Hartstilstand

blumchen21

New member
Ik ben meer een lezer dan een schrijver maar ik eet en ik probeer zo veel mogelijk volgens de Weston Price principes te leven.

Ik ben slechts 29 jaar, geen bijzondere gezondheidsproblemen en toch kreeg ik afgelopen dinsdag een hartstilstand. Ik krijg deze week preventief een defibrillator bij mijn hart.

Blijkbaar doe ik iets niet goed. Ik was benieuwd of jullie tips voor mij hebben.

Ik eet alleen vlees van Schotsehooglander.nl en 95% van
Mijn andere voedsel die ik consumeer is bio. Zo weinig mogelijk bewerkt voedsel en bijna geen brood.
 
Onmogelijk om op basis van deze informatie hier uitspraken over te doen. Hartklachten gaan verder dan voeding alleen. Het hart-longgebied gaat over gevoelens en emoties. Hoe zit het met je stressgevoeligheid? En als we het toch over de voeding hebben, eet je niet te weinig koolhydraten?

Mike
 
Dat is wel heftig, een hartstilstand, zeker op zo'n jonge leeftijd.
Ik las je voorsteltopic nog eens door en daar stond dat je een erg slecht gebit had. Hoe is het daar nu mee?

Ook stond er dat je veel vullingen hebt. Zijn dat amalgaamvullingen?

Mark
 
Poekie op 3 augustus 2013:



Je eet geen brood/pasta/rijst, maar eet je dan nog wel genoeg koolhydraten: 100gram drooggewicht: witte rijst, bataat, honing, boekweit, gierst, quinoa, gekookte groentes?

Dit n.a.v. je klacht dat je de hele dag moe bent.

Mike
 
zit er hartklachten in de familie?


Hoe zit het met je stressgevoeligheid?

Dat geldt meer voor mannen Mike. Misschien dat een acupuncturist je ook een puzzeltje aan kan leveren blumchen
 
Dat geldt meer voor mannen Mike.

Waar baseer je dat op? Malcolm Kendrick heeft op ons congres nog een prima presentatie gehouden, waaruit duidelijk werd hoezeer stress en hartklachten met elkaar verbonden zijn, ONGEACHT GESLACHT.

Mike
 
Ik eet wel koolhydraten, bij de avondmaaltijd: rijst, heel soms ook aardappelen en verschillende meelsoorten brood/pannenkoeken.

Ik heb inderdaad veel amalgaanvullingen (ga ik vanuit) ik had deze week afspraak bij de tandarts maar dat moet dus nu wachten.

Stres...ja dit speelt denk ik heel erg, we zijn net verhuisd in een nieuwbouw huis van een binnenvaartschip en er komt veel bij kijken. Ik heb 2 kleine kinderen van 3 en 5 en de oudste doet het niet zo goed op school dus dit houdt mij erg bezig. Ik ben een angstig type, helemaal sinds de aanslagen.

Ik ben enorm geschrokken en ik zou graag meer voor mezelf willen doen. Ik dacht dat ik met voeding goed zat maar blijkbaar is dit niet genoeg
 
Ik ben een angstig type, helemaal sinds de aanslagen.

En je hebt het niet van een vreemde: je moeder is ook zo:



mijn moeder kan niet in slaap vallen of is ze ’s ochtends heel erg vroeg wakker

(11 juli 2013)

Kwik in je mond belast natuurlijk ook structureel je zenuwstelsel, waardoor je voortdurend op scherp staat.

Mike
 
Hart: kwik is een oorzaak van pijn in de borst, angina pectoris, hartgeruisen, hartkloppingen, steeds veranderende bloeddruk, tachycardie enz. Dit wordt voor een groot deel veroorzaakt omdat de elektrische geleiding door het kwik in de hartzenuwen (bundel van His, sinusknoop) wordt beïnvloed. Uiteindelijk kan de kwikbelasting van het hart leiden tot hartstilstand.

http://stgvisie.home.xs4all.nl/lichaam-kwik.html

Als je weer wat aangesterkt bent, zou ik die amalgaamvullingen veilig laten verwijderen bij een tandarts die voldoende voorzorgsmaatregelen neemt om je te beschermen tegen vrijkomende kwikdampen en amalgaamresten.

In m'n kwiktopic vind je meer informatie hierover.

Mark
 
Dat geldt meer voor mannen Mike.

Waar baseer je dat op?


op de 5 elementenleer, ik heb hier eens les in gehad. Eerlijk gezegd ging het mij de pet te boven, deze materie laat zich niet in een paar uurtjes uitleggen. Ik weet echter nog wel dat hartfalen ook aan de orde kwam. De theorie is dat als de bijnieren (yang) het teveel te verduren hebben (stress dus), de lever teveel opgestookt wordt en dat slaat op het hart. (hartinfarct/ontstekingen) De nieren (yin) zouden dit moeten afremmen, maar doen zij dat tekort dan ontstaan hartkloppingen. Dit gold echter voor mannen, bij vrouwen werd gezegd dat hartfalen van de andere kant kwam en met een stagnatie in de energie te maken had. Waarom weet ik echter niet meer.
Dit verklaart echter wel waarom de signalen voor een naderende hartfalen bij mannen anders is dan bij vrouwen.
Daarom ook mijn advies voor een acupuncturist, die kan helpen bij de blokkade en het verhaal wel goed uitleggen.
Een andere vraag Blumchen, bij te veel hitte, is het puntje van je tong rood (en de zijkanten). Is dat bij jou ook zo?
 
Ik geloof hier geen snars van. Vrouwen zijn statistisch wel minder bevattelijk voor hartfalen dan mannen, dus ik ga met je mee dat er verschillen zijn. Verder kan ik er ook weinig zinnigs over zeggen.

Mike
 
Dag Blumchen,

Uit je verhaal kan ik 2 zaken halen en dat is overgevoeligheid voor de amalgaan en de terechte bezorgdheid om je oudste kind . Een jaar terug hier een gelijkaardige ervaring gehad met ons zoontje waarbij alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht gekomen is.

Vandaar dat ik me aansluit bij de terugkoppeling door Mark om van zodra het kan de amalgaanvullingen te laten verwijderen om de reden dat deze heel wat lichaamsprocessen kunnen verstoren. In aansluiting op Mark zijn link bijgaand nog eentje waar ik enkele aanknopingspunten uit haal
http://orthokliniek.nl/kwikbelasting-door-amalgaamvullingen/

Met betrekking tot de zorg om je oudste kind, is het volgens mij heel zinvol om te laten nagaan of de B-12 waarden en het foliumzuurgehalte in orde zijn. Er kan nl. samenhang zijn tussen B-12 tekort wat niet altijd waargenomen aan de hand van resultaten van het bloedonderzoek. Een te hoog foliumzuurgehalte kan B-12 waarde normaal laten lijken terwijl er wel een tekort speelt en dan zijn de cognitieve functies van een jong kind hierdoor wisselend. Moest dit het geval zijn dan komt het erop aan om de B12 te suppleren met B-12 waarin b.v. 2,5 mg methylcobalamine en 2,5 mg adenosylcobalamine en foliumzuur of actief folaat verwerkt zijn.

Hier vraag ik me af of het een oplossing is om naast je uitgekiend voedingspatroon te starten met gemmotherapie waar geen bijwerkingen aan verbonden zijn. Bijgaand oriënterende link zodat je hier verder kan in verdiepen in het geval je hier interesse in moest hebben.
http://www.libervitae.be/index.php?option=com_content&view=article&id=104&Itemid=109

Wat in het geval van onze zoon ook enorm geholpen heeft is reflexintegratietherapie volgens de principe van het INPP en Masgutova in combinatie met visuele training. Het is wel belangrijk om eerst een half jaar reflex integratie te doen alvorens visuele training aan te vangen.
http://www.inpp.be/scholen/
http://www.inpp.be/bij-welke-problemen-kan-inpp-helpen/
http://masgutovamethode.nl/reflexen/
http://www.zienwijzer.nl/dyslexie-of-fixatie-disparatie/
 
Hallo allemaal en heel erg bedankt voor de reacties. Ik zal vanavond nog een keer met meer aandacht lezen.

Ik heb contact gehad met mijn vorige tandarts dat de assistente heeft blijkbaar een fout gemaakt.

In het zikenhuis heb ik een subcutane icd gekregen en een dag daarna kreeg ik een vreselijke kiespijn dus ik ging met spoed een tandarts bezoeken. Hij heeft mij verteld dat alle vullingen die ik heb zijn geen amalgaan maar composit. Ik heb ook contact gehad met mijn vorige tandarts en hij heeft dit bevestigd en heeft zijn excuses aangeboden voor de fout die zijn assistente heeft gemaakt.

Ik ben inmiddels van huisarts verandert en ik wil na de schoolvakantie bloed laten testen om mijn b12 waarde te zien.

In het ziekenhuis is er een MRI gedaan, elke dag bloed geprikt en een katheterisatie maar ze hebben de oorzaak niet kunnen ontdekken. In august moet ik naar Amsterdam voor genetisch onderzoek.

Wat mijn oudste zoon betreft blijft een grote zorg voor mij. Ik heb denk ik ook een slechte schoolkeuze gemaakt dus we zijn nu verder aan het kijken.

Bedankt iedereen voor de informatie en voor het meedenken. Het blijft voor mij ongelofelijk en moeilijk te accepteren wat er is gebeurt.
 
Ik had vroeger ook snel angsten als er nare dingen op de wereld gebeurden. Ik heb geleerd dat het er blijkbaar bij hoort. Angsten heb ik niet meer, onrust is er echter nog wel. Kan heel goed met kwik te maken hebben aangezien ik enkele jaren kwikbloeddrukmeters heb gerepareerd.
Ik zou me niet zo druk maken over de schoolprestaties van je zoon. Kinderen gaan zich snel een buitenbeentje voelen als er "problemen" zijn die uitgebreid onder de aandacht komen. Ik ken heel wat mensen die van school niets gebakken hebben en toch een fijn leven hebben, één van die mensen is zelf miljonair geworden met zijn bouwbedrijf. We zijn niet allemaal in de wieg gelegd om in het keurslijf van de maatschappij te passen.
Artsen hebben een zeer beperkte blik. Veel mensen zien de arts als een soort priester die hun zal redden. Mijn ervaring is dat die priesters nogal eens fouten maken, niet in de laatste plaats bij diagnoses.
Vertrouw op je lichaam, op de signalen die het geeft, ga op je gevoel af.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan