Help mijn man!

Supadia

New member
Dag Gezonde mensen van het Goede Leven!

Ik zal mijzelf even voorstellen, Ik ben Nadia en ben 29 jaar! Ben getrouwd met de liefste man ! :)
het Afgelopen jaar heb ik dankzij mijn lieve vriendin verdiept in gezond en voedzaam eten. Beetje bij beetje heb ik mijn man hierin meegekregen. Deze topic heb ik voor hem geopend omdat ik mijn man de afgelopen tijd erg zie pijn lijden. Ik zal zal even kort zijn situatie uitleggen.
Hij is 29 jaar, heeft erge last van cystes op zijn gehele hoofd en nek. Het zijn vooral ook ontstoken haarzakjes die zich telkens opvullen met pus. Hij heeft vele ontstoken talgklieren (puistjes en mee-eters op zijn gezicht, borst en rug)
Hij heeft jaren lang 1 vd zwaarste antibiotica geslikt hiervoor, maar heb hem sinds 6 maanden overgehaald om hiermee te stopen. Nu zijn de ontstekeningen erger geworden en de artsen willen hem alleen antibiotica voorschrijven en niet verder helpen. Naast dat het een kleine schoonheidskwaaltje is doen deze ontstekingen Ontzettend veel pijn! Ik vind echt zo zielig om hem zo aan te zien en wil hem graag helpen maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wie kan mij hierin verder helpen?

Mijn dank is Groot!

Met een Vredige Groet

Nadia (Supadia)
 
Zo gezond ben ik niet, ben hier ook om te leren :)

Dat klinkt erg vervelend, ik weet geen goed advies, maar heb zelf ervaren dat met natriumbicarbonaat schrobben huidproblemen verdwijnen. Ik had extreme uitslag, waarschijnlijk door een schimmel candida, en dat ging hierdoor snel weg.
Wiet crème hielp er ook tegen.

Je kan nog waterstof peroxide proberen aan te brengen.
Maar het probleem moet ook van binnen aangepakt worden, kijk eens naar kefir, een immuunsysteem booster.

De rest weet ws meer.

Sterkte
 
hoi Supadia,
misschien heb je wat aan deze link: https://www.fatsforum.nl/search/bromide+detox/
Verder is dit soort problemen niet een teken van gezondheid (niet zomaar een schoonheidskwaaltje dus), het komt o.a. uit vervuild bloed, is dus nog genoeg werk aan de winkel.
Misschien kan je eens schrijven hier wat jullie eten en drinken, gezond eten kan zoveel verschillende ideeen inhouden.
Dan kunnen er tips gegeven worden wat er evt. verbeterd kan worden.
Zoals je zelf al zegt, antibiotica is niet de oplossing en veroorzaakt helaas vele andere problemen en ondermijnt het immuunsysteem.
 
Vermijdt alle plantaardige vetten en oliën behalve kokosolie.
Gebruik voldoende vitamine C (deze vitamine heeft honderden functies in het lichaam en is de beste natuurlijke hulp om van ontstekingen af te raken).
Gebruik echte levertraan.
Niet roken, geen koffie, geen alcohol.
Geen cosmetica, geen wasmiddelen uit de supermarkt.
Behandel de aangedane huid met kokosolie en niets anders.
Vermijdt stress!
Vast minimaal 5 dagen, dit is een wondermiddel voor de huid.
Neem GEEN griepprik.
Herstel de darmflora met o.a. kefir, yoghurt.
Je zult binnen een week verbetering zien.

 
Wat betreft vasten: zoek eens op vasten/reinigingskuur.
Mensen die hier nog nooit van gehoord hebben zullen hier raar tegenaan kijken, maar eerst je darmen reinigen met bitterzout en daarna thee en groentensapjes drinken in bv een weekend is goed te doen. Doe het desnoods onder begeleiding.
1 ding is zeker, je moet er wel wat voor over hebben om weer gezond te worden.
 
"Misschien kan je eens schrijven hier wat jullie eten en drinken"
Niet misschien, zonder is alle advies mogelijk zinloos.

Eet vlees en zuivel grasgevoerd. O.a. vanwege omega 3 / 6 verhoudingen is al het andere vlees meer ontstekingsbevorderend.
 
Super Bedankt voor jullie reacties:

Ons eetpatroon zo een beetje:

Uitsluitend Rauwe Melk van blaarkopkoeien., Kefir (sinds kort), Boerenkaas, Eieren (Vitaminebommetje van uitsluitend 1 kippenboer komt wekelijks op de boerenmarkt op het haarlemmermeerplein in amsterdam. Dit is zo'n beetje de basis. Ik heb ook een dochtertje van 2,5 en zit in een fase dat ze geen groenten en avond eten wil, maar ze eet wel het bovenstaande en heeft de heerlijkste dikke beentje en wangetjes en krijg vaak te horen dat ze er super gezond uit ziet ;)
Daarnaast vlees, kip, groenten en fruit.
Bitterzout en sole en vitamine C suplement.
op mijn lijstje staat nog voor aanschaf:
Levertraan
Vitamine D
Jodium.

Ik heb ook het gevoel dat het idd vannuit binnenuit komt. ik heb hem paar dagen detox kuur laten doen van citroen, olijfolie, eidooier. Maar dit gaf geen resultaat. Ik denk dat hij wel een sterkere kuur kan gebruiken.

Ik ben echt blij dat ik hierin terecht kan en de bovengenoemde eetpatroon heb ik echt aan jullie te danken.

Bedankt!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan