grandulars

Dirtsa

New member
Zoals ik weet zijn er hier een aantal mensen die vanwege bijnieruitputting adrenanorm of een variant hiervan slikken.

Nu vroeg ik me af in hoeverre het nemen van grandulars kan bijdragen aan een goede gezondheid. We weten dat orgaanvlees erg goed/ voedzaam is, maar kan een grandular ook goede dingen voor je doen?

zo deze:

Multi-Glandular Complex liver, lung, pancreas, heart, kidney and spleen

Ik weet dat we niet moeten denken in 'stofjes' maar kan dit naast goede voeding iets voor je lichaam doen>? en zo ja, wat doet een grandular zoals deze?

 
Er is maar 1 manier om dit te ontdekken: zelf uitproberen. In principe is er niet zoveel mis met glandulars en het idee achter deze is om d.m.v. dierlijke hormoonextractente proberen zoveel mogelijk je hormoonhuishouding weer in balans te brengen. Hoe dit echter gaat uitpakken is per persoon verschillend. Daarom zul je moeten zien wat het wel of niet voor je doet.

Mike

 
Zo was ik zelf laatst even met de Adrenal begonnen. 1 Tablet staat gelijk aan 2 Adrenanorm. Het was niet echt een succes. Ik kreeg een vage hoofdpijn (ik ben helemaal geen hoofdpijn mens)en een soort van druk achter mijn ogen en nog iets wat ik inmiddels weer vergeten ben.

 
Dank voor jullie reacties,

Het is idd zelf testen en zien wat het doet... Mogelijk dat het ondersteunend kan werken en idd de hormoonhuishouding wat in balans brengt.. Vooral de werking van de schildklier en bijnieren,..

Ik lees veel artikelen over schildklierhormonen en heb ontdekt dat er naast thyroidium en Armour ook veel producten zijn die een kleine hoeveelheid dierlijeke schildklierhormoon bevatten. Nu vermoed ik dat de kwaliteit hiervan erg uiteenlopend zijn, toch is het wel apart dat dit in de US gewoon te bestellen is en hier in NL niet.

Zoals deze:

http://www.iherb.com/Enzymatic-Therapy-Metabolic-Advantage-Thyroid-Formula-100-Capsules/2211?at=0

 
@ikke, Armour/Thyreoidum verschillen van de andere vrij verkrijgbare concentraten. De vrij verkrijgbare zijn ontdaan van de thyroxine, staat er ook bij (Thyroid (thyroxin-free)).

Dus de T4, dit om problemen te voorkomen als mensen dit zomaar klakkeloos gaan slikken.

 
oke thxs Gerrit,

Maar betekent dit voor mensen die een lage T3 hebben, dat deze grandulars voldoende zouden kunnen zijn? Vaak is dan de T4 redelijk normaal, maar de omzetting naar t3 is dan te weinig..

 
Die omzetting heeft met de lever en de darmen te maken, daar gebeurt het (of niet, als de boel vast zit).

Mike

 
klopt Mike, de lever speelt hierin een belangrijke rol. Ook is er voldoende selenium en zink nodig om deze omzetting te kunnen voltooien.

"De hoeveelheid glucose in de levercellen regelt het enzym dat T4 omzet naar T3. Dit betekent dat hypoglykemie of diabetes (waarbij glucose niet efficiënt in de cellen terechtkomt) zal leiden tot hypothyreoïdie als T4 niet kan worden omgezet in T3. Het eten van koolhydraten (vooral fruit) kan de lever in staat stellen zijn productie van T3 te hervatten

 
Ikke,

Waar komt dit citaat vandaan? IK krijg de indruk dat er in alternatieve kringen te pas en te onpas koolhydraten worden genoemd als middel tegen alle kwalen. Wil je meer tryptofaan voor meer serotonineaanmaak? Meer koolhydraten. Wil je je schildklier helen? Meer koolhydraten. Wil je je lever helen? Meer koolhydraten. En dat terwijl tryptofaan een bestanddeel is van EIWITRIJKE voeding, terwijl de schildklier het juist goed doet op cholesterol en verzadigd vet en dat de lever een vetverbrandingskacheltje is, geen suikerverbranding. Dat komt door die onzinnige zuur-basentheorie waardoor men evengoed een semi-vegetarisch anti-vet, anti-cholesterol en pro-koolhydraten standpunt inneemt. Don't believe the hype!

Mike

 
heeft iemand ervaring met total thyroid van nutri west te verkrijgen bij vitamientjenodig nl? James wilson raad namelijk een multiglandular aan bij zijn patienten. Neem nu al een half jaar adrenal cortex en voel me daar goed bij, maar wil stilletjes toch ook mijn thyroid gaan extra ondersteunen.

 
Iemand ervaring of een mening over de ingredienten van Biotics multi gland?

Het lijkt mij een goede samenstelling vooral omdat er bijnieren, hypofyse en pijnappelklier inzit.

Het bevat de volgende ingredienten:

Samenstelling per 3 tabletten:

Complex van klier- en orgaanconcentraten - 1.500 mg

Neonataal: bijnieren, duodenum, hart, hersenen, hypofyse/hypothalamuscomplex (lam), lever, milt, nieren, pancreas, pijnappelklier en thymus (rund).

Volwassen:

longen (rund), ogen (varken)

Tabletteerbasis: Biologisch actieve plantencultuur, bevat van nature polyfenolen, SOD en catalase.

Vrij van:

Gluten, gist, lactose, soja, suiker, conserveringsmiddelen, synthetische geur-, kleur- en smaakstoffen.

Adviesdosering:

3 x daags 1 tablet tussen de maaltijden


 
Ja ik gebruik Biotics multi gland het bevalt me wel goed. Alleen moet je oppassen als je ook veel melk drinkt dat je niet te veel Selenium binnenkrijgt want dat is wel aan dit product toegevoegd.

 
RobinAlexander, goed om te horen. Kun je zeggen wat jou er specifiek aan bevalt?

Die selenium is mooi meegenomen dan :)

 
Ik neem het in om me organen te ondersteunen.

het bevalt me omdat het handig is mee te nemen naar me werk. ik neem het in met een glas melk :D

 
Haha oke, ja handig is het zeker. Het is tot nog toe ook de enige grandular die ik heb gevonden waar de hypofyse en pijnappelklier in verwerkt zijn. Ik heb ze net vandaag binnen dus ben benieuwd. Helaas wel erg aan de prijs, ook omdat je er drie per dag van in moet nemen.

Neem jij er ook 3 van in per dag?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan