Hartaanval en CO2-gas

ruud

New member
Als ik het goed begrijp, van dit artikel van Lee Bracker https://veritascures.wordpress.com/2012/12/30/a-heart-attack-can-be-a-co2-poisoning-heres-the-fix/ dan is CO2-gas dat gevangen zit in de dikke darm dan wel de maag een probleem voor het lichaam.

Het gas kan door de darm- en maagwand reizen richting hart en daarmee ligt een risico van een hartaanval ligt op de loer: het co2-gas vergiftigt/verstikt het hart.

Quote:
When the CO2 seeps through the lining and to the heart, it pollutes it with enough carbon dioxide to suffocate the heart into submission. While heart disease is a factor in which occluded arteries are involved, the closure of arterial vessels are not always the culprit in the actual event and that extra gas precipitating in seals the deal causing the muscles to be depleted of oxygen. The CO2 simply overcomes the heart causing the paralysis of its function. When the gas in the intestines is released, the atmosphere around the heart changes immediately to safety.


In geval bij een hartaanval deze kwestie van het rondreizende CO2-gas aan de orde is: dan is de klassieke EHBO-hartmassage eigenlijk juist niet de manier om deze hartaanval aan te pakken (zelfs schadelijk!). http://fourthdimensionalrecovery.files.wordpress.com/2012/09/prevent-this.jpg
Quote:
All they are doing is squishing the toxic CO2 throughout the heart.


Quote:
Waiting for medical assistance and pounding on the chest is harmful.


I.p.van de klassieke hartmassage kan men bij een hartaanval volgens de schrijver van de link beter de acupressuurpunten van het hart en de dikke darmknik bij de milt te pakken zien te krijgen onder de linkervoet (tenminste als het hart links zit: dat is kennelijk niet bij iedereen het geval).

Zie hier het plaatje van waar die punten zitten: http://fourthdimensionalrecovery.files.wordpress.com/2012/09/thumb-positions-composite.jpg

Deze info, daar kwam ik op omdat ik al 6 jaar loop met pijn onder mijn linkerrib.

Ik heb nu denk ik wel door wat het is: gas dat niet wegkan bij de linker dikke darmknik (in het engels heet het ¨splenic flexure¨ -maar heeft niets met de milt te maken behalve dat die daar in de buurt zit).

Hoe kan het toch dat dat gas maar niet wegkan of misschien moet dat gas er in eerste instantie niet zijn in het ideale geval?

Dat is nog een zoektocht.

De schrijver van het artikel van de link geeft als extra oplossingen tegen het rondreizende gas:

-de darmspoelingen (heb ik al geprobeerd, maar ging bij mij destijds niet goed);

-zuurstoftherapie (hij noemt de hyperbare zuurstoftherappie: maar goed: h202 moet ook goed kunnen helpen).

p.s. ik ben al twee dagen aan het oefenen met de bewuste acupunctuurplekken (voor hart- en dikke darmknik) onder mijn voeten te masseren (of ik druk er stevig op eerder) en ik zeg hierbij voorzichtig: ik heb minder last van druk onder mijn linkerborst en ik vermoed dat het ook werkt tegen verstopping.

 
Quote:
Cayenne has been known to stop heart attacks within 30 seconds.

For example, when a 90-year-old man in Oregon had a severe heart attack, his daughter was able to get Cayenne extract into his mouth. He was pronounced dead by the medics, but within a few minutes, he regained consciousness. On the way to the hospital, he remained in a semi-conscious state, but the daughter kept giving him the Cayenne extract. By the time they got to the hospital, he had fully recovered and wanted to go home and mow the lawn. The doctor asked what she had given him, as he said it was the closest thing to a miracle he had ever seen.

Capsicum (cayenne pepper) is said to be unequal for its ability to boost circulation and increase heart action. Capsicum exerts a variety of desirable actions on the entire cardiovascular system. It has the extraordinary ability to enhance cardiovascular performance while actually lowering blood pressure. Capsicum has an energizing effect on the entire system. It has traditionally been used for overcoming fatigue and restoring stamina and vigor. It is a natural stimulant without the threatening side effects (palpitations, hyper-activity or rise in blood pressure) of most other stimulating agents.

http://www.shirleys-wellness-cafe.com/NaturalFood/Cayenne.aspx#sthash.0CHHcHY2.dpuf

Quote:
"In 35 years of practice, and working with the people and teaching, I have never on house calls lost one heart attack patient and the reason is, whenever I go in--if they are still breathing--I pour down them a cup of cayenne tea: a teaspoon of cayenne in a cup of hot water, and within minutes they are up and around." Dr. Christopher -

See more at: http://www.shirleys-wellness-cafe.com/NaturalFood/Cayenne.aspx#sthash.0CHHcHY2.dpuf

 
In de praktijk is vele malen gebleken dat bij personen die op het punt staan een Hartaanval of Infarct te krijgen en/of deze net gehad hebben een Lepel Cayenne Peper met wat warm water in de mond binnen 30-60 seconden Wonderen kan verrichten om weer bij bewustzijn te komen (reanimeren) en hierna weer geheel of gedeeltelijk te herstellen van deze aanval. Verse Cayenne peper zou dan ook in iedere Ambulance en EHBO koffer aanwezig moeten zijn om de vaak ernstige gevolgen van een hartaanval en herseninfarct te minimaliseren. http://www.denieuwedokters.nl/cayenne.html




De naturopaat van het youtubefilmpje hieronder vertelt vanaf 3min30sec uit eigen ervaring over hoe ze in een supermarkt een man ziet die een hartaanval kreeg.

Zij geeft hem de cayennepepertinctuur in zijn mond die ze bij haar had voor dit soort situaties: ze deed voor de zekerheid twee keer een druppeldingetje vol in zijn mond, maar een half druppeldingetje was achteraf gezien naar haar eigen zeggen ook genoeg geweest.

Hij raakte gelijk in paniek door die peper in zijn mond (wat normaal is) en daarna had hij ineens geen hartaanval meer.

Zijn vrouw ook in die supermarkt aanwezig, die werd boos op haar en betichtte haar van vodoopraktijken alsof ze kippebloed in die man haar mond gehad.

Toen werd ze gearresteerd en naar het politiebureau gebracht.

Uiteindelijk lieten ze haar gaan toen duidelijk was dat het om cayennepeper ging.

Stank voor dank!

Moraal van het verhaal: kijk uit wie je wil helpen.

Later vond ze uit dat men ook kon zien op de monitor dat de hartaanval is gestopt.

De geredde man is toch nog met haar bevriend en hij gebruikt sindsdien ook cayennepeper in zijn dieet (maar eet verder nog precies dezelfde slechte voeding).


Quote:
The Amazing Effects of Cayenne Pepper -- My Personal Experience

Uploaded on Jan 28, 2012

http://www.celestialhealing.net/

This video is a follow up video to "The Health Benefits of Cayenne Pepper (capsicum)" video. In this video I explain my personal experience with the many health benefits of this amazing herb.


 
Hierboven wordt de hartaanval gelinkt aan gasvorming in de linker dikke darmknik.

De middenrifbreuk / maaghernia / maagbreuk https://www.fatsforum.nl/topic/middenrifbreuk-1 wordt echter in het citaat hieronder gezien als belangrijke oorzaak van veel gevallen van een hartaanval / -stilstand:
Quote:
Jack Ritchason taught me that a large percentage of hart attacks (about 50%) are triggered by intestinal gas and bloating putting pressure on the heart via a hiatal hernia. So, add cardiac problems to the list of potential problems from a hiatal hernia.

http://www.modernherbalmedicine.com/articles/hiatal-hernia-hidden-cause-of-chronic-illness-2.html

 


Cardioloog Sinatra zegt: als iemand een hartaanval heeft: advies van Sinatra bij 30 min 30 sec : neem een aspirine (verdunt bloed) en aard jezelf meteen (voeten op de grond).

EMF (electromagnetische straling) maakt je bloed dik, evenals stress.

Zeta-potentieel van rode bloedcellen (waardoor ze elkaar afstoten) neemt toe door aarding: waardoor het bloed minder dik wordt.

Vitamine c en aarden doen dit allebei.

Bloedviscositeit is een marker voor hart- en vaatziekten.

Alles wat je bloed dunner maakt is goed voor je gezondheid tot op bepaalde hoogte: coumadine en aarding samen is een aandachtspunt.

 
Toen ik zelf nog last had van hartritmestoornissen ben ik ook cayennepeper gaan gebruiken in het geval van.

3 capsules (500 mg) van het merk Liever Gezond leegschudden in een beker warm maar geen heet water.

Ik heb geen aandelen van deze firma maar dit is een zuivere onbehandelde soort.

Binnen 5 minuten liep de rikketik elke keer weer als een kievit.

Nachtschade of niet, voor mij blijft het geweldig materiaal.

Ik heb het altijd in de buurt en doe er regelmatig een kuurtje mee.

 
hoi Cholesteroliscool, wat een goed, leuk en hoopgevend bericht:)

Hier kun jij (zeer hoogstwaarschijnlijk) niets aan doen, maar: ik moet je wel bekennen dat ik bij nieuwkomers op dit forum inmiddels argwanend geworden ben door het trolvirus dat hier op deze site soms heerst.

Ik wil (misschien iets te) graag dat het waar is wat je schrijft, zie je, want veel mensen tobben met hun gezondheid.

En mensen kunnen zichzelf genezen of helpen met kwalen in plaats van dat mensen zichzelf verlaten op een ziektezorg die mensen verminkt, toetakelt en anderszins te kort doet met bijv. gifstoffen in synthetische en niet-lichaamseigen medicijnen, daar ben ik van overtuigd, maar het is een zoektocht en we kunnen elkaar helpen.

Ook met ervaringen delen.

 
Lievergezond,

dat begrijp ik.

Een van mijn liefhebberijen is gaten schieten onder de waterlijn van de medische maffia.

Door mijn ervaringen te delen hoop ik dat een ander ook niet weer het wiel gaat uitvinden zoals ikzelf en dat we vooruit komen.

Kennis is macht, gedeelde kennis is nog veel meer macht.

 
Cholesteroliscool: er was hier pas een trol die vetcool heette.

Over die gaten: wat mij betreft zijn die gapende gaten er al overduidelijk.

Wij hoeven niet te schieten, alleen onze ogen te openen voor het licht te midden van de duisternis.

 
Is er misschien iemand op het forum bekend met het zgn. Roemheldsydroom?
Het lijkt erg op wat Ruud beschrijft.
Een vriendin van mij voldoet aan de symptomen die ik erover vond:



> Roemheld, syndroom van
>
> Herhaaldelijk optredende hartklachten, als gevolg van een hoogstaand middenrif door ophoping van gas in maag en/of darmen
>
> Synoniem: gastrocardiaal syndroom
>
> Het Roemheld-Syndroom is genoemd naar de duitse internist Ludwig von Roemheld, die de symptomen in het begin van de twintigste eeuw beschreven heeft.
>
> Symptomen:
> · hartkloppingen
> · kortademigheid
> · angstaanvallen
> · warme opvliegers
> · ademnood
> · extrasystolen (= overslagen, PVC's)
> · duizelingen en slaapproblemen
>
> De klachten kunnen ook op angina pectoris lijken.
>
> Roemheld syndroom; schijn-hartklachten



Bij gastrocardiaal syndroom vond ik nog deze definitie:


gastrocardiaal syndroom

herhaaldelijk optredende hartklachten en opgeblazenheid, als gevolg van een hoge stand van het middenrif (doordat er gas is opgehoopt in maag en/of darmen)


 
hoi Medusa, ik herken het wel. Ik heb altijd een maag die omhoog wil klimmen. En ik heb een maaghernia. Hartkloppingen heb ik niet altijd maar soms wel. Mijn vader had ook die problemen met maagpijn, hartkloppingen: maar bij hem werd het gelinkt aan schildklierproblemen (waarschijnlijk ook hashimoto zoals mijn zus heeft en ik ook).
Misschien heeft die vriendin van je net als ik een immuunsysteem dat niet in balans is: dat deze TH2-dominant is (o.a. veel allergieen): http://selfhacked.com/2014/06/16/supplements-foods-exercise-right-type-th1-vs-th2-dominance/
"Leuk", zo'n setje klachten scharen onder de naam Roemheldsyndroom: maar wat is de oorzaak?
Voor zoeken naar oorzaken word je dan vervolgens het bos in gestuurd.
 
Hoi Lievergezond,
Dank voor je reactie. Weet jij ook een (natuur)arts die dit zou kunnen onderzoeken?
Ze is al bij Kim van Wetten geweest en daar kwam een iets vertraagde schildklierwerking uit, maar volgens mij niks over TH2 dominantie.
Ik heb het zo met haar te doen; ze is zo opgeblazen en kan nu nog maar piepkleine beetjes eten. Uit alle hartonderzoeken bleek dat het hart i.i.g prima is.
 
Medusa, toevallig dat ik gisteren iemand sprak over TH1 en TH2-dominantie en een bepaalde arts had een vriendin van haar erop getest en sinds ze op aanwijzing van haar arts dingen wel of niet consumeerde n.a.v. dat TH-onderzoek schijnt ze te zijn opgeknapt. Maar dat is geen natuurarts die specifiek op hormonen gericht is, wel op lyme. Ik weet niet of je die naam wil. Ik weet wel een natuurarts die veel weet van hormonen: www.internistvanloon.nl maar die heeft een volle praktijk zegt zijn website. Ik las eerder wel dat mensen bij hem op spreekuur kwamen, maar die mensen ken ik niet persoonlijk. Op de AVIG-website kun je wel op de ¨werkgroep ¨hormonen¨¨ selecteren en dan rollen er een aantal artsen uit: http://tinyurl.com/h5tvvx4
Maar weet je: ik zou gewoon op basis van de symptomologie van je vriendin al zeggen dat ze TH2-dominant is en dan kun je kijken naar de dingen die ze beter wel en niet kan gebruiken ter ondersteuning. De maagproblemen staan ook uitdrukkelijk genoemd bij TH2-dominantie. Kim van Wetten ken ik wel: heb ik eens een consult bij gehad.
Ik zou je vriendin aanraden om een screening te laten doen op allergieen/intoleranties via de b.e.s.t-methode: dan ben je na 1 keer klaar (die therapeute heeft mij toen een jaar lang ¨behandeld¨, maar achteraf denk ik: voor diagnose is het de beste manier, maar de behandelingen ben ik verder niets mee opgeschoten). Ik kreeg uitputtende lijsten mee naar huis met overzichten van waar ik allergisch/intolerant voor ben (daar maakt die test geen onderscheid in en dat is maar goed ook: nergens voor nodig want het is allebei even erg: hoogstens dat intoleranties erger zijn omdat je de link niet meer legt tussen de klachten en de reactie die bij intoleranties pas veel later volgt). Als TH2-dominante persoon heb je echter meestal overigens wel meer snelle reacties dan als TH1-dominante persoon: daarmee zou je bij het bloedonderzoek naar allergieen bij de huisarts ook al een eind moeten kunnen komen: bij mij kwam er best veel uit, dat die huisarts zich een hoedje schrok. Maar veel dingen kwamen daar ook weer niet uit die met de b.e.s.t.-methode er wel uitkwamen bij mij die bij mij ook echt funest gebleken zijn bij nader inzien (bijv. msg wordt volgens mij bij de huisarts niet op getest en melk kwam er bij de huisarts niet uit terwijl melkprodukten mij juist wel ernstig invalideren).

Geen idee of je vriendin hier iets mee kan: googlen op b.e.s.t.-methode: http://tinyurl.com/jy6gnpr (en vergeet mijn tip niet: ga alleen voor 1 keer een uitdraai van allergenen en niet voor de behandelingen).
Ik had deze behandelaar: www.totalhealthclinic.nl en die gaf me gelijk tijdens het consult die lijsten allergene voeding / stoffen met mee naar huis: misschien doen ze dat niet allemaal: dan kun je dat beter voor het consult zeker gesteld hebben.
 
Lievergezond,
Dank je wel voor de uitgebreide info! Ik ga het allemaal even doormailen en natuurlijk duik ik er zelf ook nog in. Ik hoop echt dat hier iets tussen zit waar ze iets mee kan! Lief dat je dit hebt willen uitzoeken.....
 
hoi Medusa hoe is het met je vriendin? Ik zag net deze info: https://amyking.wordpress.com/2009/02/20/im-so-happy-i-have-h-pylori/
Misschien herkent je vriendin de klachten die de blogposter omschrijft in relatie tot een maaginfectie: de h. pylori.
Op die pagina wordt naar dit onderzoek verwezen: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0168165600002959
Wat ik schreef over dat immuunsysteem dat uit zijn verband gaat bij een langdurige infectie klopt wel, en bij h. pylori is dat het th1-deel van het immuunsysteem, maar dat is een gevolg van een infectie die maar niet weggaat.
Hier http://www.gapsvoedingstherapie.nl/mijn-verhaal/leptinreset-gaps/dagzeven schrijft Astrid Tanis ook hoe zij zich kweet van een h. pylori-infectie.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan