h2o2 hoe kan het, advies gevraagd

vitalinda

New member
Vraagje.

Ik heb boven voor het tandenspoelen een flesje 3% staan waarmee ik heel af en toe mijn mond spoel.

Nu heb ik in de keuken eenzelfde flesje staan maar dan 35%.

Ik was een beetje in de war en dacht even mijn mond te spoelen, IN DE KEUKEN, 35%!!

Jemig zeg, AUW!

Alles bij elkaar heb ik het nog geen seconde in mij n mond gehad, gelijk 10 keer gespoeld met water, maar wat me verbaasd is dat ik na een paar minuten steken in mijn maag krijg. Zo snel kan mijn lichaam dat toch niet opnemen?

Last van mijn maag krijg ik zowiezo van h2o2, daarom neem ik het ook niet meer in en spoel ik er alleen af en toe mijn tanden mee, tja ik heb het toch staan..... Misschien toch beter wegdoen.

Hoe kan het eigenlijk zo zijn dat ik van h2o2 telkens maagpijn krijg?

Ik weet dat ik tekort aan maagzuur heb omdat ik couperose heb, of wordt dat nog ergens anders door veroorzaakt misschien?

Supplementeren met betaine hcl geeft me maagzuur, verder heb ik daar eigenlijk nooit last van.

Verder reageerde ik ook niet best op sole, dat ga ik nu weer langzaam proberen, ik wil nl mijn maagzuur op orde hebben zodat ik de eiwitten beter kan verteren. Op deze manier schiet het niets op.......

Ik ben vandaag begonnen met de appelazijn, maar omdat ik steken in mijn maag voel doe ik dat verder maar even niet....

Wat kan ik doen? Help

 
De H2O2 wordt vrijwel onmiddellijk via het tandvlees opgenomen in het bloed en kan dus lokaal problemen veroorzaken. De H2O2 wijst met een grote vinger jouw maag aan, dus daar zit een en ander duidelijk niet goed. Zelf ben je je al bewust van het feit dat je over te weinig maagzuur beschikt. Maar zelfs dat kan secundair zijn, omdat de primaire oorzaak van te weinig maagzuur gelegen is in de bijnieren. Ik zou me daar dus eerst maar eens op richten i.p.v. je maag en maagzuur.

Mike

 
Bedankt mike,

Ik heb de stress nu wel weg uit mijn leven, wel heel veel gehad en 2 keer een burn out, natuurlijk zijn er altijd wel wat dingetjes, zoals bv waarom ik mijn maagzuur niet op orde krijg :) ik ga me nu dan maar richten op de bijnieren volgens jouw advies. Soms denk ik wel eens dat het geen maagzuurprobleem is maar een sluipende maagzweer....

Ik ben nu bijna door mijn 2e potje adrenacomplex heen, daar gebruik ik er 1 van per dag, misschien eens opvoeren naar wat meer per dag, tussendoor heb ik ook nog thymusextract gebruikt.

Ik eet geen slechte vetten meer, behalve 1 x per week chocolade, niet bio.

Ik heb mijn vetinname inmiddels ruim verdubbeld, al enige maanden, koolhydraten langzaam minderen, toch zit ik nog boven de 100 gram maar voel dat ik weer kan minderen, heb de opvulling niet meer zo nodig. Eiwitten probeer ik dmv eieren op te voeren omdat vlees nog te moeilijk gaat, vis eet ik wel regelmatig, ik denk dat ik gemiddeld per dag 50 gram eet, vlees en of vis, het is niet veel, maar op dit moment wel de max.

Per dag nu 1 ei, soms geen en soms 2.

Volle yoghurt en binnenkort kan ik hier in de buurt aan rauwe melk komen, ze moeten het eerst nog testen.

Zo goed als geen fruit en wat meer groenten.

Omdat ii het van sole benauwd kreeg en ook last kreeg van pukkeltjes in hals en schouders, ben ik daar een paar maanden geleden mee gestopt. Toch wil mijn lijf het wel hebben merk ik. Want toen ik sole gebruikte had ik veel meer behoefte aan zout en nu ik zo goed als geen zout gebruik is de behoefte ook weg, raar kan dat zijn.. Ik ga vanaf nu heeeeeeel langzaam de sole weer opvoeren, lijkt me naast wat ik al doe toch wel nodig.

Verder slaap ik goed en zeker genoeg. Van 22.00 tot 7.30

Ik weet dat koffie niet heel goed is en daarom drink ik op dit moment nog maar 2 kopjes per dag. Er zijn jaren geweest dat ik er zo 20 dronk hoor, dus wat dat betreft ben ik best trots op mezelf :) toch gaan ook de laatste 2 er binnenkort maar uit.

Volgens mij doe ik dus best al een hoop dingen goed, misschien zie ik nog wat over het hoofd?

Linda

 
Quote:
Soms denk ik wel eens dat het geen maagzuurprobleem is maar een sluipende maagzweer....


Het is bekend dat stress en maagzweren samengaan. Te weinig maagzuur gaat vaak samen met een te dunne beschermende slijmvlieslaag van de darmen. Kennelijk sloopt stress ook je darmwanden. Ook al heb je dan te weinig maagzuur, het is nog wel zuur genoeg om door deze slijmvlieslaag heen te bijten en branden. Dit noemen we een 'maagzweer', maar het is eigenlijk een darmzweer.

In het verleden heb ik ooit iemand van maar liefst 6 (!) maagzweren binnen een week (!) afgeholpen met de combinatie alfa-liponzuur/zoethout/B100-complex, dus dat zou je zeer zeker kunnen proberen.

Quote:
Ik eet geen slechte vetten meer, behalve 1 x per week chocolade, niet bio.


Waarom niet de pure chocola (85%) dan van het biologische merk Vivani? Behoefte aan chocola is vaak een behoefte aan magnesium, HET ontspanningsmineraal. Het is dus een behoefte aan ontspanning en verlichting van stress, vandaar dat mensen met zwakke bijnieren ook bijna altijd aan de chocola zitten. Stress rooft magnesium, dus wellicht is het verstandiger om simpelweg te supplementeren met magnesium. Et zitten overigens geen slechte vetten in chocola. Cacoaboter is een verzadigd vet.

En je doet er inderdaad verstandig aan om de koffie helemaal te laten staan. Een goed alternatief is biologische groene thee, liefst gezet van losse bladeren.

Mike

 
Thanks,

Ik ga alfa liponzuur en b100 complex bestellen, zoethout.... In welke vorm bedoel je dat? Als thee of gewone takjes of bestaan daar ook supplementen van? Heel toevallig kreeg ik gisteren 10 stokjes zoethout binnen, maar leek het er een beetje benauwd van te krijgen. Ik heb ook de droomthee van jacob hooij, daar zit zoethout in.

Ik gebruik sinds een maand magnesiumolie en supplement calcium magn en zink.

De behoefte aan chocolade is nu wel weg, ik vind het gewoon lekker :)

Moet ik de supplementen hoog doseren volgens jou?

Mijn dochter van nu 11 jaar heeft een jaar of 4 geleden ook meerdere maagzweren gehad, zij heeft net als ik nu magnesiumolie elke avond op haar voeten gespoten, daarvoor had ze wel enorme behoefte aan chocolade.

Kan een kind van 11 jaar al aan bijnieruitputting lijden?

Zij gaat overigens ook gewoon in de nieuwe voedingswijze, dus dat is zeker niet verkeerd.

Ik vind het alleen een beetje lastig omdat ik niet weet of het goed is om een kind al in de vetvertering te krijgen. ?..

Ze is gek van brood ( zuurdesem), dus dat houd ik er voor haar voorlopig maar in. Ik zie haar geen koolhydraatarme masltijd mee nemen naar de middebare school volgend jaar. En als ik de reacties lees van degenen die al in de ketose zitten op het eten van koolhydraten.... een kind is veel weg van huis, naar school en uit logeren enz. Ik zou niet willen dat ze dan zo reageert op koolhydraten. Ik geef haar dus 2 keer per dag westron price voeding en de rest mag ze zelf een beetje invullen, als er maar wel vet bij zit.

Maar ik dwaal af, excuser moi

 
@vitalinda

Dat advies van de Alfa Liponzuur, B100 en zoethout had ik ook eerder gekregen van Mike. Mijn moeder had ook veel kleine maagzweertjes. Na een maand gebruiken van deze 3 supplementen waren de maagzweertjes weg. Voor zoethout gebruikte ze de zoethout thee dat was genoeg.

Maar overdoseer de zoethoutthee niet want zoethout verhoogt ook je bloeddruk.

Quote:
Kan een kind van 11 jaar al aan bijnieruitputting lijden?



Mijn dochter van 13 heeft ook bijnieruitputting en slikt daarvoor 1 x per dag 200 mg adrenal.

 
Hoi gif vrij,

Dank voor je reactie.

Werkt dat goed voor je dochter? Van welk merk heb je adrenal?

Volgen jullie als gezin de voedingswijze zoals hier, dus je dochter ook?

Ben wel benieuwd wat je je dochter te eten geeft eigenlijk. Ik vind het best moeilijk om te beslissen wat goed is of juist niet. Ik doe het voor haar nu nog hetzelfde als ik ongeveer, maar als ik straks nog minder kh ga eten weet ik niet of ik haar daarin mee moet nemen ivm slechte reactie op kh als je in de vetverbranding zit.

Linda

 
Belangrijke tip van mij :

Als je Magnesium gaat slikken zorg er dan wel voor dat het geen oxide is .

Magnesium oxide is gif .

Zoek naar Magnesium Citraat .

 
Quote:
Kan een kind van 11 jaar al aan bijnieruitputting lijden?


Ja, je kunt er zelfs mee geboren worden en helaas gebeurt dir door degeneratie alsmaar vaker.

Mike

 
Nou mijnlijf, dat is dan jammer, ik heb ze van nova vitae en had van hen eigenlijk geen gif verwacht.

Ik heb ze gekocht omdat mijn dochter een tekort aan magnesium en zink heeft, of inmiddels had... En dat werkt dan weer samen met calcium had ik gelezen. Ik ben het zelf ook gaan gebruiken naar aanleiding van mijn chocoladebehoefte.

Mike,

Schokkend zeg!

Mijn dochter heeft het dan waarschijnlijk via mij meegekregen, ik nam het niet zo nauw met mijn gezondheid toen ik nog in de reclameindustrie werkte..... Spijt!

Daarbij had ze van mij ook een metaalvergiftiging meegekregen waar ik pas op haar 4 e jaar achterkwam. Jammer!

En na jaren gedoe bij haar vader en met zijn nieuwe vrouw, kreeg ze daarna nog eens een aantal maagzweertjes.

Nu er weer rust is lijkt het beter te gaan, maar ik denk dat ik misschien toch maar extra alfa lipon adrenacomplex en b100 koop

Of een ander bijnierconcentraat, daar ga ik me morgen maar eens in verdiepen.

Bedankt

Linda

 
Mijnlijf, bedankt voor de tip,

Ik heb ff gegoogled en zie dat het maagzuur bindt en neutraliseert, precies wat ik niet nodig heb nu, ongelooflijk zonde, dat ga ik weggooien.

Mijn dochter slikt ze nu een maand, ik ongeveer 2 weken.

Zij eet minder, ik dacht, logisch, door al dat vet zit je langer vol.

Ik eet vandaag bijna niets, mijn buik voelt zo ontzettend vol, lijkt of alles stilstaat, dat is de laatste paar dagen elke dag een beetje erger geworden. Ook nu dacht ik dat het aan het vet en de eiwitten lag.

Had nooit gedacht aan magnesiumoxide.

Eens kijken hoe het morgen of overmorgen met me gaat.

Ik begon al te twijfelen aan deze voedingswijze, liever twijfel ik niet want om in het voedseloerwoud de juiste boom te vinden, is best moeilijk geweest. :) dit klinkt nl allemaal zo logisch, zo simpel kan het zijn.

Het valt alleen nog niet mee om het zo te regelen dat mijn lijf er in een keer de weg in weet. Maar ja, al doende leer ik.

Topforum!

Linda

 
Een tekort aan magnesium en zink heeft met te weinig maagzuur te maken. Het is een van de symptomen verbonden aan een vorm van bijnieruitputting die HPU wordt genoemd. Vaak hoort hier ook een tekort aan belangrijke B-vitamines (B3, B6 en B12) bij, waarvoor een tekort aan maagzuur verantwoordelijk is.

Ik lees dat er bij je dochter behalve erfelijk doorgegeven fysieke stress (zwakke bijnieren) ook emotionele problemen een rol spelen (scheiding van ouders). Het kan dan ook geen toeval zijn dat ze maagzweren kreeg na 'jaren gedoe' bij haar vader en zijn nieuwe vrouw!

Maar het goede nieuws is: alles is te fixen. Het slechte nieuws is dat hoe zwakker de bijnieren en hoe langer deze verzwakt zijn, des te moeilijker is het om deze te helen, Misschien een goed idee om eens mijn artikel over de hormonale hierarchie te lezen, zodat je begrijpt hoe delicaat alles in elkaar grijpt. En dat artikel is ook nog eens een versimpelde voorstelling van zaken! En, niet te vergeten, dat zijn alleen nog maar de belangrijkste hormonen, maar er kan hierdoor dus ook van alles fout gaan met je lever, nieren, maag, darmen, spieren, botten en hersenen!

Toch komt het uiteindelijk allemaal goed, daarvan ben ik overtuigd. Het woord 'patient' betekent 'geduldige'. Heb geduld, geloof en vertrouwen en bedenk dat alle heling voortkomt uit rust en ontspanning.

Mike

 
Jemig mike,

Weer geen leuk bericht, ik zit dus samen met mijn dochter in hetzelfde schuitje.

Ik heb het stukje gelezen en het zijn echt neerwaartse cirkels die allemaal door elkaar heen lopen en met elkaar verbonden zijn.

Ik snap het niet helemaal, maar dat is ook niet zo heel belangrijk voor mij op dit moment, ik ga daar later nog eens rustig mijn aandacht aan besteden.

De kern van het verhaal is volgens mij dat stress en kh de bijnieren verzwakken, te weinig vet doet ook geen goed. En als de bijnieren eenmaal uitgeput zijn dan staat ook de rest van je lichaam onder hoogspanning en kan er elk moment van alles misgaan.

Ik maak me wel zorgen om jouw opmerking dat hoe langer het duurt, hoe moeilijker het weer goed te krijgen is.

Ik ha mijn eerste burnout in 1999, maar was al jaren te lang doorgegaan, dat maakt het voor mij minimaal 16 jaar, als ik er al niet mee geboren ben...

Mijn dochter wordt in feb 12 jaar. Dus dat is ook zo,n beetje 13 jaar als ik het goed uitreken.

Zo goed als het nu gaat met mijn dochter is het nog nooit gegaan. Vanaf dat ze een baby was was er van alle mis, vooral moe, moe, moe, allergie enz.

Dus ik heb wel goede hoop hoor, maar het is best een tegenvaller, nu mijn ogen weer geopend zijn.

Mike, wat zou jouw advies zijn voor mijn dochter? Gewoon hetzelfde als voor mij? Doorgaan op deze weg en daarbij

Adrenacomplex

Alpha liponzuur

B100

Zoethout

Vit c

Meer vet, meer eiwitten, minder kh

What else

Mijn dank is weer groot

 
Jullie moeten beiden inderdaad doorgaan op de ingeslagen weg en beseffen dat je er alleen komt met geduld, geloof en vertrouwen. Bedenk ook dat alle heling voortkomt uit ontspanning.

Mike

 
Dank je mike

Vertrouwen heb ik voldoende, geloof ook, geduldig zijn moet ik nog een beetje leren merk ik.

Ik heb nu al 2 dagen zo goed als niets gegeten, het staat nog allemaal stil binnenin.

Ik hoop echt dat het door de magnesiumoxide komt.

Heb vandaag wat meer vit c gebruikt en een probiotica, hopelijk zit er morgen weer beweging in, dan kan mijn lunchafspraak tenminste doorgaan...... Geduld is een goed iets, maar als het zo vast zit.....

Linda

 
Vitalinda,

bedoel je met vastzitten dat je geen ontlasting hebt?

Probeer eens een zoutflush: Je doet in een 1/2 liter water 2 theelepels keltisch zeezout. Goed doorroeren tot alle zout is opgelost.

Drink deze halve liter zout water op direct 's ochtends na het op staan.

Ga dan een half uurtje liggen op je rechterzij. Dit omdat de maagopening aan die kant zit dan kan het zoute water direct uit je maag naar de darmen. Als het goed is kun je vrij snel goed naar de wc, bij ons werkte het iig prima.

Lia

 
Hoi lia,

Ik had die tip indd al ergens gelezen, maar op dit moment bouw ik net zout weer op.

Hiervoor kreeg ik het er benauwd van en uitslag in hals en op schouders.

Zo n hele plens in een keer....... Dat risico durf ik even niet te nemen nu.

Het is overigens wel losgekomen nu, plakkerig..... Had iets anders verwacht :)

Krampen... Misschien een soort buikgriep, mijn temperatuur is 34,6 graden nu.

Ik heb altijd al vrij lage temp, 36,5 gemiddeld, maar dit is wel erg laag.

Maar wel bedankt hoor

 
Voor 36,5 gemiddeld knijpt menigeen zijn handen dicht.

Tussen de 36,5 en 36,8 is prima.

Een lagere temperatuur geeft aan dat de schildklier niet in orde is.

34,6 is wel errug laag.

Lia

 
Ik dacht dat er ook zoiets bestond als onderkoorts, heb ik soms last van. Ik heb vaker onder dan bovenkoorts eigenlijk. Ben niet warm te krijgen dan. Ik ben nu alles aan het doen voor mijn bijnieren, dan zal de schildklier vanzelf wel meekomen volgens mij. Samen met de hypofyse is dat volgens mij de stressas.

Een dingetje tegelijk nu maar...

Heb weer nieuw bijnierconcentraat besteld en alle andere supp s voor mezelf en mijn dochter, nu nog geduld :)

Linda

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan