Hallo allemaal, voorstellen Chiko

Chiko

New member
Hallo,

Ik kom uit Den Haag en ben zeer geïnteresseerd in voeding en gezondheid. Ik volg nu al een jaar een dieet waarbij ik o.a. geen graanproducten inneem en ook geen melkproducten. Het heet een low-carb dieet, waarbij de cellen leren om vetten als energie te gebruiken (ipv koolhydraten). Mijn dieet bestaat dus vooral uit biologische vleesorganen, vettig vlees, eieren en een paar groenten. Ook neem ik er nog enkele supplementen bij. Ik neem totaal geen suiker in :)

Ik voel me er heel erg goed door. En ik ben blij om mensen te vinden die ook zo bewust mogelijk proberen te leven. Hoop dat ik veel ga leren hier!

Groetjes

 
Hoi, en welkom. Jouw "dieet" lijkt inderdaad veel op wat de meesten hier ook doen. het is meer een leefstijl als een dieet, vind ik.

Alleen veel van ons gebruiken wel veel melkprodukten, in de vorm van biologische rauwe melk, hiervan gemaakt: yoghurt en kefir, slagroom,roomboter, creme fraiche.

Hoe ben jij er toe gekomen op deze manier te gaan eten?

 
Hallo Chiko,

Ik hoop dat je het vol kunt houden, een eetpatroon zonder koolhydraten.

Heel veel mensen op dit forum crashen als ze de koolhydraten schrappen.

Mocht het zo zijn dat je een terugslag krijgt dan zijn dit de goede koolhydraten (100 gram droog gewicht):

quinoa - witte rijst - gierst - boekweit - honing - billington suiker - zure appel

Wat voor supplementen gebruik je?

En veel leerplezier op dit forum, dat het je maar veel mag brengen, vooral een goede gezondheid.

 
Hoi Dirtsa, bedankt.

Inderdaad, ik zie het ook eigenlijk als een leefstijl. Ik zou wel een keer een rauwe melk product willen proberen, maar helaas zijn die niet zo makkelijk verkrijgbaar en anders moet ik waarschijnlijk lang reizen. Ik gebruik wel grasboter trouwens, ik zou rauw gefermenteerd boter wel heel graag willen proberen. Weet jij misschien of ik die ergens vlakbij Den Haag kan krijgen? Ik heb wel gelezen dat iemand gefermenteerd boter bij Marqt heeft gehaald.

-

Ik ken een paar vrienden die een gluten/melk/soja/noten enz - vrij dieet gingen volgen en ik zag veel verbetering. Dat wilde ik ook wel doen. Dus heb ik eerst natuurlijk kennis opgedaan door verschillende boeken te lezen, en ben daarna begonnen. Het is geen dieet waar je in 1 dag alles moet wijzigen natuurlijk, dus ik heb het geleidelijk gedaan met de benodigde supplementen voor de "overgang" van koolhydraten naar vetten. :)

 
Hoi Poekie,

Quote:
Ik hoop dat je het vol kunt houden, een eetpatroon zonder koolhydraten.


Er zijn best wat versies van low carb diëten. Ik kan je alleen vertellen over het dieet die ik volg.

Quote:
Heel veel mensen op dit forum crashen als ze de koolhydraten schrappen.


Zoiets moet ook geleidelijk gedaan worden met veel kennis. Ouderen bijv. kunnen niet een dieet gaan volgen met heel weinig koolhydraten. Ze zouden wel de overgang kunnen maken naar "vetverbranding", maar de koolhydraat-limiet ligt dan hoger. Een andere factor is dat mensen niet genoeg vetten innemen (dit is heel belangrijk).

Trouwens, is het ook normaal om symptomen van vermoeidheid in het begin van overgang te ervaren. Spierpijn komt ook wel voor. Dat had ik ook. Alle cellen moeten natuurlijk zo veranderen om vetten als brandstof te kunnen gebruiken. Maar met supplementen zoals potassium en L-carnitine kan dit proces beter verlopen. Op dit moment heb ik geen last, en heb ik veel energie.

Quote:
Mocht het zo zijn dat je een terugslag krijgt dan zijn dit de goede koolhydraten (100 gram droog gewicht):

quinoa - witte rijst - gierst - boekweit - honing - billington suiker - zure appel


Hmmm... Persoonlijk vind ik die bronnen niet goed. Het liefst neem ik koolhydraten van bronnen met zo weinig mogelijk lectines. De bronnen die je noemt zitten ook niet lekker in mijn maag. Verder zit er veel koolhydraten in rijst, gierst, boekweit en honing. Fruit neem ik ook niet in, behalve misschien bessen. Als ik behoefte heb aan koolhydraten dan neem ik bijv. groene bonen.

Quote:
Wat voor supplementen gebruik je?


Momenteel neem ik magnesium in, L-glutamine, en Krill oil (omega 3s).

Quote:
En veel leerplezier op dit forum, dat het je maar veel mag brengen, vooral een goede gezondheid.


Dankje, en ook bedankt voor de links, ik zal een kijkje nemen!

 
Quote:
Ik zou wel een keer een rauwe melk product willen proberen, maar helaas zijn die niet zo makkelijk verkrijgbaar en anders moet ik waarschijnlijk lang reizen.


Nee hoor: http://www.hetgeertje.nl/

Het is altijd dichterbij dan je denkt. Wie zoekt zal vinden. Denk niet in onmogelijkheden, maar in mogelijkheden.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.285
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan