hele dag moe

blumchen21

New member
Ik ben sinds een paar maanden heel erg moe. het begon in de zwangerschap en mij huisarts zei dat het er bij hoort maar mijn verloskundige liet mijn bloed testen en daaruit kwam alleen dat ik een B12 van 120 had. volgens haar veel te laag, volgens mijn huisarts geen probleem. ik heb via via een neusspray kunnen krijgen met B12 maar mijn klachten blijven. ik ben inmiddels al 7 maanden geleden bevallen.

ik loop de hele dag te gapen en als ik mijn hoofd op d ekussen leg ben ik zou weg. 's nachts slaap ik redelijk goed, ik word wel om de 2-3 uur wakker om borstvoeding te geven (gelukkig hoef ik daar niet voor op te staan omdat mijn jongste slaapt bij mij in bed) Mijn huisarts vindt dat vermoeidheid hoort er bij als je twee kinderen hebt. hebben jullie misschien wat tips? (ik eet bijna zonder suiker, zonder brood/pasta/rijst, drink rauwe melk, yoghurt en bijna alles bio)

 
Wat moet een mens met een huisarts. Je hebt een behoorlijk B12 tekort. Het gehalte in het bloed zeg ook nog eens niet alles. Lees hier meer.

Oorzaak B12 tekort is vaak te weinig maagzuur. Gebruik je maagzuurremmers of andere medicijnen?

Een andere oorzaak kan te weinig B12 in het voedsel zijn (vegetariërs, veganisten), in dat geval is het raadzaam veel lever te eten, wat trouwens niet alleen een goede leverancier voor B12 is, maar nog voor een heleboel meer. Lever is een mulitivitamineleverancier.

B12 supplementen kan, maar het is beter om de oorzaak op te sporen.

Wil je toch supplementeren, dan raad ik je Advanced B-12 Complex aan, samen met zink en selenium.

Meestal is ook veel stress een meespelende factor. De meeste mensen valt het niet meer op dat ze veel stress hebben of denken dat het erbij hoort. Stress is KILLING! Het hoort er dus niet bij, tenzij van zeer tijdelijke aard.

 
Blumchen,

Je eet geen brood/pasta/rijst, maar eet je dan nog wel genoeg koolhydraten: 100gram drooggewicht: witte rijst, bataat, honing, boekweit, gierst, quinoa, gekookte groentes?

Lia

 
ik gebruik b12 forte plus van vitakruid. Ik vind deze erg prettig in vergelijking met andere die ik heb geprobeerd. Dit zijn zuigtabletten. Probeer ze zo lang mogelijk in je mond te houden om meer op te nemen.

 
poekie ik eet geen brood, maar ik neem wel af en to een lepel rijst, aardappelen of pasta met de avond maaltijd. gekookte/rauwe groente, fruit, dagelijks honing. ik weeg niet maar eet op gevoel. als ik zin heb in nog een lepel pasta rijst of wat er ook is neem ik dat.

juist om het maagzuurprobleem te omzeilen werd ik door een deskundige aangeraden om de b12 neusspray te gebruiken. verder gebruik ik geen medicijnen (behalve vitaminen van newchapter en brue ice levertraan. heel af en toe neem ik probiotica van viridian). ik zie op het flesje geen merk staan maar ik kan me herrineren dat het van yuliv is.

Last van maagzuur heb ik nooit gehad. tegenwoordig neem ik af ent oe een slokje citroensap.

 
Smelttabletten B12 worden door de slijmvliezen opgenomen ( ik neem aan net zoals de neusspray ). Ik weet niet welke hoeveelheid je per dag zo binnenkrijgt aan B12 ? en welke vorm van B12 het is ( cyano,hydroxo, adeno of methyl ( laatste 2 zijn de actieve vormen van B12 ) .

 
In de door mij al genoemde B-12 Complex zuigtablettenzit foliumzuur (400 mg), methylcobalamine en adenosylcolabamine, samen 5 mg! (=5000 ug). De combinatie van die 2 vormen B-12 maakt ze extra goed werkzaam.

 
Ja Gerard dat lijkt een goede idd. Ik zal er eens op googlen. ik ga beginnen met deze : https://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-behandeling.php

Blumchen21 , en hoeveel krijg je dan binnen met die spray aan mcg ?

 
geen idee hoeveel mcg ik binnenkrijg. ik spuit 1 keer. ik vind hem niet helemaal fijn omdat die vloeistof droogt op aan de binnenkant van mijn neus en meestal krijg ik een bloedneus de dag daarna

 
Bloedneus erna ? dat is wel vreemd. Dat hoor je vaak van neussprays die je slijmvliezen dun maken.

Er staat vast wel op de verpakking hoeveel mcg B12 er in 1 spray zit, toch ?

Misschien dan toch eens een zuigtablet overwegen ?

 
Ik ben ook al erg lang moe, heel vervelend. Ik heb zelf geen B12 tekort, maar vast genoeg andere tekorten. Sinds kort gebruik ik jodium en merk dat ik iets meer energie heb. Misschien ook iets voor jullie dames?

 
I-lady daar ben ik om gevraagd aan mijn huisarts maar aangezien zij vindt dat ik geen tekort heb wil ze mij ook geen prikken geven. ik heb daarover veschillende keren gebelt maar het blijft nee. daarom wil ik zelf wel wat aan doen. Over jodium ben ik ook benieuwd! waarvoor is dat en hoeveel gebruik je?

 
Goed stukje over jodium San.

Jodium heeft mij enorm geholpen.

Het was bij mij de missing link bij mijn genezing.

Ook toen ik al op de goede weg was met dieet en darmheling voelde ik mij vaak toch niet optimaal totdat ik de jodium ontdekte.

Meteen vanaf de eerste paar dagen voelde ik een enorme verbetering in energie en ook mentaal veel beter in mijn vel.

 
Dat zei je idd al eens. Fijn dat je daar achter bent gekomen. Ik ben benieuwd wat het mij brengt. Ik ben nog volop alles aan het helen, gaat de goede kant op maar wel erg langzaam.... Heb wel het idee dat ik nu dus al iets meer kan met de jodium. Binnenkort bloed laten prikken, benieuwd wat de schildklierwaardes nu zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan