Grijze haren terug te dringen?!

FloortjeL

New member
Ik kwam het volgende artikel tegen op de site van NSMBL.nl.

Het gaat over het terugdringen van grijze haren, waarin waterstofperoxide blijkbaar een rol speelt.

Zitten we dan dus toch goed met onze h2o2? Of staat dat hier helemaal los van?

Al vaker heb ik hier gelezen dat grijze haren terug worden gedrongen door het volgen van WAPF...

Ik ben nog jong, en ik zal het natuurlijk maar al te graag willen voorkomen..

http://www.nsmbl.nl/doorbraak-studie-bewijst-dat-het-grijs-worden-van-haren-gestopt-kan-worden/

Quote:
Een nieuwe studie op het gebied van pigmentatie heeft bewijs geleverd dat grijze haren 'omgekeerd' kunnen worden. Tijdens een onderzoek naar vitiligo, een ziekte die de huid gedeeltelijk laat pigmenteren, kwamen onderzoekers geheel toevallig achter de oorzaak van het grijs worden van haren.

Dit komt namelijk door de opbouw van waterstofperoxide in het haarzakje, dat ervoor zorgt dat de haren zichzelf van haarzakje tot punt gaan bleken. Het proces wordt door wetenschappers 'massieve epidermale oxidatieve stress' genoemd. Met een cocktail van antioxidanten kan deze stress omgekeerd worden, en kunnen de haren weer repigmenteren, claimen de onderzoekers. Wij vinden het best wel logisch klinken en zijn benieuwd of hier een product uit vooruit vloeit


 
Grijze haren worden ook wel gelinkt aan een trage schildklier.

In ieder geval had ik maar liefst een grijze haar en ben ik die nu kwijt. Geen idee waar ik dat aan te danken heb.

 
Tussen mijn blonde haren zitten pik zwarte haren, ontzettend dik. Heel apart omdat het zo'n tegenstelling is.

 
Ik vond even geleden ook één grijze haar, en merk dat mijn haarkleur van blond naar iets grauwer is gegaan.

Ook vind ik regelmatig een zwarte haar, of juist heel donker rood.

Hormonen, lijkt me..

 
Waterstofperoxide wordt hier juist weer negatief neergezet als een 'vrije radicaal' die het haar doet verbleken. Dit is regelrechte onzin! Het is GEBREK AAN ZUURSTOF en aan andere voedingsstoffen dat voor (vroegtijdige) veroudering zorgt.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan