Goede B vitamine

Debsy

New member
Ik zoek eigenlijk een goede B vitamine voor haar/nagels etc..

Is biergist ok? En welk merk?
 
Hier is al veel over geschreven. Als je op zoek bent naar natuurlijke supplementen die meer te maken hebben met voeding rollen hier steevast biergist en edelgistvlokken uit.

Mike
 
Ja biergist is een goede bron van b-vitaminen (en goedkoop), net als edelgistvlokken http://tinyurl.com/p9oo8zp al zijn ze niet inwisselbaar. In biergist ontbreekt b-12: die moet je dan apart kopen nog. Dat moet je zowiezo ook met b-complex, want daar zit vaak te weinig vitamine b12 in om een tekort in te halen.
 
Het irritante van edelgist vind ik dat t vlokken zijn, ik heb liever soort compacte pil of is dat ook niet het geval met biergist?
 
hoi Debsy, edelgist is best lekker: ik strooi het over mijn eten.
Biergist zijn mmestal pillen: ik zou en biergist en edelgist gebruiken: omdat ze niet hetzelfde zijn.
 
De vraag is omdat ik altijd fijn haar heb gehad. Maar was altijd wel veel en op zich prima.
Heb 2 zwangerschappen gehad en veel stress door relatie.
Ben echt te mager geweest in die tijd.

Anyways heb sinds half jaar eigen huis. Ben 3 kilo aangekomen.(denk dat ik weer beter opneem) Was daarvoor ook al wat aangekomen hoor..en mensen zeggen dat ik er goed uit zie. Denk omdat ik veel rustiger ben. Ik irriteer me alleen aan mijn haar. Het is volgens mij fijner en droger als voorheen.
Ik zou graag mijn haar weer willen zoals het was voor mijn zwangerschappen.
Zou dat nog kunnen? Ben inmiddels 36
 
hoi Debsy ik zou echt niet weten waarom de edelgist van de natuurwinkel geen goede edelgist zou zijn. Ik gebruik die in elk geval (als ik eraan denk).
 
hoi Devotion i.t.t. wat vaak gedacht wordt, kan edelgist gewoon gegeten worden bij candida. (staat ook in Alles draait om je hormonen, van Rineke Dijkinga, p. 362.)
 
Is dat een goed boek Lievergezond ? klinkt interessant namelijk

ik heb trouwens van die b12 zuigtabletten, men zegt dat die erg goed zijn (goed opgenomen wordt) ik weet niet of iemand dat kan beamen dan wel tegenspreken?
 
hoi Debsy, puur hormonaal bekeken past haaruitval bij: een laag testosterongehalte, een hoog cortisolgehalte en hypothyreoidie (onderfunctionerende schildklier). Zou het niets voor je zijn om eens een hormonaal profiel op te laten stellen? http://bioprofiel.nl/
Je kunt ook het boek Alles draait om je hormonen van Rineke Dijkinga erop naslaan: daar staan precies alle symptomen per te onderzoeken hormoonspiegels in. Dan kun je gericht zien welke hormoonspiegels bij jou hoe kunnen worden bijgespijkerd.
 
hoi Curvers, ik heb b12 zuigtabletten. Geen klagen over. Vroeger had ik van die tintelvoeten die ik niet meer heb. Ik heb b12-tabletjes met methylcolabamine. Welke stof zit in jouw zuigtabletten?

Dat boek van Rineke Dijkinga: opent mijn ogen weer op een bepaalde manier. Het maakt bewust van wat bepaalde voedingsmiddelen hoe kunnen bijdragen aan de gezondheid. Bij elk recept staat beschreven wat de uitwerking is en dan zijn er nog interessante bijlagen en er is achterin een alfabetische index met belangrijke termen en toelichting. Ik vind het een interessant boek. Alleen echt Westonprice.nl-proof is het niet denk ik. Verder: ik kamp persoonlijk weer met allergieen en onverteerbaarheden die ook niet altijd bestand zijn tegen de recepten uit dat boek (ik verdraag geen tomaten bijv. en broccoli gaat ook de verkeerde kant op). Dus weet je: alles is een persoonlijke zoektocht. Daar haal ik die ideeen vandaan en daar die.
 
hoi Devotion, wel fijn dat/als je geen candida hebt! Van edelgist ga je het in elk geval ook echt niet krijgen. En van biergist ook niet.
 
hoi lievergezond

de b12 zuigtabletten die ik heb zijn 2 soorten, of 1 is b12 en de andere ondersteunend voor b12 of zoiets (vergeten)
ik heb:
sanacore adenosyl 3000
en sanacore methyl 3000
die laatste zal wel dezelfde zijn als jij pakt
van die ienie mienie zuigtabletjes zijn het

leuke link post je trouwens over jodium, ik heb zelf kelp tabletten, geen idee of het goede zijn.. als iemand nog heel goede kelptabletten weet,

en zo'n hormoonprofiel ga ik ook eens laten opstellen, bedankt voor de tip
ben je al een beetje van de kwik af ? was jij toch die kwik aan het ontgiften was?

Groetjes
 
Gisteren werd ik door 100%leven gewezen op collageen. Alleen gebruik ik het vanwege gewrichtsproblemen. Toen ik ernaar ging Googlen kwam ik tegen dat het ook zorgt voor stevigheid aan de huid, het haar en de nagels. Misschien heb je hier iets aan? Of moet het echt vitamine B zijn?

Om deze gaat het: https://puurmieke.nl/great-lakes-gehydrolyseerd-collageen-454g
En mocht je reviews willen lezen: http://eu.iherb.com/product-reviews/Great-Lakes-Gelatin-Co-Collagen-Hydrolysate-Beef-16-oz-454-g/52774/?p=1

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.528
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan