Help...Goede bio tandarts

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Heel irritant, mijn dochters zijn 4 en 5.

Ze moeten binnenkort naar de tandarts en vorige keer zei ze al dat ze beginnende gaatjes hebben.

Ze krijgen al vanaf kleins af aan goede vetten en met levertraan zijn we ongeveer een jaar geleden begonnen.

Snoepen hou je helaas niet atijd tegen maar wij letten er wel erg op.

WIj hebben niet gepoetst met fluoride want ik ben mij al jaren bewust van dit soort dingen.

Ze deden tot een jaar geleden wel vaak moeilijk met tanden poetsen en ook zijn ze wel met regelmaat voor bedtijd in slaap gevallen.

Echter nou zie ik bij bv mijn neefje en vriendinnetje van mijn dochter helemaal geen gaatjes terwiijl die ouders niet heel erg op voeding letten, totaal geen ondersteunende superfoods krijgen en met fluoride poetsen geen gaatjes.

Ik had het erover met een vriendin van mij die ook van de rauwe melk is. Zij heeft in een antroposofische instelling gewerkt en die directeur die zich ook heel bewust is, heeft 3 kinderen met kinderen met allemaal rotte tandjes.

Zouden kinderen dan toch niet baat hebben bij af en toe fluoride omdat je het snoepen niet 100% kan vermijden?

Bij mijn jongste is zelfs een stuk kies afgebroken en er zit een flink zwarte plek in een andere kies.

Wat te doen hiermee? Laten boren door een gewone tandarts? Of verder zoeken naar een goede bio tandarts? En kent iemand er 1 in de buurt van Noord-Zuid Holland?

 
Fluoride is GEEN optie, Weston Price is daar ook heel duidelijk over in een apart hoofdstuk in zijn boek! Als kind had ik ook nooit gaatjes en ik was altijd binnen 10 minuten uit de tandartsstoel. Jarenlang heeft mijn moeder gedacht dat dit kwam omdat ik op jonge leeftijd fluortabletjes kreeg, maar nu weet ik dat het ONDANKS de fluor was en niet DANKZIJ! Hoe kan ik dan toch zo''n sterk gebit hebben? Nou, mijn moeder had een onverzadigbare trek in lever toen ze zwanger was van mij, wat dacht je daarvan? Naderhand heeft ze nooit meer zin in lever gehad, maar toen wel!

Ik ben dus met relatief sterke genen op de aarde gekomen. Kinderen die snoepen en toch sterke tanden en kiezen hebben, kunnen langer wegkomen met hun slechte gewoontes. Niemand is echter immuun en iedereen komt vroeg of laat hoe dan ook aan de beurt. Kinderen die wel goed eten en desondanks problemen krijgen zijn al met winder weerstand geboren.

Dit verklaart waarom de een praktisch alles goed doet en toch problemen ervaart en de ander er maar op los leeft en bijna nooit iets heeft. Let wel: niemand is immuun, dat bewijst het onderzoek van Price wel, die feilloos aantoonde dat ongezonde kinderen uit gezonde ouders kunnen worden geboren. De ouders mochten dan sterk genoeg zijn om hun eigen lichaam te bewapenen tegen slechte voeding, maar er treden wel degelijk ongemerkt tekorten en verzwakkingen op, die zich vervolgens pas bij het nageslacht manifesteren!

Mike

 
Mike ik kan je verzekeren dat de twee kinderen die ik noem zeker geen betere weerstand dan de mijne hebben.

1 daarvan heeft bv altijd groene snotneuzen en is ieder half jaar ziek. Ook had hij een slechte motorische ontwikkeling.

Vooral mijn oudste heeft een hele goede weerstand en zweet en koortst een griepje er binnen een middag uit. De jongste heb ik wat meer dingetjes mee maar deze heeft wel weer een meer robuust lijfje en hoofdje. Ik denk dat er ook niet een eenduidige lijn in te trekken is en er zijn natuurlijk meer facoren op de gezondheid van kinderen zoals vaccineren.

Ik was me al vrij bewust van goede voeding maar met de kennis die ik nu heb had ik het nog dubbel beter kunnen doen. Echter heb ik ook vrij veel verzdigde vetten al die jaren naar binnen gewerkt, vooral tijdens de zwangerschap maar helaas geen lever :wink:.

Verder nog tips over de vragen die ik verder stel?

 
Quote:
Zouden kinderen dan toch niet baat hebben bij af en toe fluoride omdat je het snoepen niet 100% kan vermijden?


Ik persoonlijk zou nooit en te nimmer voor fluoride kiezen.

Mijn kinderen (volwassenen) zijn 19 en 25 jaar, hebben nog nooit fluoride gehad en hebben allebei nog geen enkel gaatje.

We hebben wel altijd heel goed op het snoepen gelet, maar buiten de deur, tja dan weet je het niet.

Maar het zit misschien een beetje in de familie, een tante van mij is 94 jaar en heeft al haar eigen tanden nog. :wink:

Zelf ben ik niet zo gelukkig, ik ben al heel wat tanden kwijt.

Mijn man heeft ook best een slecht gebit dus van wie mijn kinderen het hebben en waar het aan ligt?

Ik zou het echt niet weten.

Dus ik heb verder ook geen tips voor je.

Mijn kinderen poetsen wel heel trouw (een paar keer per dag zelfs ) hun tanden maar of het daar aan ligt denk ik zelf eigenlijk niet.

 
Bedankt allemaal!

Ik weet dat er ook tandartsen zijn die liever niet boren in kindergebitten zolang het niet nodig is. Ik hoop dat ik misschien met de levertraan en keltisch zeezout de gaatjes onder controle kan houden.

Een advies bij Fred Neelissen is misschien wel een goed idee!

Food en Mood, ik heb ook een heel erg goed gebit. Ben ook altijd binnen 10 min klaar, mijn hele leven al. Behalve midden twintig toen ik even een periode had dat ik wat los ging.

Helaas ook een tandarts toen getroffen die preventief boorde, dus je gewoon in de zeik nam. Ik Heb meer mensen gehoord die ineens 6, 7 8 gaatjes hadden bij deze meneer, terwijl ze nooit gaatjes hadden. Ik had toen ook helemaal geen kiespijn ofzo.

 
Quote:
Ik was als kind ook heel vaak ziek, maar toch ben ik sterker dan menigeen...


Je hoort wel vaker dan kinderen over dingen heen groeien. Maar kinderen die continue kwakkelen vind ik geen teken van goede gezondheid.

Daarbij is jouw voeding nu ook uitmuntend,

 
Kijk eens op www.nvbt.nl Daar kun je zien welke bio tandarts bij je in de buurt zit. Ook zie je daar filmpjes over hoe je kindertanden dient te behandelen en filmpjes van dampende kwikvullingen. Ik zou de kinderen zeker geen fluor geven. Fluor maakt de tanden harder waardoor ze ook eerder afbreken. Bij mij heeft de fluor in de kinderjaren zijn uitwerking niet gemist op de schildklier waar ik nu een auto-immuunaandoening op heb.

 
Toen mijn kinderen klein waren heb ik fluortabletjes, voorgeschreven door het consultatiebureau, geweigerd. Ik kreeg wel op mijn kop maar ging op mijn gevoel af dat dit nooit gezond kon zijn. Dit was in de 70-er jaren.

Ze kregen weinig tot geen suiker, verse melk rechtstreeks van de boer en hebben een perfect gebit. Ze zijn 39 en 32.

Zelf had ik niet zo'n verstandige moeder en heb wel (amalgaam)vullingen die ik wil laten verwijderen.

In bovenstaande berichten zie ik nergens OzonTandZorg vermeld staan....... ben er zelf enthousiast over.

 
mijn kinderen zijn 23, 22 en 16. De fluor vergat ik gelukkig heel vaak :-)

Geen van mijn kinderen heeft vullingen, heb ik toch wat goeds gedaan ondanks plastic boter in het verleden.

Zelf heb ik een mondvol amalgaan (en een paar witte vullingen) :cry:

 
Hoi jacky mijn vriend heeft 3 gaatjes weggekregen met ozon tandzorg en een ontstoken kies. Hij ging wel6 dagen door eenhel van pijn.

Wat zijn jouw ervaringen?

Voor mijn dochters heb ik fred neelissen gemailt. Hij zei dat als kinderen gaatjes hebben ze beter geboord kunnen worden.

AAnders volgt extractie en dat is nadelig voor de ontwikkeling van het gebit. Ik ga wel vragenof mijn tandarts wil bellen met hem voor overleg. Hij zij dat t beste voor een kindergebit was flossen!!!! Dat ben ik hier nog niet tegengekomen.

 
Hi Debsy,

Vorige week dinsdag ben ik voor het eerst naar OzonTandZorg in Sneek (dhr. Brandsma) geweest. Mijn tandarts adviseerde me een hoektand te laten trekken en een implantaat te laten plaatsen omdat er iets met de wortel is en hij staat scheef.

De tand is nog puntgaaf en ik vond het zonde. Toevallig hoorde ik op dit forum over ozontandzorg en hoorde daar dat mijn tand er NIET uithoeft. Over 4 weken volgt de 2e behandeling en ik heb er alle vertrouwen in. Ik had geen pijn aan de tand en heb gezond tandvlees en sterke tanden dus kan ik nog niks zeggen over resultaat.

Brandsma geeft ook voedingadvies. Het is niet toegestaan info te verspreiden zonder toestemming. Misschien kun je hem zelf bellen voor advies.

Groetjes,

Jacky

 
@Jacky: ik moet binnenkort ook weer naar de tandarts ivm een losse vulling (gelukkig mijn enige gaatje ooit van 11 jaar geleden). Vind je deze tandarts een aanrader? Ik las inderdaad iets over voeding op zijn site, ook over het vermijden van kaas en grasrundvlees.. Heb jij hier ook adviezen over gekregen?

Edit: ik heb te snel gelezen, dit wordt juist aangeraden. Slim. Vraag bij deze dus al beantwoord :oops:

 
Hallo San,

Ik ben nog even zo vrij op te merken dat dhr. Brandsma geen tandarts is. Vullingen vervangen e.d. doet hij niet. Hij heeft wel andere mogelijkheden maar dat kan hij zelf beter uitleggen.

Ik heb zelf nog 2 amalgaamvullingen die ik eruit wil hebben doch dhr. B. adviseert dat tot mijn verbazing niet.

In zijn adviezen staan wel nieuwe dingen maar als er onderaan de epistels staat dat het niet via internet verspreid mag worden zonder toestemming hou ik me daaraan. Het komt inderdaad overeen met WAP.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan