Hebben jullie snoep in huis voor visite?

Codexx

New member
Ik heb sinds een week een eigen kamer, een hele verademing na alle verf- en rook dampen waar ik in geleefd heb de afgelopen maanden.

Mn lichaam voelt nu al stuk beter.

Bovendien heb ik mn eigen gootsteen en kookplaat dus ik kan mn voeding goed verzorgen:)

Maar on topic:

Als familie en vrienden op bezoek komen, dan willen ze natuurlijk graag wat eten en drinken, maar die "gekke" dingen die ik eet hoeven ze niet.

Het wordt min of meer verwacht dat ik cola/koekjes/chips ed. op voorraad heb.

Ik merk dat ik hier een grote weerzin tegen heb, niet omdat ik moeite heb de verleiding te weerstaan( ik ben gezegend met een ijzeren discipline dus dat is geen enkel probleem) maar meer omdat ik uit een soort principe kwestie die rotzooi niet in huis wil hebben.

maarja, ik wil graag dat mensen langs komen, als ze dan die troep willen eten dan stap ik maar over mijn weerzin heen :p

Herkennen jullie dit?

 
Ik kreeg bij de Jumbo bij een opening 6 gratis blikjes frisdrank. Heb het geaccepteerd voor "de visite". En verder drinken ze maar thee, zonder koekje. Ik heb in ieder geval niets in huis. Andere kant is, ik neem ook mijn eigen eten en driniken mee als ik op visite ga.

 
Ik krijg morgen visite en heb chips en cola light gehaald. Dat is wat men lekker vindt. Ik eet/drink het niet maar wil mensen niet mijn eetpatroon opleggen. Ieder zijn keus. Ik vind het leuk als mensen langskomen. Ik neem zelf thee en mss yoghurt. Nu ik mijn eetpatroon totaal heb omgegooid, heb ik geen enkele behoefte meer aan wat er nu in de kast ligt. Dat is vroeger wel anders geweest, toen kon ik niets in huis hebben of ik at heb op. Nu moet ik niet meer aan chips of cola oid denken.

 
Ik heb eigenlijk hetzelfde, het is geen kwestie van discipline meer: er is geen haar op mn hoofd die " zin heeft in een koekje".

Als ik weet en voel dat een product goed voor me is smaakt het 10x beter!

 
Ik haal geen cola in huis voor niemand, als mensen zichzelf willen vergiftigen moeten ze dat zelf weten, maar ik ga dat niet faciliteren. Bovendien doet het me zeer om het mensen om wie ik geef die rommel naar binnen te zien werken.

 
Ik heb koffie,thee limonade en koekjes in huis voor eventuele visite..als ze iets anders willen moeten ze het zelf meenemen..

 
Laatst was mijn kleinkind van 6,5 hier die veel te veel zoetigheid krijgt thuis.

Ik heb boekweit-pannekoeken gemaakt als ontbijt, met stevia gezoet en zo,n klein zakje vanille-suiker, rauwe geitenmelk en 2 eieren erin gedaan. Het proefde anders dan thuis maar ze vond het wel lekker. Onderweg had ik alleen maar thee en water bij me, dus ze had geen keus ha ha. Lekker buiten in het bos gegeten, vind ze ook leuk.

 
Ik heb laatst bijna alle flessen frisdrank in de supermarkt bekeken en jee wat een troep, maar ik heb ook nog wat acceptabels gescoord. Persoonlijk zou ik het zo doen. Er is ook koek die e-nummervrij is (krakelingen, kaasstengels). Met een blokje kaas en komkommer ben je ook goed bezig. Geef ze slagroom bij de koffie. Pffff zoiets. Chips mag dan op de rode lijst staan, maar neem dan eentje met geen e-nummers. Ga voor de e-nummer arme voeding en suboptimale voeding.

Ik heb mijn visite van de week megadikke soep volgens de bbb-methode gegeven. Nou dan hoor je echt niemand over dat eet ik niet. Iedereen vraagt naar het recept. Maar ja ik vertel dan ook niet wat erin zit, voordat de kom leeg is. Bak een biologische cake, er is vast genoeg commentaar op de inhoud hiervan op het forum, maar he, je visite kan het slechter treffen. :wink:

 
Ik kom 2x per jaar in de supermarkt, als wij jarig zijn. En dan haal ik van alles in huis wat men verwacht te kunnen eten op een verjaardag. Het enige waar ik concessies aan doe is: slagroom (voor de koffie), rauwmelkse kaas, biologische eieren, biologische worst en vleeswaren voor hapjes. Dit omdat mijn moeder, zus en haar man ook WAP eten. Maar de laatste keer was de slagroom dik over omdat men het niet neemt omdat het vet is...... :mrgreen:

Voor de rest is er gebak, gewone koffie, chips, frisdrank, bier, wijn, dipsaus......... en dan niet biologisch want ik ga niet meer geld uitgeven aan iets wat men niet weet te waarderen.

Sorry hoor, men heeft ons veroordeeld in het verleden en staat niet open voor onze adviezen, dan maar zo.....

Lia

 
Bij ons is het al zo erg dat er (bijna) geen visite meer komt :roll:

De mensen die wel nog veel komen accepteren me zoals ik ben en verwachten van mij dan ook geen zaken zoals chips, cola en andere vieze meuk.

Ik trakteer ze dan inderdaad op wat gezonde hapjes, zoals kaasblokjes, stukjes worst, olijven, Franse kaasjes en nog veel meer andere lekkere dingen.

Even naar beneden scrollen en lezen bij Gezellig avondje met vrienden en familie.

http://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/08/16/3223/

Ik zet een behoorlijke kan thee of een pot biologische koffie.

Wie wil kan zelfgemaakte chocomelk of een mok Bambu-koffie krijgen, wel of niet met slagroom.

Als frisdrank staat een kan citroenwater klaar (de jongeren hier vinden het heerlijk).

Bij speciale gelegenheden haal ik (biologische)appelcider en rode (kruiden)wijn in huis of een gezonde biersoort.

Dat doe ik dus alleen nog maar voor mijn vaste hechte clubje. Ze vinden het heerlijk en waarderen het zeer.

Verjaardagen werden me te moeilijk dus daar ben ik mee gestopt.

Voor mij is het waardevoller als de mensen mij het hele jaar door bedanken voor het feit dat ik geboren ben en niet alleen op mijn verjaardag.

Ik vind het leuk als ze het hele jaar door lief voor me zijn, me weten te waarderen, me zien zitten en me komen opzoeken omdat ze me missen.

Als dat er allemaal is dan kan ik ze op mijn verjaardag best wel een dagje missen.

Op hun verjaardagskaart staat niet voor niets dat ze me een leuke dag toewensen.

Ik weet niet hoe jullie dat zien maar onder een leuke dag versta ik niet van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat mezelf voorbij rennen, om het iedereen maar naar de zin te maken. Want dat doe ik het hele jaar al.

Ik ben een beetje van de alles of niets vrees ik.

 
Iedereen die bij mij over de vloer komt weet dat bij mij geen snoepjes/koekjes e.d. te krijgen zijn, maar niemand vind dat erg. Ik studeer nog en de meeste van mijn vrienden drinken zelf bijvoorbeeld ook alleen maar water thuis, alleen al omdat het zonde is om geld uit te geven aan frisdrank.

Vaak als mensen langskomen is dat om samen te eten en dat soort dingen. Dan maak ik gewoon normaal eten klaar (voor ons normaal), zoals ik dat voor mijzelf ook zou doen. Het eten dat ik maak vind ik altijd erg lekker en die mening wordt vaak gedeeld, dus dit is geen enkel probleem :)

Frisdrank en koekjes zou ik nooit kopen voor mensen die hier op visite komen.

 
Mijn vrienden en familie doen altijd enorm hun best om iets in huis te hebben wat ik mag, andersom zorg ik dan ook dat ik iets te snoepen in huis heb waar zij voor kiezen. Wat er dan over is na het bezoek geef ik dan altijd mee naar huis. Kaasjes, olijven en plakjes komkommer zijn sowieso altijd goed. Verder heb ik nogal wat mensen om me heen die allemaal een ander soort dieet volgen (voedselallergieen, of om af te vallen). Ik vind het dan altijd een sport om iets te bakken of te koken wat we beiden mogen hebben!

 
Waarom schreef je in je tweede post dat we je bericht moesten negeren? Inmiddels hebben er meerdere mensen geantwoord. Is dit inmiddels overbodig? Zo ja, dan verwijder ik deze topic in zijn geheel.

Mike

 
Ik denk dat Codexx eerst iets in zijn tweede post schreef, maar dat achteraf misschien niet meer belangrijk vond en daarom zijn tweede post maar veranderde(bewerkte) in >Negeer dit bericht<

 
Ja ik haal ook Cola en koekjes in huis voor visite .

Als zij dat lekker vinden kunnen ze het van mij krijgen , maar steeds meer mensen willen toch liever die eigen dingen van ons proeven :D

 
Codexx,

dat overkomt ons allemaal wel een keertje, maar dan kun je beter de tekst weghalen en niets neerzetten of desnoods een smiley.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan