H2O2 slecht voor candida?

MissM

New member
http://candidaplan.com/blog/587/candida-diets-part-ii-hydrogen-peroxide/

Op bovenstaande site wordt H2O2 ten stelligste afgeraden als middel tegen candida overgrowth.

Ik heb candida overgrowth en ben net sinds een paar weken met H2O2 begonnen...

Volgens die dr McCombs breng je met H2O2 je intenstinale flora nog meer in de war en krijg je nog meer candida erdoor. Hij raadt H2O2 alleen aan voor uitwendig gebruik.

Ik wil het allemaal wel geloven hoor, ik ben geen dokter. Maar hoe zit het nu eigenlijk? 8O

Kan iemand hier op het forum de argumenten van McCombs weerleggen?

 
Bedankt voor jullie reacties.

@Lievergezond: die McCombs beweert net het tegendeel... H2O2 voedt de candida en brengt je darmflora uit balans, zegt hij.

@Marijan: ik heb die site gelezen. Mijn probleem is: ik ben geen dokter, en de ene zegt dat het goed is, terwijl de andere net het omgekeerde beweert...

Iemand op het forum hier die misschien wél de candida onder controle heeft gekregen met H2O2?

Dat zou de burger moed geven! :D

 
Quote:
McCombs beweert net het tegendeel... H2O2 voedt de candida en brengt je darmflora uit balans, zegt hij.


hoi MissM: Uiteraard is het aan eenieder om te beweren wat hem of haar goeddunkt.

H2O2 brengt zuurstof in je lichaam en alleen pathogene (darm-)bacterien en candida overleven in een zuurstofarme omgeving.

Hier een arts met een ander verhaal: http://www.chelationcare.com/Introduction_Clip/Introduction.htm

 
MissM, ik snap dat het lastig is om keuzes te maken wat je doet, soms zie je door de bomen het bos niet meer, die beweert dit en die dat!

Net op topic Vaccin stukje geplaatst van Niburu waarin geschreven wordt dat er geen kwik uit vaccins gehaald gaat worden en verder wel uit alle produkten waar het inzit vanwege de veiligheid !?!?!? Autoriteiten zijn vaak onbetrouwbaar, ook artsen dus. Ik ben iig erg argwanend geworden bij witte jassen en stropdassen.

Doe je eigen onderzoek, je zal bepaalde klachten hebben van je candida, wordt dat al anders?

 
MissM,

Misschien kunnen de klachten door het gebruik van h2o2 iets verergeren maar dat zou dan meer te wijten kunnen zijn aan de grote schoonmaak die h2o2 teweeg brengt...

 
Er is ontzettend veel disinfo op het internet omtrent de spotgoedkope en zeer effectieve H2O2.

Voordat je weer stuit op iemand in het reguliere of alternatieve circuit (ook in het laatste circuit is de onwetendheid groot!) even de drie meest gangbare mythes over actieve zuurstof:

- Zuurstof oxideert en creeert dus vrije radicalen

- Zuurstof is een giftig gas als je het inwendig of uitwendig gebruikt

- Zuurstof is explosief

Alle drie zijn ze niet waar! Er is sommige mensen veel aan gelegen om ons de waarheid te onthouden.

Mike

 
Als je candida hebt, heb je ook vaak een kwikvergiftiging: de twee gaan vaak hand in hand.

Met ozon en naar ik aanneem ook h202 kan je lichaam methylkwik omzetten naar het ongevaarlijke kwikoxide.

 
MissM, ik heb zelf ook Candida, is kort geleden d.m.v. een ontlastingonderzoek geconstateerd. 4 jaar geleden ook een ontl. onderz. gedaan omdat ik wat kleine veranderingen in de ontl. merkte. En inderdaad, Candida geconstateerd.

Als ik zoek op klachten door candida is de lijst zo lang .....

Mijn belangrijkste reden om nu te laten onderzoeken is dat ik mijn darmen in een optimale conditie wil hebben, er zijn voedingsmiddelen waar ik diaree van krijg maar dat kan ook met andere zaken te maken hebben, slechte vertering en candida dus.

Ik heb een kuur met Colorex gedaan en voor de zekerheid doe ik dat later nog een keer.

Die onderzoeken zijn erg duur, (nota 234,-) Volgend jaar nog maar eens laten controleren.

Heb je speciale klachten? Ook een onderzoek gedaan?

Je bent met H202 begonnen? Ingenomen of via klysma,s.

 
wat is zo'n ontlastingonderzoek DUUR zeg! Zou een levend-bloed-analyse een optie zijn,dat is goedkoper,maar of het effectief is?

Bij mij is er wel ooit Candida door vastgesteld.

Babbe.

 
Babbe, ik weet niet of dit het standaard onderzoek was of dat er meerdere dingen zijn onderzocht in de ontlasting. Ik zal het nog eens navragen hoe dat zit.

Ook weet ik nog niet wat ik vergoed krijg.

Het laboratorium wil zien wat ik vergoed krijg uit de aanvullende verzekering en geven anders geld terug of zoiets. Even afwachten, is allemaal nog niet geregeld. En allemaal erg omslachtig.

Ik lees verschillende dingen over de levend-bloed-analyse, dat dat niet zou kunnen om uit een druppel bloed info te halen. Zolang ik dat niet zeker weet doe ik het niet.

Zou best kunnen dat we weer verkeerd worden voorgelicht. Volgens mij was dat op kassa of radar.

Ik heb het idee dat candida best wel hardnekkig is. Bovendien heb ik tussentijds ooit nog anti-biotica gehad in het ziekenhuis dus dat werkt ook niet erg mee.

En yoghurt/kefir is voor mij helaas geen optie wegens slechte melkvertering.

 
Hier een blog van de bekende vitaliteitscoach Jesse van der Velde over levend bloed analyse: http://jessevandervelde.com/levend-bloed-analyse-waardevolle-aanvulling-op-klassieke-bloedanalyse/

 
Wat gebeurt er nu precies met de H2O2 in je lijf? Volgens de dokter in de video van hierboven zijn onze cellen beschermd door catelase en krijgen we in ons lichaam vervolgens water en een losse O(1). Die McCombs gaat ervan uit dat het lichaam niks kan met H2O2 en alleen maar schade oploopt als de catelase op is?

Maar bereikt die losse O dan uberhaupt wel de darmen? Of gebruikt het lichaam dit extratje juist voor de macrofagen om bijvoorbeeld candida aan te pakken. (macrofagen doen dat door candida te omsluiten en te bestoken met H2O2.)

De grote vraag is dus, kan je lichaam de ingeslikte H2O2 daadwerkelijk nuttig gebruiken en transporteren waar nodig. Ik denk van wel, omdat ik geloof dat het lichaam veel kan, met natuurlijk voorkomende stoffen, maar ik zie die vraag niet beantwoord?

 
H2O2 regeert met organische stof, dus onder andere ook bacterien en schimmels. In de glastuinbouw druppelen telers het met hun gietwater mee om leidingen te ontsmetten. Hoe vuiler de leiding ( aangekoekt modder, algen etc = "biofilm") hoe sneller de H2O2 is weggereageerd en uiteengevallen tot water en zuurstof, gunstig voor de wortels waar het uiteindelijk beland. Men meet dus altijd bij het uiteinde van de slangen, waar het water bij de wortels van planten komt, of er nog actief H2O2 in het water zit. Zo niet dan is er dus veel vervuiling en moet meer h2o2 worden toegevoegd.

De h2o2 zal geen onderscheid maken tussen goede of slechte bacterien/schimmels, darmflora. Het kan daarom candida aanpakken maar ook goede darmflora! mits....het niet al is uitgereageerd voor het in je darmen terecht komt? omdat het al teveel heeft gereageerd met andere dingen die het is tegengekomen, en zelf acht ik die kans wel behoorlijk aanwezig.

Ik geloof zowiezo dat je met H2O2 direct aanbrengen op bijv schimmelplekken de schimmel kan doden. Of dit verder allemaal goed voor je is (op plekken aanbrangen en of oraal innemen) dat weet ik echt niet dus daar laat ik me niet over uit.

Feit is dus wel dat H2O2 zowel goede als slechte micro-organismen kan doden.

over het verouderen van de huid. Ik kan we voorstellen dat het wellicht reageert met de natuurlijke waslaag op je huid, deze wat aantast waardoor de huid droger wordt, maar dat is puur een gok.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan