h2o2 en oedeem.

StormenRegen

New member
Wat een interessant forum is dit toch, ik raak niet uitgelezen!

Mijn vraag voor nu is: helpt h2o2 ook bij het afvoeren van vocht? Ik heb nogal oedeem in mijn gezicht, en in mijn enkels.

Ik ben de oorspronkelijke 'boosdoeners' al aan het aanpakken (bijnieruitputting, schildklier, progesterontekort), en hoop met h2o2 het algehele milieu in mijn lijfje een boost te geven, en dus misschien (?) het vocht af te voeren wat ik nu nog wel vasthoud.

 
Hallo Storm en regen: geen idee of h202 helpt bij oedeem.

Maar slecht zal het je zeker niet doen.

Ik heb zelf mijn reserves aangaande tanden poetsen met h202: bij mij leek het alsof mijn glazuur aangetast raakte en mijn tanden gingen er zelfs pijn van doen.

Dit is geen grapje.

Inmiddels neem ik wel elke ochtend oraal h202 in.

Weet je van de oorzaken van oedeem?

Hoge bloeddruk o.a. (en dat kan komen van schildklierproblemen die je lijkt te hebben gezien je voorsteltopic).

Er zijn nog meer oorzaken zoals slechte eiwitvertering en ook problemen met de nieren.

Of verstopte lymfeklieren.

Dat laatste kun je goed aanpakken door een trampoline te gebruiken: https://www.fatsforum.nl/topic/sterke-groei-en-botbreuk Je hoeft er niet veel energie in te stoppen: je kunt het doen zonder het oppervlak van de trampoline los te laten voor nog steeds een optimaal resultaat.

 
Ik zal dan dus wel even opletten met h2o2 voor tandenpoetsen!

Dat is dan wel vreemd, ik heb namelijk een lage bloeddruk. Maar mijn schildklier werkt wel aan de lage kant..

Vreemd dat dat dus wel samen kan gaan? Al weet ik dat bijnieruitputting een lage bloeddruk teweeg brengt, en gezien de bijnieruitputting die ik naast de trage schildklier heb ...

De oedeem is vermoedelijk een reactie op de progesteroncreme die ik smeer, doordat ik oestrogeendominantie heb (wederom door de bijnieruitputting). Het schijnt, wanneer je dit gaat smeren, dat in de eerste dagen de oestrogeendominantie juist even wat toeneemt.

Mijn enkels staan helemaal strak, en nu zit 't ook in m'n gezicht (fijn is anders). Ik blijf smeren, en heb de hoeveelheid al behoorlijk verminderd, in de hoop dat het me goed zal doen!

Top tip voor de trampoline! Ik kan me wel vinden in verstopte lymfeklieren, want zo voelt het wel.. Maar waar komen weer verstopte lymfeklieren vandaan? Dat heeft vast en zeker weer met bijnieruitputting, schildklier etc. te maken!

 
Quote:
Maar waar komen weer verstopte lymfeklieren vandaan? Dat heeft vast en zeker weer met bijnieruitputting, schildklier etc. te maken!


@ Storm en regen: Te weinig oestrogeen kan ook bloeddrukverhogend werken dacht ik.

Dit is de reden waarom vrouwen na de menopauze vaker hart- en vaatproblemen hebben en waarom vrouwen meestal minder dan mannen last hebben van hart- en vaatproblemen (vanwege meer oestrogeen aanwezig bij vrouwen).

Verder: verstopte lymfeklieren is natuurlijk niet vanwege een trampolinespringentekort, maar goed het kan wel helpen om de druk van de ketel te krijgen ongeacht de oorzaak.

 
Quote:
@ Storm en regen: Te weinig oestrogeen kan ook bloeddrukverhogend werken dacht ik.

Dit is de reden waarom vrouwen na de menopauze vaker hart- en vaatproblemen hebben en waarom vrouwen meestal minder dan mannen last hebben van hart- en vaatproblemen (vanwege meer oestrogeen aanwezig bij vrouwen).



Maar, ik heb juist een te lage bloeddruk.. al vermoed ik dat 'ie nu (sinds smeren van progesteron) al een stuk verbeterd is, gezien de vermindering van sterretjes voor ogen/zwart voor ogen, en minder zware armen en benen! :)

Trampolinespringentekort hahaha, die mag in de nieuwe van Dale! Je zal het bijna mee moeten nemen in je opvoeding! ;)

Desalniettemin: h2o2 is sowieso goed voor je dus! Of het wat doet voor de oedeem of niet, het zal me fysiek wel ondersteunen vermoed ik (alles wat ik hier gelezen heb..).

Mag je het trouwens ook 's middags nemen na de lunch? Rond ca. 17u? (3.5u na lunchtijd in mijn geval...)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan