heb rauwe melk gekocht

G

Guest

Guest
vanmiddag naar een biologische melkhouderij geweest en paar liter rauwe melk gekocht.

Even een slokje geproeft het smaakt heel romig. Nu ook wagt yoghurt ervan maken.

Als ik melk tot 40 graden verhit en dan maar eetlepels bioyoghurt ervan bij doe na verhitting dan krijg ik toch yoghurt ervan?

iki begreep pan langzaam laten afkoelen en dan morgen in de koelkast zetten.

Boer had ook bio graskaas , en rauwemelkboter, en zelfs biokalfsleverworst.

De koeien krijgen bij hem ook keltisch zeezout.

 
Goede vondst Sheila!

Er staat hier ergens een thread over hoe je yoghurt maakt, maar indien je romige koemelk hebt, dan is mijn ervaring als je het gewoon laat fermenteren op kamertemperatuur (je kunt er ook kefir in doen, dan wordt het nog beter), dan wordt die melk zo vast als yoghurt.

Ik heb nu Jersey-melk en die is ook heel romig en na een dag of twee fermenteren wordt het gewoon vanzelf yoghurt. Ik heb ook al geitenmelk laten fermenteren, maar die geeft veel meer wei en veel minder vast gedeelte, dus kun je moeilijker yoghurt van 'maken' op die manier.

 
Hier staat de uitleg van Poekie in het "Yoghurt maken" topic.

Deze uitleg is vrij duidelijk en volgens mij volledig genoeg om mee te beginnen.

 
gewoon, rauw drinken.

bespaart, tijd, energie en wat al niet meer.

een dier gaat het ook niet bewerken, alleen de gekke mens, natuurlijk weer.

 
@ Pierre met mijn caseïne intolerantie ben ik blij met de mogelijkheid om rauwe melk te bewerken tot kefir.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.851
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan