Hallo, ik ben Miss M

MissM

New member
Ik lees hier sinds een paar weken mee. Heb hier al vééél bijgeleerd, waarvoor dank.

Allereerst een korte schets van mezelf:

Ik ben 45 en heb een vreselijk zwaar jaar achter de rug.

Had sinds 2011 erg zware menstruaties, moest daarvoor de pil slikken. Kreeg na 9 maanden menopauzeverschijnselen (ondanks die pil) zoals opvliegers, depressieve buien en angst en paniek. (Ik heb nooit gesnapt dat je menopauzeverschijnselen kunt krijgen ondanks de pil, ze geven vrouwen toch net hormonen om die verschijnselen te onderdrukken??)

Heb in maart 2012 een baarmoederverwijdering gehad (eierstokken behouden) omdat de zware bloedingen bleven doorgaan.

Menopauze slaat sindsdien in alle hevigheid toe. Vooral angst en paniek en depressieve gevoelens zijn moeilijk te dragen.

Sinds baarmoederverwijdering last van intersistiële cystitis (chronische blaasontsteking zonder bacteriële link).

Veel jeuk (onder oksels).

Acne

Onlangs is er ook een dubbele nekhernia geconstateerd. (symptomen: tintelingen in arm, spierpijn in arm)

Heb in het verleden vaak en lang antibiotica moeten nemen.

Heb bloedtest laten doen:

Cortisol nuchter is voldoende. Vrije cortisol nuchter is iets te laag.

Schildklierhormoon is oké.

Vrouwelijke hormonen heel laag.

Rode bloedcellen tegen bovengrens. - Hematocriet normaal (hoog normaal)

Ferritine laag normaal - Ijzer normaal

Ik volg sinds een aantal weken de voedingsadviezen hier op het forum: vlees/bottenbouillons, kokosvet, roomboter...

Ik eet glutenvrij en ook geen melk (word ik misselijk van).

Ik focus nu op het herstellen van mijn darmen door wijziging in eetpatroon + parasietenkuur (wormwood+ nog enkele kruiden) + boterzuur supplement + sole + caprylzuur supplement

Verder slik ik ook Alkalife tabletten omdat een alternatief therapeut me vertelde dat mijn zuur/basen balans verstoord is. Maar na de mening van Mike hierover te lezen weet ik niet meer of ik de tabletten moet blijven nemen. Voor zover ik begrijp put je lichaam je mineralenreserves uit om de zuur/basen balans in evenwicht te houden als je niet gezond eet. De Alkalife tabletten zouden ervoor zorgen dat die mineralenreserves niet verder uitgeput worden. Klopt dat?

Ik overweeg om met H2O2 of Oxypowder te beginnnen (omdat mijn rode bloedcellen zo hoog zijn en omdat dat volgens wat ik lees wijst op een mogelijk zuurstoftekort) maar weet niet welke van de twee in mijn geval het beste is.

Ik zou zo graag weer mijn eigen, blije zelf willen zijn... Soms ben ik echt de moed kwijt...

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is... Alle advies is welkom! Alvast héél erg bedankt!

MissM

 
Hoi MissM,

Wat een verhaal, dat is niet niks je baarmoeder eruit.

Werd je misselijk van rauwe melk? Misschien kan je er

rauwe yoghurt van maken?

Verder heb je je volgens mij al aardig ingelezen.

Wat betreft die Alkalife daar zou ik lekker mee stoppen. :)

Succes!!

 
Welkol MissM,

Oh wat erg dat je baarmoeder is verwijderd, geen wonder dat je lichaam totaal uit balans is. Door de antibiotica heeft je darmflora ook flink geleden, ik las dat je focus hier al ligt, maar kefir zag ik er niet bij staan, dat zou ik zeker gaan gebruiken.

 
Welkom MissM,
Quote:
Kreeg na 9 maanden menopauzeverschijnselen (ondanks die pil) zoals opvliegers, depressieve buien en angst en paniek. (Ik heb nooit gesnapt dat je menopauzeverschijnselen kunt krijgen ondanks de pil, ze geven vrouwen toch net hormonen om die verschijnselen te onderdrukken??)



Ik zou zeggen 'dankzij' die pil ipv ondanks. Het is gewoon rotzooi.

Je wordt misselijk van melk, is dat de gepasteuriseerde versie, heb je de rauwe melk al eens geprobeerd?

Ik denk dat het veel voor je kan betekenen, nog beter is om er kefir en/of yoghurt van te maken: http://www.voedingisgezondheid.nl/recepten.html Dat is nl. een probiotica die nog veel meer doet voor je dan rauwe melk zelf.

Op mijn site vind je trouwens allerlei informatie vanaf dit forum, overzichtelijk bij elkaar gezet.

Heb je het 'alleen lezen forum' al ontdekt?

Er staat trouwens ook het een en ander over de 'darmen' geschreven.

Lia

 
Welkom,

Dat van die melk kan ik begrijpen, ik word er ook misselijk van, van zowel de gewone melk als de rauwe melk en ik vind het ook niet lekker. Maar zoals eerder genoemd zin er alternatieven zoals de kefir en yoghurt van rauwe melk en dat vind ik dut week wel lekker en ik wordt er ook niet misselijk van. Echt het proberen waard.

 
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik ga die rauwe melk/kefir eens proberen, zien of ik daar misschien beter op reageer.

Heeft iemand van jullie spectaculaire ervaringen met H2O2 of met Oxypowder? Welke van de twee geeft je lichaam het meeste zuurstof?

Is die magnesiumoxide in Oxypowder niet schadelijk voor je darmen?

Fijn om te weten dat jullie met me willen meedenken... Ik krijg er zelf soms een punthoofd van... :)

MissM

 
@MissM:

H2O2 en Oxypowder dienen niet hetzelfde doel. H2O2 is niet voor een kuur, maar voor een langere periode. Sommigen gebruiken het elke dag, ik gebruik het af en toe omdat ik de smaak totaal niet kan hebben.

Oxypowder daarentegen is niet voor elke dag, dat houdt je niet vol tenzij je er heeeeeeel weinig van gebruikt. Het is bedoeld als kuur om je darmen schoon te maken.

Of magnesiumoxide schadelijk is weet ik niet. Het wordt veel in de voedingsindustrie gebruikt, maar dat zegt niets ;-)

Ik gebruik het zelf ook. Ik heb vorige keer Oxypowder besteld, wat ge-ozoneerde magnesiumoxide is met een germaniumbinding en citroenzuur. Dat werkt prima, het laxeert namelijk best wel en reinigt de darmen. De germaniumbinding moet het immuunsysteem verhogen, maar of dat ook zo is weet ik niet.

Sinds vorige week gebruik ik magnesiumoxide van NOW foods via iHerb. Dit is een stuk goedkoper en je krijgt dan poeder in een busje in plaats van capsules. Er zit in verhouding dus ook meer in. Of het slechter houdbaar is daardoor weet ik niet. Dit poeder los je op in water en het smaakt gewoon nergens naar. Het glas krijgt er een witte waas door en dat is het. Ook dit werkt prima laxerend en reinigend, wat de bedoeling uiteindelijk is.

Je krijgt er in ieder geval een dosis magnesium door binnen. Andere magnesium zoals bitterzout werkt ook laxerend, maar bitterzout is echt pittig om een paar keer achter elkaar in te nemen. Dat gaat tegen staan.

 
Magnesiumoxide wordt zeer slecht opgenomen, als magnesium supplement is magnesium-oxide niet geschikt.

Volgens mij werkt het laxerend omdat het niet wordt opgenomen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.738
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan