Help Luizen!!

G

Guest

Guest
Wie weet een natuurlijk effectief middel tegen luizen? (uit ervaring).

Op internet staan wel meerdere dingen maar misschien zijn hier wat ervaringsdeskundigen..!

 
Alleen kammen? Is dat wel afdoende?

HIer wordt vermeld dat tea tree anti androgene eigenschappen heeft?

http://www.adamanthea.org/nederlands/luis-nl/luis-startframe.html

Quote:
Anijs-, lavendel en ook tea tree olie hebben oestrogene en anti-androgene eigenschappen. Ze zijn dus in staat de werking van geslachtshormonen beïnvloeden ( Albert-Puleo M 1980, Henley DV et al 2007) .

Tea tree olie in pure vorm ingenomen kan ernstige vergiftigingsverschijnselen veroorzaken ( Morris MC et 2003, Del Beccaro MA 1995, Hammer KA et 2006,. Carson C. F et al 2006) en ook het onschuldig lijkende pepermunt is dat niet perse ( Lazutka JR et al 2001) .


 
Waarom is waterstofperoxide slecht voor kleine beestjes? Te heftig?

3% zeker? Wordt ik dan niet helemaal blond :D

 
Quote:
Groene zeep, azijn en conditioner

Mijn dochter heeft lang haar, dat ze nauwelijks wast. Ondanks dat zat ze toch eens helemaal onder de luizen. Ik constateerde dat op een zaterdagmiddag. Ik ben tegen de gangbare luizenshampoo vanwege het giftige bestrijdingsmiddel dat erin zit. Dus die viel af. Toevallig had ik in die periode een Allerhande onder ogen gekregen met tips uit grootmoeders tijd voor diverse kwaaltjes. Hierbij stond ook hoofdluis: eerst wassen

met groene zeep, daarna uitspoelen met azijn en uiteindelijk haar en hoofdhuis heel goed behandelen met conditioner. En dan kammen met een luizenkam. De maandagochtend daarop kreeg ze weer controle door de luizenmoeder en die vond niks, zelfs geen neet. Ze was dus weer helemaal schoon. Voor mij dus niets anders meer.


 
Mike:

Ik heb nog van Brandsma een 7% oplossing met 2 kruiden, ik geloof kruidnagel en nog iets. In een spray. Kan ik dat op de hoofdhuid sprayen of nog even verdunnen naar 3% en tast dat je haar niet heel erg aan?

 
Wat helpen kan is:

Kokosolie of olijfolie over je haren tot in de hoofdhuid insmeren, lekker veel.

Plastic muts/badmuts er overheen.

Zo lang mogelijk laten zitten (bijv 's nachts).

Als je gaat douchen, de warme straal erop ( zonder badmuts :) ) en met een luizenkam de nu gestikte luizen eruit kammen incl de eitjes die nu gemakkelijk mee te kammen zijn.

Succes!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan