grijs zeezout- fleur de sel?

G

Guest

Guest
Waarschijnlijk is dit al ontdekt maar ik kon het niet vinden.

Na een aantal weken sole te hebben gebruikt viel mij op dat er op rand van de kan waar ik mijn sole bewaar, zich een dun laagje wit zout vormde.

Ik dacht toen gelijk aan de fleur de sel die behoorlijk aan de prijs is.

Ik heb toen een dun laagje sole in een glazen platte schaal gedaan en deze op de verwarming gezet. Het lijkt mij als de zon schijnt zou het ook in de zon kunnen.

Toen het water uit de sole verdampt was hield ik een laagje witte kristallen over.Deze kristallen zijn veel beter te verwerken op vlees en zo dan sel gris, omdat ze redelijk zacht zijn.

Zou dit fleur de sel kunnen zijn? Of zijn er zo voedingsstoffen verdwenen. Ik ben benieuwd? :?:

 
ik kom nog een blijkbaar goed soort zout tegen. Bergkernzout. Te vinden onder www.puuretenenleven.nl Iemand hiermee bekend?

 
Er is GEEN beter zout dan Keltisch zeezout. Je kunt nog 100 varianten vermelden, maar het BESTE zout ter wereld is Keltisch zeezout.

Mike

 
...omdat het zout zo compleet (!) is. Alles van gewoon zeezout zit erin, zelfs het waterminnend magnesium. Bij steenzout schijnt hde hoeveelheid magnesium (veel?) minder te zijn.

 
KZ heb ik inmiddels in huis. Fatsnotbad als we jou niet hadden!!!!

By the way, ik heb jeukklachten vermeld, gisteren nam ik sole en de jeuk was bijna weg.

Straks nog eens proberen.

 
Waar heb je die jeuk precies liesje en op basis waarvan denk je dat dat met de lever te maken heeft?

 
Moondust, ik heb al meer dan 15 jaar jeuk op mijn rug, ter hoogte van de BH sluiting. aan de rechterkant. Dacht altijd aan RSI. Stel je voor dat je achter de computer zit en met je linkerhand nota,s omslaat en met je rechterhand gegevens invoert, dan zit je uit balans. (jarenlang). Nu zei onlangs een arts dat dat met de lever meridiaan te maken had en ik zou ook een iets opgezette lever hebben. En dat het na 15 jaar nog niet weg is is ook wel apart. Zou dat betekenen dat ik 15 jaar lang al leverklachten heb? Geen idee. Acupunctuur geprobeerd. Waar de naalden gezet worden op mijn rug wordt het vuurrood. Dus nu moet ik maar eens snel doorzetten en de leverreiniging gaan doen. Zou erg prettig zijn als de jeuk verdween. Verder heb ik sinds kort behoorlijke jeuk aan mijn tepels. Zou koemelk-allergie kunnen zijn. ik had kwark van koemelk genomen. Ik dacht dat is gefermenteerd dus zou moeten kunnen. Was wel frapant dat de jeuk op mijn tepels verdween. Dat had ik al helemaal niet verwacht. En ik leg wel de link met de Sole. Dus zodoende.

 
Als ik s'avonds sole ( nu nog gemaakt van himalayazout omdat ik dat nog had liggen ) neem, kan ik niet goed slapen. Kan dat idd met de sole te maken hebben of verbeeld ik me dat ?

 
@Zonne

Ik heb ooit ergens gelezen dat je idd van sole minder goed in slaap zou kunnen komen. Ik herinner me dat nog goed, omdat ik zelf constateerde dat het bij mij geen fluit uitmaakt. Misschien de inname verplaatsen naar een half uurtje voor de avondmaaltijd. Is ook goed voor je maagzuur.

 
Dank je wel voor je reactie !

ik neem het inmiddels s'ochtends en dat gaat goed. maar op den duur wil ik het toch meer gaan gebruiken, dus vandaar toch mijn vraag over sole ivm goed kunnen slapen.

 
Je kunt sole nemen wanneer je wilt

Neem het gewoon meerdere keren overdag als je het idee hebt er niet van kunnen te slapen

Zal zo nog eens sole nemen en dan kijken of ik er minder door slaap,maar denk niet dat het bij mij uitmaakt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan