Goedenavond lieve westonprice liefhebbers en een vraag.

lboivin

New member
Ik zie dat mijn laatste topic met dat walgen dat dat nog een tijdje blijft doorlopen.

Volgens mij heeft Mike mij alle antwoorden al verschaft wat ik moet doen om beter te worden.

1- niet genoeg van jezelf houden

2- nog eigenwijzer dan.........

3- als je weer gaat drinken koolydraat issue

4- onverwerkte issues en problemen die juist worden veroorzaakt daardoor.

5- dingen waar ik even niet op kan komen

die serotonine issue dat klinkt heel arrogant maar daar ben ik te gevorderd voor.

het speelt wel de eerste dagen zonder drank maar zelfs met 50 gram carb is het te handelen. shizandra dat is echt voor mij ongelofelijk vet spul. 5 htp dat kan je beter niet doen omdat dat te veel KAN rommelen met je neurotransmitter huishouding maar ik zeg niet dat dat per se zo is.

Dit is mijn vraag.

Zijn er verhalen bekend van mensen die echt daadwerkelijk dood zijn gegaan door histamine/tyramine/serotine (xtc overkill b.v.) watervergiftiging i know)

Gisteren Weer helaas mezelf niet kunnen bedwingen en ik ging echt vroeg op en ik voelde me ZO SLECHT door de histamine, m,n harte bonkte, beetje dichtgeknepen keel en een heel eng gevoel in mijn hoofd, puur door eigen toedoen, totaal geen hooikoorts.

Dat enge gevoel was het 1 na op ergste na 1 portje paddos waar ik bijna aan dood gegaan ben, mijn toenmalige vriend heeft nog een pace maker hierdoor. voel het vaker door die histamine maar nu was het GIGA veel, en MSM, l-methoine,organische C, zinc etc.. koolydraten uit groente dat helpt allemaal en ik weet ook allemaal wat het erger maakt.

Vriendelijke groet Leon

 
Leon,

Alcoholconsumptie, zeker in de mate waarin jij je eraan schuldig maakt, levert histaminereacties op.

Mike

 
Daar ben ik al achter gekomen Mike.

Ik was pas in Rotterdam bij de AH, en in 1 keer dacht ik aan die FLIRT wijn, toevallig nog 1 fles Rose.

Ik ben een alcoholist van niks want ik vond er niks aan en dat heb ik soms met bier ook de eerste 4,5 todat je smaakpupillen beetje dood/verdoofd zijn.

Maar ik werd er heel ff zelfs helder van en ik voelde dat ik nog nooit zulke helderde rose/wijn had genomen.

De biologische witte/rode wijn van de AH is echt verschrikkelijk vies/ en ook bocht tevens.

Mocht je een wijndrinker/rose drinker zijn en met mate kan drinken is het aan te raden.

Mike als ik niet in dermate last had van mijn overgevoeligheid had ik me aangemeld om 20 dagen traject te doen bij ready for change in rotterdam maar ik ga het echt niet trekken, 4 uur max op z,n hoogst. Als ik het wel had getrokken had ik ook op kantoor kunnen werken.

Mijn therapeut zei dat de AA goed ging werken, er werd een minuut stilte gehouden om te beginnen terwijl je juist blij moet zijn dat je er vanaf ben.

Het klikte niet, eentje had echt een gele kop.

Ken jij een goede therapeut hiermee? wat vind je van het GGZ t.o.v. jellinek.

Ik zou graag willen horen wat je hier van vind en of je me kan voorzien van goed advies

zou ik leuk vinden want ik heb echt een hoge hoed van je op alleen niemand is zaligmakend en dat is maar goed ook.

Dat ik het uiteindelijk zelf moet doen hoef je ook niet te gaan antwoorden want dat weet ik/ spreekt voor zich bijna.

Voorbaat Dank

Leon

 
Wat let je om je bij de Jellienek aan te melden? OF een andere AA-groep of beide? Een therapeut kan je nog zoveel aandragen, jij bent degene die moet stoppen met middelengebruik. En als jij dat niet doet, dan houdt t op. Het kan niet zo zijn dat als iemand een "gele kop" heeft het daarom is dat jij niet stopt met drinken. Of je zet de knop om, of je blijft lekker door gebruiken. Want het is bij jou niet alleen de alcohol. En kom aub niet aan dat de reguliere hulpverlening medicatie wil voorschrijven tegen de ontwenningsverschijnselen. Je vergiftigd jezelf iedere dag meermaaldaags. In zo'n hoeveelheid dat ik me afvraag of het überhaupt verstandig is om cold turkey af te kicken. Medicatie is misschien niet gezond van oudsher gezien, maar dat is jouw middelengebruik ook niet!

En zolang je ambulant bent is het totaal geen probleem om gezonde voeding toe te voegen. En mocht je opgenomen moeten worden, dan heb je in ieder geval een glutenallergie, dan kan je al redelijk wapf eten.

 
Alexandra ik heb zeker al 6 keer 3 tot 6 weken niet gedronken.

Ontwenningsverschijnselen zijn er eigenlijk niet, of je het nou gelooft of niet.

Heb me wel vaak ziek gevoeld van de die-off maar nu ook minder.

Ik ondersteun het dan ook zo goed mogelijk met mijn speciale drank die ik drink

NAC,taurine,l-glutamine,taurine,gaba,rozenbottelpoeder,ionische magnesium,ionische selenium, l-methione, TMG, N, acetyl carnitine en 3 gram vitamine C.

Zelfs het detoxen van de candida erbij zelfs dat trek ik laatste tijd nog.

Ik detox vele malen zwaarder als in een kliniek en na een week voel ik me echt niet verkeerd. Denk dat ik wel aardig weet wat ik dan doe als ik stop.

Het kan gevaarlijk zijn als je heel zwaar verslaafd ben om abrupt te stoppen.

Ik kende zo iemand, dan praat je over zo'n 2 liter sterke drank per dag.

Ik heb ook iemand gekend die dronk 24 halve liters per dag en dan echt elke dag nou dat trek ik niet zoveel en die is ook cold turkey gestopt dus ja... die 1 is te ander niet.

Dat het allemaal teveel is dat moge duidelijk zijn en dat iemand met een gele kop niet de rede is om naar de AA te gaan ook niet wel als het niet klikt.

Ik heb een gozer gezien die dronk die dronk liters wodka puur en at amper en die is toen

overleden in een kliniek omdat hij te zwak was.

Hij was in mijn optiek nog te redde als ze hem op een sonde hadden gezet van vloeibaar met afbouwende hoeveelheid alcohol.

Wat voor medicatie zou je mij ev. kunnen aanraden dan, librium,valium.

Iedere dag niet hoor trouwens gisteren geen druppel alcohol aangeraakt.

Leon

 
Hoi Leon,

Als je het aankunt om 6 weken lang niet te drinken, dan kun je ook voorgoed stoppen.

Ieder mens heeft iets waar die voor leeft. Iedereen. Aan jou de taak om te ontdekken wat. Als je dat eenmaal weet, dan wil je echt lang en gezond leven. En dat gaat op deze manier toch niet gebeuren, denk je niet?

Volgens mij is AA gewoon het beste. Wat ik niet begrijp is dat je hier bepaalde wijn aanraadt. Biologisch of niet.. als je cold turkey gaat, dan laat je die fles sowieso staan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.537
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan