H2O2 - stabiliseren

kerstomaatjes

New member
Hallo,

Dank u wel voor adres voor food grade H2O2. Ik heb echter een probleem het is nogal onstabiel. Voorheen had ik apothekers kwaliteit en hier ontbinden de H2O2 niet.Maar nu is na een week bijna alle peroxide uit mijn zelf gemaakt mondwater verdwenen.

De fles met de 35% sist ook heftig als ik de dop eraf haal. Zo is de peroxide niet echt goed bewaarbaar. Dus is er een mensvriendelijke manier om deze oplossing te stabiliseren.

Alvast bedankt!

 
Bewaar je het wel koel en donker?

(vooral donker is volgens mij belangrijk)

 
Langzaam.

Mijn 35% staat in het donker maar wel gewoon in een warme kamer in een plastic fles.

(plastic schijnt voor h2o2 iets stabieler te zijn, lees ik net)

De dop zit er strak op, maar na 2 weken dicht geen gesis, dus stabiel.

De 3% die in de badkamer staat is minder stabiel, meer bubbeltjes, maar daar komt wel iets licht bij.

 
Ik zal mijn mondwater ook in een donkere fles doen en kijken of het nu goed blijft.

Mijn 35% oplossing zit in een donkere fles in een keukenkastje dus donkerder dan dat kan ik het niet opslaan.

Ik kom er op terug. Dank u voor de adviezen.

 
Ik heb ook een vraag over het bewaren van h202. Ik heb bij unlimited health zo'n pipetflesje gekocht maar dat knijpdingetje gaat ervan kapot, stukjes rubber (als het dat is) komen in het flesje terecht. Ik heb er onverdunde 35% inzitten (weet niet of dat wat uitmaakt). Zijn er ook ergens flesjes te koop met een extra dopje en het pipetje ernaast? Dat lijkt me dan handiger. Of kan ik iets anders doen? Alvast bedankt.

 
H2O2 reageert met van alles, als de verpakking niet geheel schoon is, of uit materiaal bestaat waarmee H2O2 reageert, dan hou je op het laatst een duur flesje water over. Het beste maak je een glazen of PE fles goed schoon, daarna omspoelen met een beetje H2O2, goed schudden en dit een paar keer herhalen. Stabiliseren lijkt me geen optie.

Er zijn flesjes waar zowel een dopje als een pipet op past, ook kan je een los pipet gebruiken bij een flesje met en dop. Kijk eens bij de gifverkoper apotheker. Er zijn ook druppelflesjes met een PE druppelaar erin.

PE = Polyetheen

Ik heb 10 liter 35% staan in een PE can, staat in de badkamer niet in de zon. Dop is iets los, een nieuw vat ontgast altijd een beetje, maar dat houdt vanzelf op.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan