hart infarct

G

Guest

Guest
Hallo.

Mijn vader kreeg 17 jan last van pijn op de borst en uitstraling ,zweten, enz.

En tot de 20e werd gezegd dat het niks was, en toen was het zo erg is hij naar huisarts gereden en ging eerst nog moeilijk daar maar na de ecg moest hij gelijk met ambulance mee, veel te laat en de linker kransslagader was volledig dicht en daar is ook een heel deel hartspier afgestorven`.

de linker en rechter zijn gedotterd en er zijn twee lange stents geplaatst.

heeft 5 dagen op hartbewaking gelegen wat erg lang is! daarna nog 4 dagen op zaal.

Ondertussen gedotterd dus en gister thuis gekomen.

Ik zelf ben nu 2.5 jaar bezig met wat ik eet, weston price aan het volgen en vermijdt (bijna) alle troep de koolhydraten transvetten conservering smaakversterkers... etc.

mijn moeder deed ook goed mee, m'n vader was er voorzichtig mee want hij heeft al zo vaak mensen horen zeggen wat zo goed zou zijn en wat wel of niet moet en altijd kwamen die zelfde mensen er wel weer op terug dus ik snap dat ook goed.

Verder is het niet zo dat hij er niks van geloofde, hij zij ja veel van die dingen aten we vroeger ook!!

Na deze gebeurtenis is er met name twijfel bij m'n moeder, zo zegt ze.. misschien is het wel het gezondst om veel verzadigd vet en de eieren en rauwe melk en vette kaas..etc. te eten maar misschien niet als je lichaam al kapot gemaakt is door alle transvetten,suiker en zooi en troep van afgelopen 50 jaar.

Ze is dus bang dat zijn lichaam dat eten niet goed verdragen kan en er niet mee doen kan wat het moet doen.

Verder heeft hij vroeger gerookt van 16 tot zijn 33e, toen 23 jaar niet, en nu rookte hij weer 3 jaar door veel stress op zijn werk.

Hij is ook diabetes type2, ik heb gehoord dat roken en diabetes hebben extreem slecht is,

klopt dit?

En verder onze vragen dus, kan iemand die dit meegemaakt heeft vertellen hoe hij er mee om ging wat eten betreft.

gewoon daar gegaan?

of toch de Becel weer met alle medicijnen er bij wat hij nu gekregen heeft dus.

en hoe lang is dat bij u tot nu toe goed gegaan?

Alvast heel erg bedankt.

 
Hoi Maarten, ik denk niet dat je iemand op deze site bereid krijgt te zeggen dat je vader of wie dan ook in welke toestand dan ook moet doorgaan met transvetten eten, suikers eten en roken etc.

Het minimum is: daarmee te stoppen!

Tenminste: als je wil blijven leven.

 
Forumlid Dia kan je er misschien meer over vertellen. Vlgs. mij heeft zij ook ooit een hartinfarct gehad, meen ik gelezen te hebben.

 
hallo lievergezond.

ik vind je erg bot over komen.. en dat is ook niet wat ik wil, hij neemt nu zo`n anderhalf jaar wel de goede vette en erg weinig suiker (ik weet dat elke gram suiker te veel is) maar probeer u zich in zijn situatie te plaatsen en je leven lang al verhalen gehoord te hebben van hoe het allemaal al wel niet moet en wat niet, en vaak word later weer iets anders beweert, die vage en veranderende beweringen komen dan ook vaak van de voeding industrie misschien, maar mijn vader neemt dus nu niet zo gouw meer wat zomaar aan.

en kan ik klein beetje begrijpen.

ik zoek dus mensen die uit ,,EIGEN ERVARING,, vertellen kunnen dat het wel degelijk werkt om die juiste vetten en dergelijke te eten om hem daar vertrouwen in te kunnen geven.

hij is 59 jaar dit stond niet in bovenste verhaal.

snap je mijn doel nu?

bedankt Marianu, en kan ik met haar in contact komen? of moet ik wachten tot zij reageert.

 
Maarten je vraagt of je vader misschien toch voor de becel moet gaan.

Dat zou ik zeker in elk geval zeker niet doen, want daar zitten transvetten in die de cellen afsluiten dat er geen zuurstof meer inkan, net als in de meeste koekjes en chocola bijv.

En dat geeft de meest ellendige ontstekingsreacties in het lichaam die niemand moet willen.

En je vader kan beginnen met damagecontrol en dingen schrappen waar iedereen het over eens is dat die slecht zijn zoals transvetten.

Over roken en diabetes: mijn zus kreeg diabetes nadat ze stopte met roken.

Dus langzaam gedoseerd afbouwen is denk ik wel ook raadzaam.

 
Mischien kan je via onze moderator fatsnotbad aan haar contactgegevens komen of inderdaad wachten tot ze reageert.

 
Hoi Maarten,

dat is schrikken als er zoiets met je vader gebeurd, iedereen wil toch het beste voor zijnhaar ouders. Wat ik je adviseer is om het alleen lezen forum (onderaan de pagina) door te lezen (misschien krijg je je ouders ook zover om dit door te lezen ). Dan adviseer ik je om het boek van Weston Price aan te schaffen en op de site van Poekie www. voedingisgezondheid.nl staan ook veel goede tips waar ik veel aan heb gehad.

suc6 Jolanda

 
hallo Maarten,

Ik ben forumlid Dia en ik wil je mijn verhaal wel vertellen..

Het is volgende week 3 jaar geleden dat ik een infarct heb gehad.Gedotterd en 2 stents.

En een hoop medicijnen mee en het advies om een mediteriaans dieet te volgen..dus o.a.

veel olijfolie en groenten en vlees/vis.(boek Fedon Alexander Lindberg)

Mijn cholesterol was toen nog prima..wat snel veranderde na het dagelijks slikken van de

medicijnen. Mijn "geluk" was..dat ik op werkelijk alle medicijnen allergisch reageerde..zelfs op de aspirine...dus ik mocht met alles stoppen en werd door mijn

cardioloog geadviseerd om het in het alternatieve circuit te zoeken.

Ik neem hawthorn en serrapeptase als voedingssupl. en eet gewoon roomboter, cocosolie

en olijfolie en drink rauwe melk

Met alle gewone medicijnen ben ik dus binnen 3 maanden gestopt..behalve met het medicijn

dat de stents open moet houden..dat heb ik bijna 1 jaar geslikt.

Precies 1 jaar later ben ik ontslagen door de cardioloog met de mededeling dat ik nu

net zoveel kans had om een infarct te krijgen als hij of mijn man.

Ik eet "gewoon"..d.w.z. niet zo extreem vet als hier op het forum.

Na 1 jaar begonnen mijn triglyceriden toch weer erg hoge waarden te krijgen..

Ik gebruik nog wel steeds roomboter, cocosolie, keltisch zeezout...

Volgens de cardioloog..had ik mijn infarct "op een gunstige plaats"..dus ik heb verder

ook geen beperkingen.

Voor je vader is het nog maar kort geleden..en het belangrijkste is dat je je vertrouwen

terug krijgt in je eigen lichaam...en dat duurt even.

Mocht je nog meer vragen hebben..dan mag je me ook mailen.

Misschien wil Mike of Poekie m'n mail adres doorgeven.

groetjes en sterkte

Dia.

 
Quote:
hallo lievergezond.

ik vind je erg bot over komen


Dorien is gewoon duidelijk, dat is heel wat anders dan 'bot'.

Mike

 
Dorien is gewoon duidelijk, dat is heel wat anders dan 'bot'.

ja op zich wel ja, maar ik heb ook verteld dat die troep hem niet helpen gaat.

en knullig van mij misschien om de indruk te weken dat dit forum Becel zou adviezeren, maar ik bedoelde daar eigenlijk de keuze mee waar hij tussen staat.

ik heb dus mensen met de ervaring zoals van Dia nodig om hem er vertrouwen in te geven.

hartelijk dank iedereen voor de reacties!

ik zag trouwens dat iemand zich ook echt voorstelde op dit forum, ik neem aan dat dat gebruikelijk is ik ben niet zo'n internet en forum wonder :D maar ik zal het ook binnen kort doen maar ik heb een nek hernia en zitten hou ik niet lang vol.

ja ik zou graag het mail adres van Dia krijgen, hoe werkt dat kan Mike dat zo sturen?

heel vriendelijk bedankt.

 
ik heb gehoord dat roken en diabetes hebben extreem slecht is,

klopt dit?

Ik hoop dat je zelf ook het antwoord op deze vragen al wist?

Heel zonde maar hij heeft zichzelf in zijn huidige situatie gebracht.

Het mooie is, hij kan zichzelf er ook weer uit halen!

Mits hij gebruik maakt van de juiste adviezen / juiste therapie.

 
PvUnen.

Ja wist het wel ja, maar het zou in combi nog even in kwadraat gaan zeg maar, zo begreep ik het.

Gelukkig beseft hij zelf ook dat hij zich zelf in deze situatie gewerkt heeft, maja hij wil jammer genoeg niet iets zomaar meer geloven en volgen.

Vanille.

ja ik heb dat boek, ik vind het erg interessant maar ben ook dislectishe dus het heeft tijd nodig :) maar ben nu halvewegen zo beetje.

en ik zal de alleen lezen ook door nemen, en ik hoop heel erg dat mij ouders het ook lezen gaan ja, en de intesse ook krijgen.

bedankt Lia.

 
Maarten,

Dit lijkt me de belangrijkste zin uit je verhaal:

Quote:
Verder heeft hij vroeger gerookt van 16 tot zijn 33e, toen 23 jaar niet, en nu rookte hij weer 3 jaar door veel stress op zijn werk.


Je kunt nog zoveel rauwe melk, verzadigde vetten, superfoods of andere gezonde voeding eten, maar zolang je lichaam 24 uur per dag (bewust of onbewust) onder spanning/stress staat zal zelfs de gezondste voeding je niet of nauwelijks helpen.

Je vader heeft toch pas ook al een burnout gehad?

Als de stress dan zo hoog wordt dat je zelfs naar stimulerende middelen (sigaretten) gaat grijpen dan is het natuurlijk op langere termijn wachten op problemen. Je denkt dan dat je door sigaretten kunt ontspannen, maar in werkelijkheid geven sigaretten en de meer dan 3000(!!!) verschillende gifstoffen die daarin zitten je lichaam keer op keer, bij elke sigaret die je opsteekt een enorme berg stress!

Het probleem van je vader gaat dus veel en veel verder dan voeding alleen. Denk dus vooral ook aan stress, negatieve gedachten, angsten, onverwerkte trauma's, boosheid, irritaties en andere dingen die je lichaam en bijnieren 24 uur per dag belasten.

Lees ook het gedeelte over zuurstof en ademhaling nog eens door in het boekje dat ik je pas stuurde.

Er bestaat geen sterker middel dat de bloedvaten open houdt dan CO2.

https://www.fatsforum.nl/topic/mondademhalen

 
Beste Maarten,

Uit verhaal begrijp ik ten volste je bezorgdheid met betrekking tot je vader. Om iemand te overtuigen en te kunnen helpen heb je inderdaad vaak goede argumenten nodig en dan werken voorbeelden van mensen die door anders te gaan leven beter werden het beste !

In de praktijk zie je dat een complicatie van diabetes na langere periode het krijgen van hartklachten is. Wij hebben het hier met mijn schoonvader meegemaakt. Ik kan er dus over meepraten.

Wat jouw papa vooral niet moet doen is aan de Becel gaan. Becel kan dan misschien goed zijn voor het hart maar overvloedig gebruik hiervan crëeert een serieus ander probleem en dat is het krijgen van ontstekingen en in het uiterste geval kanker. Boter van grasgevoerde koeien bevat hoofdzakelijk omega-3 en bij meer inname van Omega-3 ten opzichte van Omega-6 voorkom je ontstekingen en dus ook kanker.

Bij mijn ouders was er in het verleden vaak verschil van inzicht over boter en Becel. Mijn vader zei geef mij maar gele grasboter van koeien uit de Ardense hoogvlakten en mijn moeder durfde het niet aan om de reden dat haar bloeddruk te hoog was en haar oma aan een beroerte overleden was. Helaas heeft ze kanker gekregen en wees maar gerust dat er nu ook bij haar weer grasboter op het menu staat.

Onder het topic diabeet en pre-diabeet een tijdje terug schreef Jenneke zo mooi het volgende neer :
Quote:
Een vriend had diabetes type 2 en heeft dat door leefstijlveranderingen omgekeerd. Hij is 25 kg afgevallen en beweegt nu minimaal een uur per dag (fietsen, wandelen e.d. - voorheen deed hij alles met de auto). Hij heeft geen medicijnen meer nodig en zijn bloedwaarden zijn altijd prima.

Hij eet sinds een jaar redelijk WAPF en sinds die tijd slaapt hij ook nog eens veel beter.


Misschien dat Jenneke dit nog nader aan je kan toelichten.

Met betrekking tot stress preventie is het toedienen van vitamine B5 (= pantotheenzuur) een structurele oplossing.

Ik hoop je hiermee enkele goede argumenten te hebben aangebracht.

Mijn samenvatting is als volgt :

> geen Becel en geen statines innemen

> stoppen met roken

> koolhydraatrijke voeding zoveel mogelijk afbouwen, dus weg suiker, weg bewerkte voeding, weg pasta's en vervangen door vlees van grasgevoerde koeien, rauwe melk of afgeleiden hiervan, veel eieren en het eten van vette vis van biologische afkomst of vis uit wateren van rond Alaska

> veel bottenbouillions bereiden ter ondersteuning van de bijnieren.

 
Quote:
Becel kan dan misschien goed zijn voor het hart maar overvloedig gebruik hiervan crëeert een serieus ander probleem en dat is het krijgen van ontstekingen en in het uiterste geval kanker.


Becel is NIET goed voor het hart! Het hart gebruikt bij voorkeur VERZADIGDE VETZUREN! Is ook logisch, aangezien we al miljoenen jaren ons hart hebben gevoed met DIERLIJK, VERZADIGD VET en margarine slechts iets meer dan honderd jaar oud is.

Uit onderzoek blijkt dat plantaardige kunstboter inderdaad cholesterolverlagend is, dat doen plantaardige sterolen nu eenmaal als ze tegenover dierlijke chole-sterol worden afgezet. Het menselijk lichaam heeft echter GEEN ENKELE hormonale sensor voor de cholesterolspiegel, dus als het lichaam hier geen prioriteit aan geeft, waarom zouden wij dat dan wel moeten doen?

Uit diezelfde onderzoeken blijkt dat, hoewel margarine cholesterolverlagend werkt, het risico op kanker hierdoor verhoogt! Maar je bent in ieder geval van je hoge cholsterol af, dus dan moet je niet zeuren als je kanker krijgt, toch? De reden hiervoor is dat de celwanden opgebouwd horen te zijn uit voornamelijk VERZADIGD VET (dit in tegenstelling tot de onzinnige bewering van Brian Peskin dat dit plantaardige 'essentiele' vetzuren horen te zijn). De zwaar beschadigde vetmoleculen in plantaardige margarine dichten de cel af, waardoor de cel stikt en kanker gedijt uitsluitend in anaerobe omstandigheden.

Mike

 
Bedankt voor je argumenten Vivianne.

toen er hier nog Becel stond, stond er achterop per 100g 1g trans, hoe zit dat? ik dacht dat alles in het bakje transvetten waren.

mijn vader is ook altijd wel gek op koek enzo, we hebben nu chocola 85% wat hij ook weller vind, maar Zijn er wel koekjes waar geen transvetten in zitten?

maar die vetten sluiten de cellen dus in, (plastificeren lees ik ook wel is) niet alleen van de vaten maar in het hele lichaam neem ik aan.

ik begreep dat dat dicht slippen van de vaten eigenlijk ontstekingen zijn die wel weer geheeld worden door onder andere cholesterol, maar als je zooi blijft eten stopt dat niet.

die ontstekingen komen door het insluiten van de cellen?

en als je dus al niet dicht slipt krijg je wel kanker door dat de cellen geen zuurstof krijgen dus, begrijp ik het een beetje zo? of helemaal niet.

mijn vader heeft weinig beweging meer in linker hartkamer (er is nog niet precies beeld getekend want het ging bij eind gesprek erg raar hele dag zeggen ze dat hij weg mag en aan het einde vergeten ze hem zowat, en we zouden een schets krijgen van de situatie van het hart, dat komt nu later nog)

en kans op hart falen is best groot werd gezegd, is hier op een of andere manier gunstig op in te spelen?

 
@ Maarten:

over chocola het volgende:

dit heb ik van Frits van der Blom, voormalig (huis-)arts, begrepen tijdens een lezing op 7 december 2012 in Papendrecht:
Quote:
Met chocolade gaat het bijv. als volgt:

Men verhit deze; de cacaoboter gaat eruit voor de lippenbalsem (!).

Dan blijft cacaopoeder over en nu komt het: men stopt er transvetten bij! - en noemt dit: -klinkt lekker ongevaarlijk- “plantaardige vetten” op het etiket.

https://www.fatsforum.nl/topic/gezond-verstand-avonden-in-papendrecht

Website Frits van der Blom: http://www.lichtvanzelf.nl

Zie o.a. ook de sectie vaatlijden op zijn site

Overigens is er verschil van inzicht tussen bijv. Mike en Frits van der Blom over vetten, zie dit: https://www.fatsforum.nl/topic/rol-van-type-vetten#post-40102

Volgens mij is de enige chocola zonder transvetten die die expliciet alleen cacaoboter noemt als vetbron.

Staat er "Plantaardig vet": dan is het volgens mij echt transvet.

Men hoeft de transvetten niet als zodanig te noemen op het etiket en omdat het een verkoopitem is als er cacaoboter in de chocola zit ipv transvet zal men de cacaoboter heus wel noemen als die erin zit.

De enige 85pluscacao chocola met cacaoboter die ik ken, verkoopt men in de biowinkel en heet feine bitter van vivani.

Mogelijk is dat de chocola die je nu al in huis hebt.

 
Lievergezond.

ja die chocolade hebben wij hier liggen ja.

en bedankt kom een hoop tegen bij die link`s.

En wat extreem dat iemand met een goed onderzoek zo het einde moet vinden, en wat vervolgens Mattman overkomt!!

het is gewoon haast niet te vatten..

Papendecht is een aardig stuk rijden voor mij.

het zal wel poosje duren voor ik alles gelezen heb. lig meer dan 15 uur op dag plat door een nek hernia.

 
He Maarten, je hoeft niet alles te lezen hoor, al is dat verhaal over Lida Mattman werkelijk bij de wilde spinnen af als je het mij vraagt inderdaad.

Ik wilde je met die links laten zien waar ik het vandaan haalde: die info over chocola en transvetten en hoe ze die verstoppen in producten en wat het met ons doet (celademhaling op slot gooien).

De sectie vaatlijden op de site van Frits van der Blom http://www.lichtvanzelf.nl/cellulaire-geneeskunde en zijn verwijzing naar een boek met een hoofdstuk over vaatlijden van Matthias Rath http://www4nl.dr-rath-foundation.org/ is mogelijk interessant in dit verband: http://www.waarom-dieren-geen-hartinfarct-krijgen.org/download.html

Sterkte met je nekhernia.

Is dat vers van de pers voor je?

Oh nee ik zie het al: je hebt je hier al gemeld bij de afdeling nekhernia's hier op de site: https://www.fatsforum.nl/topic/nekhernia en je bent een vriend van Evan ("Janse") zie ik.

Hoe kom je daar eigenlijk aan, aan die nekhernia bedoel ik?

Of weet je dat zelf ook niet?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.458
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan