheid en andere kwalen voor mij al meer dan duidelijk zijn. De bijnieruitputting is voor mij al heel duidelijk, en ik snap er al heel veel van. Ik heb me afgelopen weken zo verdiept in de materie en besef me nu dus hoe diep het zit. Ook snap ik alle symptomen bijna.. behalve dus die ik hier nu neer heb gezet. Achterlijk eigenlijk, dat ik er zo druk mee bezig blijf om het 'op te lossen', terwijl ik juist eens moet leren rusten en beseffen dat dat het grootste deel is van de genezing. Ik ben té nieuwsgierig en wil alles snappen.. om de genezing maar te bevorderen.

De vermoeidheid is echt heel ernstig, en mijn bijnieruitputting is ook heel ernstig zo bleek uit de test. Alles kwam hoger uit dan dat ik verwacht had…

Tijd voor de overgave, al ben ik gewoon voortdurend op zoek naar; 'wat is de beste weg'? maak ik geen fouten? eet ik niet de verkeerde dingen?'

Op dit forum vind ik heel veel wijsheid… waar ik me absoluut in kan vinden!

Voor jullie ook allemaal heel veel sterkte!!!

 
Beste Floortje L,

Een aantal symptomen die je opsomt heb ik ook. De dunnere huid onder mijn ogen, de donkere kringen en de lijntjes. Aan een kant van mijn oog heb ik vooral veel lijntjes. Sinds ik op dit forum actief ben besef ik pas wat voor roofbouw ik eerder op mijn lichaam pleegde. Ik dacht echt gezond bezig te zijn door slank te zijn, veel sporten, water drinken. Van voeding had ik rond mijn 20e niet veel kaas gegeten, al was dat vergeleken mijn leeftijdsgenoten nog niet eens zo verkeerd.

Ik weet wel zeker dat ik hypoclemie heb gehad in een heftige vorm. Ik ben wel benieuwd naar je leefwijze vanaf dat je voor jezelf mocht zorgen. Ook qua sporten. Ik ben ook benieuwd naar de reacties die op jouw topic volgen.

 
Gebruik je al dierlijk bijnierectract? De manier om de bijnieren te ondersteunen en vervolgens weer gezond te krijgen. Naast goed eten uiteraard.

 
Alexandra, dat gebruik ik nog niet nee. Ik heb over een week een afspraak bij de natuurkundige arts. Ik weet niet of het wijs is om al voortijdig zelf dat soort dingen uit te gaan vogelen. Wat denken jullie?

Hetzelfde geldt voor de leverreinigingen en de h202. Ik denk er heel erg over na om dat toe te passen want het voelt voor mij wel heel juist. Toch hoor ik ook tegenovergestelde berichten; dat een leverreiniging een stress zal zijn voor je bijnieren.

Wat te doen….

 
Gewoon nog even een weekje wachten denk ik. Lijkt me het slimste om even het advies van die arts af te wachten.

ik vraag me af of je lichaam ( vraag ik voor mezelf ook af hoor ) sterk en stabiel genoeg is voor een leverreiniging.

 
Er is niet 1 route. En ik denk dat het slim is om je afpsraak af te wachten, te luisteren wat de natuurarts te zeggen heeft en vervolgens je nieuw verworven kennis met deze arts te bespreken. Op die manier kan je hopelijk tot een totaalplaatje komen dat bij jou past en waar je je goed bij voelt.

Ik had al vele leverzuiveringen gedaan voordat ik van het bestaan van bijnieruitputting wist. Terwijl ik denk ik op zijn minst vanaf mijn pubertijd al bijnieuruitputting heb, zo mogelijk al veel eerder. Doordat ik ernstige galsteenaanvallen kreeg heb ik me daar als eerste op gericht. En dankzij deze galstenen ben ik uiteindelijk op wapf terecht gekomen! En daar ben ik nog steeds dankbaar voor.

Kijk eens in je omgeving of je rauwe melk kunt krijgen en dan zelf kefir kunt gaan maken. Altijd beter dan gekochte kefir in de winkel. En rauwe melk is echt super lekker!

 
Je kunt inderdaad je bezoek aan de arts afwachten maar laat je niet ontmoedigen als hij met tegengestelde verhalen komt.

Een lever/galblaasreiniging kan zeker veel voor je betekenen. Je kunt eerst de kleine/milde leverreiniging doen.

Maar als jij al zelf er achter bent gekomen dat je bijnieruitputting ernstig is dan zou ik niet het bezoek afwachten en gewoon de Adrenal bestellen en er mee beginnen.

Lia

 
Ik herken het heel erg. Ik zie er ook heel ongezond uit, gelig met donkere kringen onder mijn ogen. Ik ben ook halverwege de 20. Het zou niet moeten, dat je er dan al zo uitziet (ja, ik weet het, zelf veroorzaakt door onwetendheid, maar nu druk bezig met gezond eten en geloof, geduld en vertrouwen hebben :-) !)

Ik houd je topic in de gaten. Zelf ben ik soms ook een beetje te weg kwijt. Veel adviezen vindt ik verwarrend, probiotica zijn goed voor een goede eiwitvertering, maar als je vermoed dat je een lekke darm hebt moet je er verre van blijven, een leverreiniging kan je veel goeds doen, maar als je bijnieruitputting hebt is het een no-no. Ik raak dan in de war over wat op mij van toepassing is.

Over adrenal twijfel ik. Het houdt me een beetje tegen dat het hormonen zijn (hoewel ik ook de ac pil slik bij gebrek aan alternatieven). Maar als ik dan weer lees dat het een pep-effect heeft, "adrenaline", dan schrik ik een beetje. Ik wil juist van de pep-middelen af namelijk.

Lastig al die overwegingen. Jij in ieder geval ook veel sterkte en succes gewenst!

 
Wauw Clara, wat een herkenning..

Die gelige kringen onder je ogen, wat is dat toch he! Het geeft je een heel naar en ongezond gevoel. In de spiegel kijken is (voor mij in ieder geval, maar vermoed dat dat voor jou ook op gaat) echt een ramp.

Ik kan me ook zo voorstellen dat het door de lever komt, en dit heeft natuurlijk ook weer verband met de bijnieruitputting.. maar hallo zeg, moeten we dan ontgiften? Dat mag inderdaad weer niet bij bijnieruitputting..

Ik heb aankomende woensdag een afspraak bij de orthomoleculaire arts, die ook werkt met ontgifting/detoxificatie, dus ik houd je op de hoogte hoe hij daar over denkt..

Ik vermoedde overigens zelf eerst dat die gele kringen hyperpigmentatie waren (wat voorkomt bij bijnieruitputting!), maar dat lijkt me nu toch wat onwaarschijnlijk. Hoe kan dit zo zijn, als het bij beide ogen te zien is?

Adrenal is voor mij ook nog wat eng, en heb ik ook nog niet aangeschaft. Ik ben erg benieuwd of het wat kan betekenen, want ik lees wel veel positieve verhalen daarover.

Inmiddels heb ik al zoveel supplementen aangeschaft, en ik vind het maar 'eng' om daar maar in te blijven aanvullen. Straks werkt het een het ander tegen. Erg benieuwd dus ook weer, wat de arts mij gaat vertellen.

Lukt het bij jou goed om de weston price methode te hanteren?

 
Bij mij is de geligheid over mijn hele lijf. Het is gewoon mijn huidskleur geworden. In mijn gezicht heb ik donkere kringen en rode vlekken over mijn neusbrug en wangen. Heb zelf ooit hier aan gedacht maar volgens huisarts is dat het niet. Het lijkt wel heel erg op wat ik aan vlekken op mijn gezicht heb.

Als ik in de spiegel kijk, zie ik dat ik er ongezond uit zie. Ik vind dat jammer, bedenk me dat ik er nu druk mee bezig ben het te verbeteren, leg het naast me neer en ga weer verder met de dag. Maar met twee van die kleintjes rondlopen kan je je het ook gewoon niet permitteren veel bezig te zijn met je uiterlijk, haha.

Ik denk dat gele verkleuring met je lever te maken heeft. Maar weet er ook niet het fijne van.

qua supplemten slik ik: cod liver oil, sole, vitamine c 1000mg, zink/seleen/magnesium en soms ginseng (maar ik weet eigenlijk niet of dat gezond is). En ik heb een potje gewone multivitamine.

WAPF volgen gaat op zich goed, ik heb alleen wel problemen met het verkrijgen van bepaalde specifieke dingen, eigenlijk is alles langer dan een uur reizen voor mij, dus goed plannen om dat binnen schooltijd te doen, maar er gaat veel tijd in zitten en is vermoeiend. Dus als het niet uitkomt, wend ik mij tot onbewerkte, biologische en anderzinds wapf-proof producten uit de supermarkt. Je kan in mijn voorstel topic kijken wat ik ongeveer eet. Niemand reageerde dus ik ging er van uit dat ik geen grote fouten maak :D

 
Over die adrenal hebben jullie een punt, zeker! was zelf ook wel sceptisch, maar ik wil gewoon zo graag (snel!) beter worden dat ik zo ongeveer als een kip zonder kop alles maar overneem van dit forum wat mij eventueel zou kunnen helpen. Heb ook jodium besteld, dat probeer ik vanavond uit. tot nu toe merk ik nog niet echt verschil, behalve niet goed kunnen concentreren en wat druk in m'n ogen.

 
Quote:
Niemand reageerde dus ik ging er van uit dat ik geen grote fouten maak


Ik ga morgen je voorstel topic bekijken en reageren!

Nu ga ik lekker slapen, want m'n ogen beginnen te tollen.

Het enige wat ik nog even wil zeggen: ik zie dat je ADD hebt..

Herkenning, herkenning, herkenning.

Daarmee ben ik ook officieel gediagnostiseerd.

En ook dat, speelt nu weer een rol in deze genezing, want: je ziet door de bomen het bos niet en kan niet filteren. Wat moet ik wel, wat moet ik niet......

 
Oh en Eli... ik heb afgelopen weken ook zoveel supplementen gekocht, ook als een kip zonder kop.

Financieel heb ik er niet eens naar omgekeken. 'Liever teveel, dan te weinig'.

Erg benieuwd wat de arts hier over gaat zeggen, want ik heb 'm in een intake brief moeten vermelden wat ik allemaal slik. Aan de daarbij horende regels had ik niet genoeg, waardoor ik een extra blad heb moeten toevoegen ;-)...

Slaap lekker jullie!!!

Fijn zeg zo, die herkenning...

 
Quote:
En ook dat, speelt nu weer een rol in deze genezing, want: je ziet door de bomen het bos niet en kan niet filteren. Wat moet ik wel, wat moet ik niet.....


Precies! Exact! Wat fijn, die herkenning :)

Eli: wat mij verteld is, is dat het herstellen van bijnieruitputting een meerjarenplan is. Ik verwacht (probeer...) dus ook niet snel resultaat te verwachten. Maar dat is lastig voor zo'n ongeduld als ik. Wederom herkenbaar!!

 
@ Clara

Jammer genoeg herken ik je verhaal met betrekking tot de gelige huidskleur. In 1999 liep ik met gelijkaardige klachten rond. Dit duidt inderdaad op een niet optimale leverwerking. In die periode ben ik trouwens een keer van de trap afgedonderd.

Hier je voorsteltopic nagelezen. Destijds heb ik hem niet goed kunnen doornemen om de reden dat we het toen heel druk hadden met onze eigen zaak.

Je schrijft dat je in het verleden Ritalin voorgeschreven kreeg. Wellicht wist je niet dat ADD en ADHD samenhangen met een tekort aan magnesium. Zelf ben ik deze informatie vorig najaar op het spoor gekomen om de reden dat mijn zoontje in die periode de diagnose kreeg van motorische dyspraxie.

Volgens mij haal je te weinig magnesium uit je voeding. Zelf heb ik de ervaring dit mogelijk veroorzaakt wordt door een niet optimaal functionerende darm. Zowel mijn zoontje als ik doen het goed op een tarwegluten en gepasteuriseerde melk vrij dieet.

Wat je wel kan doen is 's ochtends een half uur voor het ontbijt starten met 1 tot 2 glazen sole en een ontgiftingskuur met chlorella. Zelf heb ik hier veel baat van gehad. Zelf neem ik nog altijd de onderhoudsdosering.

Heb je vragen, meld ze dan vooral. Desgewenst kan ik je meer toelichting over alles geven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan