H2O2 en zuurstof

Joopie

New member
Is H2O2 in de gebruikte dosering nou werkelijk effectief in het verhogen van zuurstof?

Stel men gebruikt 5 druppels H2O2 is ongeveer 1 ml. Ik heb het zelf niet nagerekend maar op wikipedia afgaande

"Bij een volwassene wordt in rust gemiddeld 300 ml zuivere zuurstof per minuut door de longen opgenomen."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ademhaling_(mens)

Of heeft H2O2 een groter effect op het immuunsysteem (meer immuun stimulatie).

Increases the production of interferon and tumor necrosis

Is dit eigenlijk wel zo voordelig voor een ziek persoon?

 
Het verschil is dat de zuurstof die je inademt STABIELE zuurstof is en h2o2 ACTIEVE zuurstof. Mike kan dit beter uitleggen dan ik. de zuurstof die je inademt is o2. h2o2 is water met 1 extra zuurstofmolecuul. Die ene zuurstofmolecuul is instabiel en wil zich graag gaan binden. Omdat dit molecuul een negatieve lading heeft bind het zich met dingen met een positieve lading zoals "slechte" bacterien, parasieten en gifstoffen.

Zoiets zit het ongeveer. (dacht ik :D )

Oja, en de zuurstof die je via je longen opneemt moet natuurlijk nog wel bij de cellen terecht komen. Dit is ook nog weleens een probleem.

 
L ees het boek van EdmcCabe, kan ik echt aanraden als je beter wilt begrijpen hoe een en ander werkt. Flood your body with oxygen.

 
Mmmh oke:

Het enzym catalase zorgt ervoor dat, zodra H2O2 in ons systeem wordt geintroduceerd, het wordt opgesplitst in waterstof en zuurstof.

Echter kan ik alleen de volgende reactie vinden:

2H2O2 (+ Catalase) > 2H2O + O2

Dit suggereert dus dat er water (geen waterstof?) en zuurstof gevormd worden. Is O2 molecuul dus anders dan het O2 molecuul dat we inademen?

 
Het is hetzelfde O2-molecuul, maar dan vloeibaar. Hierdoor kan de O2 sneller in het bloed terechtkomen, want hij is al vloeibaar. Let wel: zuurstof in het bloed is nog geen zuustof in de cellen! Voor een goede zuurstoftoevoer naar de cellen is een gezond celmembraan (celwand) nodig en deze wordt hoofdzakelijk opgebouwd door de juiste vetten.

Mike

 
Ik heb mijn zuurstof inname drastisch omhoog gegooid de afgelopen dagen.
Ik heb de 3% variant. Wat ik merk is dat als ik een volle pipet neem ik hie niks van merk. Inmiddels doe ik dit 3 keer per dag in water met azijn en keltisch zeezout. Maar ik merk nog steeds niks.
Nu vraag ik mezelf af, is dat nou een goed teken dat je er niks van merkt? Of zou je er juist wel iets van moeten merken?

Ook gebruik ik het elke dag als mondspoeling. Dat is wel een prettig gevoel aan mijn tandvlees vind ik.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan