graag advies voor iemand met o.a agina pectrisklachten.

G

Guest

Guest
Het gaat om een vrouw van 70. Ze is pas met kerst bij de eerste hulp , hartafdeling, langsgeweest.Ocer paar weken moet ze een fietstest doen.ze heeft agina pectoris klachten.

ook heeft ze medicijnen voor het hart waaronder voor hoge bloeddruk.

Verder heeft ze ook last van spataders, en gisteren had ze opeens oedeem aan haar benen.

Ze eet redelijk, geen koffie, geen suiker, zuurdesumbrood, gebruikt roomboter.

Iemand tips ? misschien Pv Unen?

alvast bedankt.

 
Angina pectoris klachten, hierover zegt de hartstichting:
Quote:
Angina pectoris is een waarschuwing dat uw hart op bepaalde momenten te weinig zuurstof krijgt.


Lees hier maar even:

https://www.fatsforum.nl/topic/hoe-je-de-zuurstoftovoer-naar-je-cellen-kunt-verhogen

https://www.fatsforum.nl/topic/hoge-bloeddruk#post-9176

https://www.fatsforum.nl/topic/hoge-bloeddruk/page/2#post-9752

https://www.fatsforum.nl/topic/hoge-bloeddruk/page/2#post-15624

Quote:
Wist je dat, in tegenstelling tot wat algemeen beweerd wordt, verzadigd vet het vet van voorkeur is voor het hart? Mike



Komt uit: https://www.fatsforum.nl/topic/het-belang-van-vetten

Quote:
Ze eet redelijk

Wat is redelijk in deze? Eet ze genoeg vetten? (het vet voor het hart)

Spataderen duiden op vervuild bloed.

Ze kan ook aan de sole/zeezout gaan, is sowieso erg goed om de bloeddruk te 'normaliseren'.

Hoe hoog is haar bloeddruk eigenlijk?

En de medicijnen doen ook alleen maar slecht dan goed. Krijg je medicijnen voor je hart en dan krijg je: klachten aan je hart en vaten.

Het moest niet mogen maar het is wel zo. Dat zijn vaak de bijwerkingen, ook van statines (cholesterolverlagers).

En laat haar dit ook maar lezen: http://www.voedingisgezondheid.nl/Juiste_voeding.html

Lia

 
Hoi lia,

dank voor je antwoord.

ik zal eens vragen weet niet hoe hoog het is.

ik hoorde van haar zoon gisteren dat ze een plaspil gebruikt heeft voor het vocht in haar benen. maar dat is ook niet zo goed natuurlijk want dan verliest ze weer zouten en mineralen

 
Als ik lees waar ze last van heeft is haar hart-en vaatstelsel VERRE van optimaal.

Die klachten mag ze dan ook wel opvatten als een waarschuwing om serieus iets ermee te gaan doen. Ook hier geld weer waar ik altijd voor waarschuw: die hoge bloeddruk is niet voor niets. blijkbaar moet er meer rondgepompt worden vanwege slechte aderen.

Als je die bloeddruk dan gaat verlagen kun je problemen verergeren.

Het beste zou zijn om iemand te vinden die haar hart-en vaatstelsel weer schoon en sterk maakt. Dan is ze van veel ellende af en voorkomt ze vooral veel ellende.

Sinds wanneer eet ze wat je nu beschrijft?

 
He PvUnen, dat
Quote:
die hoge bloeddruk is niet voor niets. blijkbaar moet er meer rondgepompt worden vanwege slechte aderen.

Als je die bloeddruk dan gaat verlagen kun je problemen verergeren.


wat je beschrijft klinkt wel als iets wat ik vaker zie in de reguliere geneeskunde: dat positieve overlevingsmechanismen van het lichaam in een suboptimale situatie aangezien worden voor slecht.

 
Hoi PvUnen,

heb even nagevraagd, maar kwa eten kan er nog wel wat verbeterd worden.

ze eet sinds begin december zuurdesum en roomboter , ze volgt nu een candidadieet van een orthomoleculair therapeut, dat heeft ze van iemand gehad. volgens de huisarts heeft ze een candida.

suiker en koffie gebruikt ze niet, maar wel verborgen suikers of soetjes...

ze gebruikt een kwart bloeddrukverlager iets van acetolzali...

verder een bloedverdunnen is iets van soort kinderaspirientje.

haar bloeddruk is nu met pillen de ene keer 164/89 en dan weer 150/78

 
dat vrees ik ook wel, want ze bakt niet in roomboter nog.

ze doet het nog alleen op brood

 
ik hoorde net van een orthotherapeut dat kalk uit leidingwater ook je vaten beschadigd.

 
PvUnen,

je schreef ze zou eigenlijk bij iemand langs moeten gaan die het hart en vaatstelsel weer schoont maakt. maar waar zou dat kunnen doen en op wat voor manier?

 
Die bloeddrukverlager, acetylsalicylzuur, is eigenlijk eerder een bloedverdunner. Als lange-termijnbijwerkring vertraagd die stof de schildklierwerking. Verder heeft het een negatieve invloed op de maagwand, het slijmvlies wordt dunner, de productie van maagzuur zal daarmee ook wel verminderen.

WAPF voeding heeft bij mij de doorbloeding sterk verbeterd. Bloeddruk verlagen dmv keltisch zeezout zoals hier al vaker omschreven is.

 
Voor zover ik weet ben ik de enige die dat doet (vaten schoonmaken)

Ik heb geen idee van collega's die met dezelfde methode werken om daadwerkelijk hart-en vaatstelsel schoon/sterk/soepel te krijgen.

( Binnenkort ga ik in gesprek met een osteopaat in het oosten des lands grenzend aan gelderland waardoor ik ook in dat gebied mensen kan helpen :) )

Natuurlijk zijn er meer mensen die dieet/beweging en suppletie voor bloeddrukverlaging kunnen aanraden. (je huidige orthomoleculair therapeut wellicht + dit forum ;) )

 
PS: je hebt gelijk in dat een reddingsmechanisme inderdaad wordt aangezien voor slecht en juist datgene wordt aangepakt. Hoge bloeddruk, hoog cholesterol etc.

Omgedraaide wereld wat leidt tot meer iatrogene ziekte/sterfte.

 
Quote:
Voor zover ik weet ben ik de enige die dat doet (vaten schoonmaken)

Ik heb geen idee van collega's die met dezelfde methode werken om daadwerkelijk hart-en vaatstelsel schoon/sterk/soepel te krijgen


Welke methode is dat als ik vragen mag?

 
Mijn vrouw is ook hartpatient.Ze is gediagnotiseert met het prinz metal syndrome.

Dit komt bijna op hetzelfde neer behalve dat haar vaten schoon waren.Zij krijgt een spasme op het hart waardoor deze minder zuurstof krijgt en een hartinfarct dus veroorzaakt.Al met al best een lang verhaal maar misschien heeft iemand er wat aan.

Nadat het zo goed als mogelijk was het gene wat zij had kreeg ook zij medicatie maar liefst 6 verschillende.

Ook zij ervaarde een verhoging van bloeddruk en een rake cholestrol verhoging.De artsen vertelde ons aangezien zij ook was aangekomen dat dit de oorzaak was .Haar slechte gewoontes dus.In eerste instantie stonden wij er niet echt bij stil en waren allang blij dat erger was voorkomen.Dus na een vaatonderzoek (waarmee een slang geleid wordt naar de kransslagader)kwam zij met een grote dosis medicijnen weer uit het ziekenhuis.

Natuurlijk stond zij onder grote controle van de cardioloog ,die eigenlijk nooit had verteld dat dit het prinz metal syndrome was ,maar dat ze eigenlijk niet wisten waarom zij die infarct had ,dus logische redenatie je bent te dik en je aderen slippen dicht ,onze vraag over haar schone aderen die dus niet dicht geslipt waren liet ons te raden over.

Uiteindelijk thuis nadat mijn vrouw met de arts had afgesproken om sommige medicijnen af te bouwen.Zij wou tenslotte niet aan 6 verschillende blijven vastzitten.Dit gaf geen probleem.

Door de hint van onze slechte eetgewoontes gingen we dus beter kijken naar letterlijk alles ,aangezien we niet beter wisten dan dat wij al normaal aten,en zij dus ook niet veel at 2 boterhammen vanaf een uurtje of 10 in de ochtend en s'avonds een portie warm eten is naar mijn mening niet overbodig .Geen grote porties die had zij immers nog nooit gegeten.

Wij hadden al hier en daar ook gekeken op internet over cholestrol ,maar snapten het nog niet allemaal.Zij was tijdelijk van alle medicijnen af en het ging heel goed .

Na een jaar kreeg zij toch alsnog een tweede infarct.

Weer eindigde zij in het ziekenhuis ,maar we wisten toen al dat het ziekenhuis haar niet veel goed zou doen.

Weer haar kransslagaderen openen om maar weer eens een buisje in te stoppen ,en weer geen adervervuiling alles was goed.

Zij had dit keer geen verhoogde bloeddruk ,deze kwam pas iets hoger toen zij eenmaal kreeg te horen dat zij niet naar huis zou gaan.In eerste instantie wou zij direct naar huis het zat instinctief ,denk ik nu ,niet goed.

Na iedere test die ze deden vroeg zij om een uitdraai van de test.We weten dus exact wat ze hebben getest en vooral dus ook wat ze niet hebben getest.Mijn vrouw heeft meerdere malen aan die cardiologe gevraagd of er nog andere opties waren die met een koude nee steevast werden beantwoordt.

Eenmaal thuis wou ze alleen nor maar op het internet zoeken naar de antwoorden die zij in het ziekenhuis nooit heeft gekregen ,en we zijn samen gaan zoeken naar een oplossing.

Ze zegt ik weet dat ik te dik ben iets waar het ziekenhuis haar constant over prikten ,alsof zij daar door weer in het ziekenhuis terecht was gekomen .Maar dat is het niet moet ik dan maar helemaal niets meer eten zei ze .We waren inmiddels na de eerste keer al overgegaan op biologisch.

Toen ineens ging wandelen ook niet meer een simpel wandelingtje met de hond was al te veel ze had veel pijn bij het lopen maar zei hierover niets ,omdat ik zei dat het gewoon even weer moest wennen je spieren trainen .Ze keek me aan en zei ik denk niet dat ,dat het is aangezien we al meer gelopen hebben en het wordt alleen maar erger en niet minder.

Weer zoeken op het internet wat zou het kunnen zijn.Toen lazen we ergens dat wanneer je niet genoeg d3 krijgt dat het zou kunnen dat dit je spieren aantasten.

We gingen met dit idee naar de huisarts en ze vroeg aan de huisarts al haar vitaminen en ook haar cholesterol te laten prikken ,daarna wou zij graag een kopie van de uitslag.

Zogezegd zo gedaan en toen konden we all puntjes samen verbinden.

Haar D3 was nog lager als die van iemand die in een boerka rondloopt.Wat betekend dit nu ?

D3 zwaar tekort tast dus inderdaad je spieren aan ,maar wanneer je spieren het gaan begeven komt je cholesterol in actie ,deze wilt namelijk niets liever dan je spieren repareren,dit was dus de rede van haar verhoogde cholesterol.Wanneer je hier lang genoeg meeloopt eet dit dus je hart enzymen ook op wat je hart zwakker maakt bij zijn verdediging.En het zegt genoeg over de hoge bloeddruk die de ene keer wel aanwezig was en de andere keer niet .

Met ander woorden zij miste voedingsstoffen in die maten dat zij ziek werd,ook haar grote vermoeidheid had hiermee te maken.

Hiermee gingen we dus weer terug naar een cardioloog ,we waren namelijk niet te vreden over hun tests en vooral degene die hun niet hebben gedaan.

We lieten de cardioloog aan het woord ,op de vraag hoe haar cholesterol lager kan worden zonder medicijnen aangezien zij het ook weer ging hebben over overgewicht.

Dat kon volgens haar niet en zij moest haar leven lang medicijnen slikken .Toen knapte er iets in ons en we legden het haar voor .

Hoe kan het dat er nooit in de twee keer dat zij in het ziekenhuis heeft gelegen ,er gekeken wordt naar het lichaam of het niet iets mist.Wij zijn er namelijk zelf achter gekomen dat zij een chronisch tekort had aan D3 .En goed mag weten aan wat nog meer.

Haar antwoord als je door ons geholpen wilt worden moet je die pillen slikken ,wij kijken niet naar de algehele toestand van het lichaam dat is ons werk niet .Je hebt symptomen en die moeten we weer normaal krijgen ,dat is wat wij doen.Waarop mijn vrouw weer antwoorden ,ow dus je geneest helemaal niets en wilt het zelfs niet eens weten .Ik kan jou geen dokter meer noemen neem mij niet kwalijk zeg.En we zijn toen boos weggelopen.

Voor alles geld en daar ben ik nu wel van overtuigd dat de meeste ziektes voortvloeien uit een voedingstekort.Ja ja Nederland is zwaar ondervoed ondanks het zogenaamde vele eten in de winkels.

Laat in ieder geval haar vitaminen checken en alles eigenlijk ook haar ijzers.

Het zou ook kunnen dat zij een teveel heeft aan aluminium in haar bloed .laat alles regelmatig checken ,mijn vrouw doet het eens in de 3 maanden en houd haar bloeddruk in de gaten .)die overigens ook goed naar beneden is te drukken met bietensap'.

Laat de tests uitprinten en neem het mee naar huis ,vraag aan je huisarts wat de basiswaardes zou moeten zijn (Dit zijn meestal de laagste die worden gegeven en meestal niet genoeg probeer er wat ruim boven te gaan zitten en leg ze naast de onderzoeken op het net)

Wanneer je alle gegevens hebt kan je werken aan haar te korten of wat ze teveel heeft .Maar ze moet het wel willen.Jij kan iemand niet gezond maken ,dat moeten we zelf doen.

Laat wel haar ijzers nakijken veel oudere mensen heb een door het geen we gewend zijn een teveel aan aluminium of andere zware metalen in het bloed.Wanneer je iets weet dan pas kan je het echt oplossen .

Bij de arts krijg je het einde te horen oftewel de diagnose.Zoek naar de redenen waarom iemand iets zou kunnen krijgen en je ziet dan de oplossing.Als je lichaam niet werkt naar behoren is er een radertje kapot ,het is aan jou het radertje te vinden .

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.747
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan