Goede darm therapeut

I-lady

Member
Ik ben op zoek naar een echt goede therapeut die weet hoe om te gaan met een verstoorde darmflora? of wat er dan ook mis gaat in de vertering. En die dat dus helemaal kan uitzoeken en opknappen. En nu zou ik graag willen weten met wie jullie goede ervaringen hebben of wie jullie zouden aanraden?
 
L-Lady
Ik heb me vorig jaar hier laten onderzoeken / testen

http://prohealth.nl/

http://prohealth.nl/imupro/

Ik scoorde hoog op kiwi , ei , zuivelproducten , honing , sesamzaad , rundsvlees .
Sindsdien heb ik een rotatiedieet .
Het duurt best wel lang om een lekke darmwand te helen.
Veel vette bottenbouillion elke dag nemen o.a
 
Een rotatiedieet werkt niet. Ik heb al eens eerder een 'protocol' opgeschreven:



1. Trek langdurig op laag vuur soepen/bouillons van zowel plantaardige als dierlijke ingredienten, maar zeef de vaste ingredienten er voor consumptie uit. De bouillon die je dan overhoudt bevat wel informatie van de dierlijke eiwitbronnen, maar deze behoeven geen extra vertering omdat de maaltijd al vloeibaar is. Zo kan je lichaam kennismaken met de voor jou moeilijk verteerbare eiwitten op een manier die het aankan.

2. Na verloop van tijd kun je proberen de vaste ingredienten er eerst uit te zeven, te pureren en terug in de soep/bouillon te doen. Dit is opnieuw een vorm van voorvertering die je spijsvertering niet of nauwelijks belast. Zo kan je lichaam wennen aan wat vastere dierlijke eiwitbronnen.

3. Na verloop van tijd kun je proberen het vlees er opnieuw uit te zeven en in zeer kleine stukjes te snijden en terug te doen in de soep/bouillon. Zo kan je lichaam langzaam wennen aan letterlijk behapbare stukjes vaste eiwitten.

4. In het laatste stadium zou je uiteindelijk je spijsvertering voldoende moeten hebben getraind om vaste eiwitbronnen in stukken van normale grootte te kunnen verwerken. Bedenk dat voor een goede eiwitvertering er altijd voldoende vocht en vet in de maaltijd moet zitten. Tijd dus om af te stappen van al dat droge en magere en te kiezen voor wat ik noem ‘vet vocht’. Als je soep/bouillon vet genoeg is, krijg je automatisch meer vet dan eiwitten binnen en dat is een belangrijke sleutel voor een goede eiwitvertering. Zorg ook dat je gebruik maakt van gemarmerd (dooraderd, doorregen) rood vlees.



https://www.fatsforum.nl/topic/nieuw-en-hulp-nodig-bij-reuma/#post-121991

Mike
 
Heerlijk stellig en direct Mike :)

Maar toch ben ik nu nieuwsgierig naar deze dame en zou graag willen weten wat de onderbouwing van deze duidelijk zinnen is.
 
Zij behoort tot een clubje vrouwen dat na het eerste Weston Price congres in 2013 achter mijn rug om is gaan klagen bij Sally Fallon, in een sneaky poging om mij buitenspel te zetten als 'Mr Weston Price Nederland'. Gelukkig doorzag Sally de list en staat ze vierkant achter mij.

Mike
 
Wat hebben mensen nou te klagen? Laten ze het in je gezicht zeggen, de discussie met je aan gaan.

Overigens zie ik je niet als Mr Weston Price Nederland, maar als iemand de veel over WAPF weet, over veel informatie plus ervaring beschikt en zo genereus bent om dit te delen met iedereen.

De motivatie van deze dame zal anders liggen dan die van jou. Ik ruik commerciële belangen (bij de dame).
 
Colonquixote is iemand met heel veel kennis, hij weet waarover hij praat. Wel een tip: let op dat je niet te lang in het verleden blijft hangen!
 
't Is weer zover! :-( Alweer is mijn website op zwart gezet, waarschijnlijk omdat iemand zich toegang verschaft heeft zonder dat ik dat in de gaten had en gigantische hoeveelheden spam is gaan verzenden. Waar het zit is behoorlijk moeilijk uit te zoeken omdat de geïnfecteerde code in één van de duizenden tot tienduizenden bestandjes kan zitten waaruit een website is opgebouwd en daardoor vrijwel niet op te sporen is. Ook bij de provider en op internet is weinig hulp te vinden. Ik wacht nog op informatie van mijn provider over wat er precies gebeurd is en probeer de boel dan weer vlot te trekken. Dank aan Heksje en Muis dat ze me er op geattendeerd hebben.

Maar even weer on topic. Met I-lady heb ik al uitgebreid contact gehad. Om praktische redenen was het voor haar niet het juiste moment om met mij in zee te gaan en het verbaast me nu te horen dat er gezocht wordt naar een 'echt goede darmtherapeut'. Ik lijk, ondanks de uiterst plezierige communicatie, niet aan deze criteria te voldoen.

Binnenkort kom ik met wat nieuws over de langere afwezigheid hier op het forum en de nieuwe initiatieven waar ik mee bezig ben in de vorm van een project waar veel werk mee gemoeid is.

P.S. Na een avondje op stap met Mike gisteravond kan ik ronduit beamen dat het hem op geen enkele wijze ontbreekt aan sociale vaardigheden (zie post 122228). Op het forum heeft hij soms een andere pet op en dat komt bij mij ook wel eens hard binnen. Recht door zee is hij echter zeker en dan kan ik veel hebben. Voorlopig heeft hij inderdaad Weston Price in Nederland vierkant op de kaart gezet en daar heb ik respect voor.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan