hallo allemaal ik ben nieuw - acp.gerpot/Alex

Quote:
De balans zou 70-30 of zelfs 80-20 moeten zijn in het voordeel van de basen uiteraard


Dat is niet wat Weston Price constateerde. Hij concludeerde dat de voeding van natuurvolkeren overwegend zuurvormend was, vanwege de hoge nadruk op dierlijke vetten en eiwitten (vetzuren en aminozuren). De jager-verzamelaar moest 2 miljoen jaar lang zien te overleven in een poolklimaat, met niet of nauwelijks toegang tot basische plantaardige voeding, maar wel tot plantenetende dieren. Als die naar Jesse en anders zuur-basentheoristen hadden geluisterd, waren we allemaal uitgestorven!

Wat je wel heel goed zegt, is dat verzuring te maken heeft met een geringe afvoercapaciteit, vanwege de terugstroom van metabolische zuren in het bloed. We zitten dus allemaal potdicht met verstopte galkanalen en verzwakte levers, alvleesklieren, nieren en darmen. Kortom, onze spijsvertering en stofwisseling ligt maar al te vaak op z'n gat, niet in de laatste plaats omdat we 'verzurende' dierlijke voeding mijden en 'basische' plantaardige voeding, boordevol onverteerbare vezels, eten! Vegetariers hebben een vreselijke spijsvertering. Velen van ons, incl. ikzelf, komen na jarenlang vegetarisme terug van onze dwaling en zijn nu nog volop helende, een proces dat vele jaren in beslag kan nemen.

Alles draait om verteren, opnemen, afvoeren en ontgiften!

Mike

 
Quote:
Ik lees ook weleens op Jesse's site, maar hij schrijft niet alleen maar onzin



@Henk, wat is je punt? Niemand schrijft altijd alleen maar onzin ook het voedingscentrum en de apotheker op de hoek niet maar het door mij aangehaalde artikel staat in ieder geval bomvol onzin (en hier en daar iets corrects).

@Alex
Quote:
maar glutenvrij werkt voor mij niet.dat heb ik al uitgeprobeert



Heb je dat echt langdurig gedaan en dan ook echt letterlijk geen enkel 'gluutje' binnen gekregen?

 
Mike, ik ben al mee in het verhaal van Price hoor, maar het is ook van belang om te weten waartegen je precies aan het ageren bent.

 
@ Pike

Mijn punt: dat niemand de waarheid in pacht heeft, en zo heeft iedereen goede adviezen en slechte adviezen. Waar je zelf het beste uit moet halen.

En na een tijd weet men zelf wat beste is voor eigen lichaam.

Dr Vogel is altijd mijn voorbeeld geweest en de beste man is 94 jaar geworden en stond op laatst nog op de skies.

En er zijn best dingen die hij schreef die niet helemaal juist zijn.

En zo ook met Jesse en vele anderen. Jesse probeert alleen een beetje teveel zijn boeken te verkopen.

Als het opdringerig wordt is het een ander verhaal. Dan haak ik zo en zo af op sites.

 
http://jessevandervelde.com/afgemat-geradbraakt-en-uitgeteld-de-uitgeputte-bijnier/

duidelijk verhaal, klopt het wat er staat?

Jesse is een leuke vent, hij gaf vroeger les hier op de sportschool.

Ik vind alleen dat hij teveel zijn producten promoot en heb het idee dat je er mee om de oren geslagen wordt.

Welke site ik ook open hij probeert te verkopen en belooft dat je je heemaal top gaat voelen ongeacht.

over weston price was hij positief, ik meende m.b.t. verzadigde vetten.

een ieder leest wat hij wil, leest verschillende ideeen en visies en haalt eruit wat hij/zij wil denk ik dan maar.

ik geloof dat het klopt wat hier geschreven wordt over voeding en gezondheid ,omdat ik het zo voel en mijn lijf reageert zoals het doet.

ieder zijn waarheid...............

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.332
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan