H2O2

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik zie het al, gaat over je vrouw. Die Buteyko-ademhaling lijkt me niet gezond als therapie tegen kanker. Kanker is anaeroob, de cel ontwikkelt dan een omgekeerd metabolisme waarbij zuurstof wordt ingeruild voor anaerobe fermentatie van glucose. Buteyko gaat ovet een omgekeerde ademhaling waarbij zuurstof wordt vervangen door CO2. Ik heb nooit geloofd in deze methode, maar bij kanker lijkt het me al helemaal verkeerd.

Mike

Ik zie het al, gaat over je vrouw. Die Buteyko-ademhaling lijkt me niet gezond als therapie tegen kanker. Kanker is anaeroob, de cel ontwikkelt dan een omgekeerd metabolisme waarbij zuurstof wordt ingeruild voor anaerobe fermentatie van glucose. Buteyko gaat ovet een omgekeerde ademhaling waarbij zuurstof wordt vervangen door CO2. Ik heb nooit geloofd in deze methode, maar bij kanker lijkt het me al helemaal verkeerd.

Mike
Dankjwel voor jpuw reactie Mike.
Inderdaad lijkt het kernprobleem- voor zover ik heb kunnen ontdekken en begrijpen - bij CLL, in anaerobe toestand verkerende lichaamscellen - en dan met name witte bloedlichaampjes.
Bij een verbeterde ademhaling gaat het hier niet om vervanging van zuurstof door CO2.
Het gaat hier om het op vriendelijke en uitnodigende wijze trainen van het lichaam om vanuit een gejaagde stressademhaling naar een rustigere ademhaling te gaan onder alle mogelijke omstandigheden waaronder slaap, activiteit en vermeerderde activiteit.
Het gaat hierbij over het resetten van het ademhalingcentrum - door onder andere de Buteyko methode - zodat een natuurlijker niveau van CO2 in het lichaam kan ontstaan, waardoor zuurstof weer beter kan worden opgenomen door lichaamscellen en deze lichaamscellen niet meer hoeven terug te vallen naar een anaerobe toestand om te kunnen overleven.
Zoals bekend kan door trauma of langdurige stress een onregelde ademhaling ontstaan.
Bij mij loste door een verbeterde ademhaling binnen enkele weken een - sinds 48 jaar ! - chronische PDS op.
Bij mijn echtgenote worden nu - mede door haar verbeterde ademhaling die vermoedelijk was ontregeld door een ontwikkelingstrauma - anaeroob functionerende witte bloedlichamen - mede door een chronisch CO2 tekort ontstaan - nu afgevoerd omdat haar witte bloedlichaampjes nu standaard weer over voldoende zuurstof kunnen beschikken door het herstelde, natuurlijke CO2-niveau.
Ik ben vanzelfsprekend blij met de tot nu toe behaalde resultaten.
Verdere ontwikkelingen ga ik hier de komende maanden posten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.593
Leden
8.684
Nieuwste lid
elisabethsmitberkhout@gma
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan