hallo allemaal ik ben nieuw - acp.gerpot/Alex

acp.gerpot

New member
hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum.

ik ben alex 40 jaar en weet al het een en ander van voeding maar weston price is nieuw voor mij.groetjes aan allemaal.

alex

 
welkom !

lees je maar eens in op www.voedingisgezondheid.nl

daar heb je heel overzichtelijk heel veel informatie.

 
bedankt voor je reaktie,

leuke site hier.

wat ik weet over voeding?

ik weet dat het lichaam base moet zijn rond de 7.4 ph.

ik heb veel geleerd van jesse van der velde en amber albarda.

verder gebruik ik iedere dag een liter groene super food smoothie.

bv rauwe spinazie banaan en een mango met een eetlepel rauwe cacao.

rauwe cacao is niet gebrand en bevat heel veel voedigstoffen waaronder magnesium.

verder eet ik 2 keer per dag citroen en rauwe knoflook en verse gember.

ook kaneel en caenne peper heeft vele goede eigenschappen.

paardenvlees is in china een delicatesse. ook veel goeds.

zo kan ik nog wel even doorgaan.

verder ben ik opzoek naar waterkefir tegen een kleine vergoeding.

hebben jullie nog waterkefirkorrels over?

ik hoor het graaag.

verder heb ik schizofrenie en probeer daar helemaal van af te komen.

ik heb me laten vertellen dat niets onmogelijk is.

vriendelijke groet alex

 
Jesse v/d Velde is nog tot daaraan toe, maar Amber Alberda? Zij verkondigt, zonder enige onderbouwing, dat het Atkinsdieet schadelijk is, omdat je dan B12 (!) tekort komt! Huh? Het Atkinsdieet heeft als pijler de inname van dierlijke vetten en eiwitten en dit zou leiden tot een B12-tekort? Heb je haar aalgladde site gezien met die aalgladde foto's? Haar boek is ook al zo eng Amerikaans opgemaakt, vol met foto's van mooie, blije mensen.

Alex, je hebt je laten beetnemen door vegetarische propaganda, vooral de nieuwste en hipste variant, vol met raw foods en superfoods. Ik begin dit zo onderhand als een strijd tussen donker en licht te zien. Deze variant van veganisme, die uitgaat van dogma's als 'vlees/zuivel is verzuring' en 'vlees/zuivel is gifstoffen' is een duivelse beweging die razendsnel zieltjes wint. Hiertegenover staan WAPF, paleo en de grass fed-beweging, die het licht vertegenwoordigen. Als we nog enige hoop willen koesteren voor het voortbestaan van de mens moeten we een krachtig tegengeluid blijven geven aan het onvruchtbaarheidsbevorderende vegetarische voedingspatroon!

Als jij nog enige hoop wil hebben om van je schizofrenie af te komen, doe je er verstandig aan om je z.s.m. hier in te lezen en vervolgens de noodzakelijke veranderingen aan te brengen in je eetpatroon. Jouw hersenen horen te draaien op precies die voedingsstoffen die de smoothies en raw foods je niet kunnen geven, nl. verzadigd vet, dierlijke eiwitten, cholesterol en mineralen. Je brein is ernstig ondervoed en je gaat op deze manier never-nooit je tekorten aanvullen!

Mike

 
Hallo Alex,

Zoals Mike al zei, de WAPF is zo ongeveer het tegenovergestelde van die Amber Alberda.

"verzadigd vet zorgt voor energieverlies" WTF!?

Anyway, er zijn hele goede resultaten met schizofrenie behaald door het weglaten van gluten (ik zou meteen alle granen en pseudo granen weglaten) en hoge dosis vitamine B3.

Ik zou dat sowieso proberen. En dan tegelijkertijd je darmen helen dmv o.a. bottenbouillons.

Remco

 
Naar Amber Albeda luisteren zorgt voor energieverlies. Vingers in je oren als zij begint te praten!

Om alles moet je kunnen lachen, ook om schizofrenie. Daarom het volgende rijmpje:

Roses are red

Violets are blue

I'm schizophrenic

And so am I

:mrgreen:

Mike

 
:mrgreen:

Trouwens:
Quote:
Jesse v/d Velde is nog tot daaraan toe



Nou Jesse kan er ook wat van hoor, ik kijk even op zijn site en vind meteen dit:

http://jessevandervelde.com/hennep-zaden-de-plantaardige-bron-van-volwaardige-eiwitten/

Aardige collectie mythes en onzin bij elkaar....

 
Jessy kan er inderdaad ook wat van. Hij heeft Mastercare in Amsterdam opgekocht en dat was in de handen van veganistische raw foodists. Jessy is ingesprongen op de raw food- en superfood-hype (het kwaad) en het zal hem ongetwijfeld geen windeieren hebben gelegd. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat je vega-propganda zoals deze blijft verspreiden...

Mike

 
bedankt voor jullie reaktie,zoals elke goeroe heeft ieder zijn eigen goede en slechte dingen. veel vet vlees en vis is een goede optie maar glutenvrij werkt voor mij niet.dat heb ik al uitgeprobeert.toch geloof ik wel dat je genoeg groenten en fruit moet eten om je lichaam een beetje base te houden.

meschien denk ik in oude termen maar heb ik het geleerd en ik voel me er goed bij.

ik neem jullie stelling in overweging en ga eens wat uitproberen.

bedankt voor de tips vriendelijke groet alex

 
Quote:
toch geloof ik wel dat je genoeg groenten en fruit moet eten om je lichaam een beetje base te houden.

meschien denk ik in oude termen maar heb ik het geleerd en ik voel me er goed bij.


Ik geef het op, zucht. :?

Mike

 
Vegetarische propaganda hakt er net zo in als dat verdomde ultradunne schoonheidsideaal! Toeval dat het een vaak samengaat met het ander? Dacht het niet! Ondervoede hersenen kunnen niet voor zichzelf denken.

Mike

 
Alex,

zuur buiten is basis binnen.

bv. citroen is zuur, in je lichaam veroorzaakt het basen

vlees wordt ook zuurvormend genoemd, van binnen basen.

Ik zeg het geloof ik een beetje krom

maar zo zit het ongeveer.

Iemand mag bleren als ik het niet goed verwoord :D

 
@ Pike

Ik lees ook weleens op Jesse's site, maar hij schrijft niet alleen maar onzin

 
Aangezien ik er voor 'geleerd' heb :? zal ik het proberen te vertalen. Bijna alle voedingsmiddelen bevatten meer of minder vrije zuren, sommige meer zoals citroenen, die zijn meestal ontzurend, maar dit is niet de kern van het zuur-base verhaal, staat er eigenlijk een beetje los van.

Dat gaat ongeveer zo:

Tegenover de vrije zuren staan de gebonden zuren, stofwisselingszuren genoemd. Doorslaggevend zijn de mineralen. Metalen zetten zich tijdens de stofwisseling om in basen en niet metalen in zuur, dit gebeurt op cellulair niveau. Bij de stofwisseling van eiwit komt er veel metabolisch zuur vrij, dit wordt grotendeels benut, maar wat er overblijft moet worden afgevoerd/geneutraliseerd. Als deze aanvoer te groot is voor de afvoercapaciteit ontstaat verzuring.

Er zijn voedingsmiddelen die zich in het lichaam omzetten in metalen(calcium, natrium, kalium, magnesium, koper, ijzer en zink) en er zijn er die zich omzetten in niet metalen (zwavel, fosfor, chloor, stikstof, fluor, jodium en silicium)

De voedingsmiddelen met zuur overschot zijn de eiwitrijke geconcentreerde voedingsmiddelen zoals noten zaden pitten granen kaas vlees vis en zeevruchten.

Groenten en fruit hebben een basen overschot en zijn dan ontzurend.

De balans zou 70-30 of zelfs 80-20 moeten zijn in het voordeel van de basen uiteraard ;)

Ben ik geslaagd!?!? :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
505.965
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan