Help! baby te mager en borstvoeding

organica

New member
Hallo, mijn zoontje is nu 6 weken oud en geef volledig borstvoeding, nu zijn deze week zijn tongriempje en lipbandje gelaserd. Hij was veel te weinig aangekomen. Alsjeblieft help me. ik eet al volgens wapf.

Wat moet ik zoiezo eten zodat hij goed aankomt?
ik neem rauwe melk, rauwmelkse kaas, eieren, roomboter, levertraan, boterolie, ghee. ik gebruik gelatine. ik drink borstvoedingsthee.

Nu is misschien ook de oorzaak zijn tongriempje en lipbandje, dus dat het vanaf nu beter moet gaan. Hij huilt ook erg veel, het is erg zwaar voor ons. Help alsjeblieft, we zijn radeloos
 
Ach lieverd toch, wat vervelend voor jullie. Drinkt hij wel goed nu? Genoeg plasluiers? Wanneer huilt hij?
Als je al wapf eet weet ik het ook niet zo goed. Stoofpotten, kippensoep, lever/paté, yoghurt, maar ook niet te weinig koolhydraten.

Niet in paniek raken, komt vast goed.
 
misschien moet ik nog wat meer lever eten. ik eet ook volle kwark. en als ik brood eet is het speltbrood biologisch.

Hij moet nu ook opnieuw leren drinken en glijd heel makkelijk van de borst, hij heeft nog niet goed vaccuum, omdat zn tongriempje en lipbandje zijn gelasert.
Zou het ook kunnen dat hij gewoon een snelle spijsvertering heeft? mijn man heeft dat ook en was ook geen mollige baby.
 
Het gewicht vind ik iets minder interessant dan plasluiers en tevredenheid van de baby, vandaar ook mijn vragen. Geef 'm nu de rust om het drinken goed op te pakken, maak van bv geen stressmoment, al is het soms lastig. Lekker terugtrekken met de kleine voeden op vraag al is het 25 keer per dag (niet tellen ;-) ) Heb je het idee dat je voldoende voeding hebt, hoe voel jij je?
 
Moest je meer zin hebben in friet en pizza dan in nog een stukje lever ga in godsnaam friet en pizza eten. Je baby zal daar nu echt niet minder door aankomen. Wie zegt er dat hij veel te weinig aan komt, waar is dat op gebaseerd? Babies met een te kort lip- en of tongbandje liggen niet goed aan en kunnen niet effectief genoeg drinken (en kunnen daarom ook de produktie niet genoeg op peil krijgen en houden) krijgen dus te weinig binnen. Ik heb ook al eerder gevraagd hoe het zit met de plasluiers omdat je in een ander topic over reflux dacht. Als de tong en lip het probleem waren zal dat nu opgelost zijn. Ga met je baby in bed liggen, trek zo weinig mogelijk aan (huid op huid contact zorgt voor meer melk en rust) en laat iemand die pizzas en friet tot bij je bed brengen, veel kleine voedinkjes maken een grote. Zet een leuke film op en slaap en voed. Als het voeden niet goed lukt bel een lactatiekundige, je vroedvrouw, verloskundige, LLL, wie dan ook, laat iemand mee kijken als je twijfelt. Zorg dat zijn buikje tegen jouw buik ligt zodat het neusje vrij is. Dit soort dingen komen altijd goed, geen paniek, Sterkte!
 
Gefeliciteerd met je kleine!
al dat huilen hoort ook niet. Ik herken het wel hoor van mijn 1e (ook een spuger). De derde is heel tevreden (goed geoefende ouder ;) ), maar was de eerste maanden ook een matige groeier. Bij mij heeft spruw heel storend op de borstvoeding gewerkt, uiteindelijk ook te kort voeding en bij gaan voeden. Op een gegeven moment heb ik de groeigrafiek ook losgelaten en ben puur naar mijn kind gaan kijken, of ik zelf tevreden was en niet wat de weegschaal aangaf.
Ook trekken baby's omdat ze heel puur zijn energieën aan. Kijkt je baby vaak ergens naar en zie jij daar niets? Dan is ook dit mogelijk een aandachtspunt en misschien een reden voor het vele huilen.
 
sorry late reactie, wat bedoel je met energieen aantrekken? dat klinkt beetje zweverig? beetje eng vind ik het.
een een update, hij is nu inmiddels 3 maanden en zn tong en lipje zijn nu goed, hij drinkt veel krachtiger en verliest geen vaccuum meer. overal geweest osteopaat etc. Reflux begint gelukkig wat te minderen. We moesten helaas toch aan de omeprazol, maar nu zijn we aan het afbouwen, want hij krijgt weer krampjes hiervan. ben met probiotica bezig om zn darmflora weer goed te krijgen.
Is nu alles verpest door die omeprazol? of is z'n darmflora weer goed te krijgen. Baal er zo van want had met de borstvoeding het idee dat ik daarmee zn darmflora aanmaakte en nu kapot is door de omeprazol. Maarja je moet soms, want hij had zoveel last.
Kan een baby reageren op rauwe melk die ik drink? als ik borstvoeding geef? of kunnen ze alleen reageren of gepasteuriseerde melk?
 
Ik vraag me af hoe het zit met koemelk. Ik weet 1 ding, ik had als baby vreselijke jeuk en mijn moeder maakte kokers van karton heeft ze altijd verteld.
Destijds werd er (volgens mij) rauwe melk gedronken dat door de melkboer in de straat werd rondgebracht.
Ik heb altijd puistjes gehad door koemelk (nooit geweten want werd altijd ontkend) maar nu verdraag ik nog geen koemelk, jeuk, puistjes en darmklachten.
Dus misschien heeft hij daar last van. Misschien eens geitenmelk proberen?

 
Niet alles is verpest hoor, het lichaam is veerkrachtig. Houd je gedachten positief en neem veel rust met je kindje. Een baby reageert sterk op de moeder, dus vermijd zorgen en drukte. Volg vooral ook je gevoel als je het niet vertrouwt maar maak je niet teveel zorgen. Geniet van de kleine!
 
Moest je meer zin hebben in friet en pizza dan in nog een stukje lever ga in godsnaam friet en pizza eten.

@iklustvet,

Dit meen je toch hopelijk niet?!
Wat nou als ze dit advies aanneemt, denk je dat dat goed voor haar en dr kind is? Dergelijke adviezen vind ik niet waardig voor dit forum.

Voorderest zou mijn advies zijn, houd je niet zo bezig met getallen(gewicht). Dagelijks een eetlepel kokosolie eten is ook een goede toevoeging op je huidige eetpatroon.

Reiziger



 
Mijn ervaring is meer kokos (b.v. kokos extra vierge) nemen. Paar eetlepels per dag. In moedermelk zitten n.l. dit soort vetten en dat heeft de baby nodig (werk van Prof. Frits Muskiet).
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan