Hartkloppingen

G

Guest

Guest
Ik heb vaak last van hartkloppingen als ik savonds relaxt op de bank lig.Dan gaat mn hart zo raar,en voelt vaak alsof ie over slaat.

Daar schrik ik dan erg van,wordt er angstig van.Heeft iemand hier ervaring mee?

 
Hoi Daniellemv4 ik heb dat ook weleens s,avonds en ik vind dat ook ddodeng, ik ga dan heeel diep in en uit ademen en zakt het wel af. Ik word er altijd wat bang van. Maar ik heb dat dus heel erg als ik meer koolyhydraten gegeten hebt dan nodig is. Ik weet niet of er daar een link mee is ??

Groet lizzy

 
Quote:
Maar ik heb dat dus heel erg als ik meer koolyhydraten gegeten hebt dan nodig is. Ik weet niet of er daar een link mee is ??


Suiker = stress en koolhydraten = suiker = stress. Je lichaam gebruikt glucose van oudsher uitsluitend in tijden van stress, als directe bron van energie, zodat je kunt vechten of vluchten. Je hersenen hebben de glucose dan nodig om razendsnel te kunnen beslissen of je gaat vechten of vluchten, je spieren hebben de glucose nodig om bovenmensenlijke krachten te krijgen en geen vermoeidheid te voelen. En of er dus een link is!

Quote:
Ik heb vaak last van hartkloppingen als ik savonds relaxt op de bank lig.Dan gaat mn hart zo raar,en voelt vaak alsof ie over slaat.


Met andere woorden: pas als je gaat ontspannen, voel je hoe gestresst je de hele dag bent geweest. Ik zeg maar 1 woord: bijnieruitputting.

Mike

 
Sorry,kon niet eerder reageren.

Mike,

Maar als het bijnieruitputting is waarom reageer ik dan niet goed op bijnierhormoon?

Daar word iknerveus van,adrenanorm met 150 mg bijnierhormoon.Neem er maar 1 en toch voelt het niet goed.

lizzy,as ik meer kh neem dan nodig is voel ik me inderdaad onrustiger,maar zelfs als ik dat niet doe beleef ik onrust.

 
Dat kan maar aan 1 ding liggen: je adrenalinegehalte is te hoog en de extra adrenaline die het supplement je geeft duwt je over de rand. Voor jou zou bijnierschorsextract een betere optie zijn, maar dit is wel zeer prijzig.

Mike

 
@Danielle: ik herken deels je probleem (alleen heb ik zelf geen last van de Adrenal, ik merk dat ik er wel kalmer van word). Ik heb lang na de bevalling te kampen gehad met een verhoogde hartslag, maar na een aantal behandelingen bij de osteopaat is het eindelijk verminderd sinds kort! Misschien ook iets voor jou, de osteopaat?

 
Dit schreef ik in een topic over hartritnestoornissen, ik wil het hier ook delen:

Ooit gedacht aan hormonale schommelingen?

Bij mij kun je je vinger erop leggen. Als ik mijn ovulatie heb of er tegenaan hang en rond mijn menstruatie voel ik weleens wat.

Nu moet ik zeggen dat het al tijden rustiger is, omdat ik aan mijn hormomenbalans heb gewerkt n.a.v. het boek Wat de dokter je niet vertelt over menopauze (voor vrouwen van elke leeftijd).

Hou eens een dagboek bij, wanneer je iets voelt. Dat hielp bij mij enorm!

7 MAANDEN GELEDEN GEPLAATST #

 
Hoi San,

Ik denk dat ik eens acupunctuur ga proberen,het schiet me ineens te binnen dat ik dat in het verleden ook heb gedaan

En dan kan ik altijd nog de osteopaat proberen

Wat vertelde die osteopaat eigenlijk hierover,wat was zijn kijk erop

Angela,

Ik merk het meer nadat ik die dag druk gehad heb,maar ja met 4 kinderen is het altijd druk

Ik zit ok nog een beetje te zoeken naar een goed bijnierhormoon,adrenanorm werkt bij mij niet.Wellicht adrenal wel

Heb veel stress gehad de laatst jaren rond mijn moeders dood,en stond er een tijd alleen voor omdat mijn man in het buitenland was.Voel me in de wintertijd ook altijd depri,daar komen natuurlijk die hartkloppingen van daan.Moet echt meer innerlijke rust krijgen.

 
En probeer op tijd naar bed te gaan. Voor bijnieren is belangrijk om voor 22.30 te gaan slapen en minimaal 8 uren te slapen. Dus je bent al te laat, met de zomertijd tenminste, met de wintertijd net op het randje :lol:

 
Ja Henk je hebt gelijk

Ik ga te laat naar bed

Dat komt omdat ik de avond zo heerlijk rustig vindt,en zo zonde om dan al in mijn bed te gaan liggen

Maar ik merk nu ik er over na denk dat ik me relaxter voel als ik genoeg slaap

Dank je!

 
Haha ik ga nu echt maar eens te bed,morgen gaat om 7 uur de wekker.

Weltrust! :)

 
ja welterusten, dus weer niet die 8 uur slaap he :twisted:

 
@Danielle: Osteopaat zei dat er blokkades in het lichaam zitten, waardoor het adrenalineniveau hoog blijft. Dat heeft dan weer invloed op je hartslag. Hij heft die blokkades op, maar dat doet accupunctuur ook, op een andere manier. Die blokkades zijn vormen van stress. Hangt weer samen met de bijnieren natuurlijk.

 
Ok,wat goed zeg

Ik ga het een en ander eens overwegen

Bedankt

 
Danielle,

Ik had vroeger hetzelfde. Het zou ook (mede) met een magnesium tekort te maken kunnen hebben.

 
Pike

Ik slik al ern paar weken magnedium citraat van solgar

1 smoegens en 1 savonds van 200 mg per stuk

Merk het meer als ik die dag druk ben geweest

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan