Glutathion voor GAPSers?

Rapunzel

New member
Mijn arts heeft me laatst aan de NAC600 van Bonusan gezet. Dat is de

meest effectieve manier om de glutathionspiegels te verhogen, gaat

blijkbaar beter dan gewoon glutathion innemen. Nou zit ik daar een

beetje op te googelen en heb dit gevonden:

Er staat o.a.: bij patiënten met chronische darmklachten komen bijna

altijd ontgiftingsproblemen voor.
Dat is duidelijk. Ik ben als

GAPSer zo'n patiënt. Een eindje verderop staat er: Glutathion

conjugatie maakt vet oplosbare toxines water oplosbaar waardoor ze via

de nieren en de urine uitgescheiden kunnen worden, dat is eenvoudiger

dan uitscheiding via de gal.


Klinkt goed, nietwaar?

PS de link kon ik er helaas niet bij kopiëren, dat werd geweigerd door dit systeem.

 
Evan,

Je zit helemaal goed:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Glutathion

Glutathion (GSH), ook γ-L-glutamyl-L-cysteinylglycinis is een tripeptide dat is opgebouwd uit de aminozuren cysteïne, glycine en glutaminezuur. Glutathion komt bijna in alle cellen in een hoge concentratie voor en behoort tot de belangrijkste antioxidanten in het lichaam. tegelijkertijd is de stof een reservevoorraad voor cysteïne.

Toch is de ene 'antioxidant' de andere niet, zo blijkt wel weer. Het zal wel te maken hebben met het feit dat glutathion is opgebouwd uit aminozuren, iets waar Rapunzel ook al een tekort aan heeft. Als het maar werkt, dat is het enige wat telt!

Overigens is hier nog een mooie link naar een ander topic, want glutathion komt in grote hoeveelheden voor in...biest (collostrum)!

Mike

 
Oke, aan de gluthation dus :D Bedoel je met "je arts" Ron Velthuis? Hij heeft mij ook ooit gluthtion meegegeven voor ontgifting. Heb je dan ook van die zakjes die je met water/sap moet mengen?

Dan denk ik dat je het deze keer wel met me eens bent dat de smaak verschrikkelijk is :wink:

 
Rapunzel,

Je doelde volgens mij op dit artikel:

http://chronische-vermoeidheidssyndroom.pilliewillie.nl/cvs-me/cvs.me.ontgifting.lever.3.php

Mike

 
Rapunzel,

Volgens het artikel is glutathion vooral belangrijk bij de lever. Had ik niet geconstateerd dat een groot deel van jouw problematiek te maken heeft met de lever en galblaas?

Mike

 
Ja, dat had je inderdaad! Jij krijgt die link wel geplaatst? :twisted:

Ja, ik bedoel Ron Velthuis. Nee, ik zat niet aan dat vreemde, dure goedje met nanodeeltjes want daar zit een poly in maar aan de capsules. Biest kan ik helaas ook niet verdragen. Glutathion zit ook in avocado!

 
Ik had tijdje terug deze:

Samenstelling van Nutramin NTM-Medacare:

Per capsule:

5 mg Vitamine B1 (thiaminemononitraat)

2,5 mg Vitamine B2 (riboflavine)

2,5 mg Vitamine B6 (pyridoxine-HCl)

25 mg Vitamine B3 (niacine)

75 µg Jodium (Kelp)

50µg Selenium (selenomethionine)

5mg Zink (gluconaat)

175 mg L-asparaginezuur

100 mg L-glutaminezuur

25 mg Glutathion

150 mg L-tyrosine

15 mg Salie (Salvia officinalis)

20 mg brandnetel (Parietaria diffusa)

bevat ook glutamine,

Maar helaas na inname ervaar ik een naar gevoel in mijn keel. Een benauwd gevoel..

Deze medacare was speciaal voor de omzetting van t4 naar t3 (schildklier) en werd me aangeraden ter ondersteuning..

de lever speelt in deze idd een grote rol!

 
Quote:
Glutathion conjugatie maakt vet oplosbare toxines water oplosbaar waardoor ze via

de nieren en de urine uitgescheiden kunnen worden, dat is eenvoudiger

dan uitscheiding via de gal
.


Dit is echt geweldig.

Moet je nagaan hoe goed een koffieklysma dan is voor je glutathiongehalte want die verhoogt het glutathiongehalte met 600-700%.

Ik heb naar marathonsessies geluisterd van alternatieve kankerartsen pas: zij erkennen het beeld van kanker als eindstadium van vergiftiging.

Ik geloof dat er geen arts was die de geneugten en de noodzaak van koffieklysma´s niet onderstreepten.

Charlotte Gerson van de bekende Gersontherapie zegt zelfs: 6 koffieklysma´s per dag voor een kankerpatient.

3 per dag voor een kankerpatient die chemo heeft ondergaan: die chemo zit dan ook in het lichaam.

Daar ben je dan ook mooi klaar mee en met dat gif detoxen moet je echt met beleid mee omgaan.

Maar die glutathion is werkelijk KEY voor de darmflora ook, voor darmwandherstel.

In het boek ´nooit meer moe´ van prof Michael Maes, de belgische ME/cvs expert die verguisd wordt in Belgie en in NL omdat hij niet gelooft in de gangbare cognitieve gedragstherapie/revalidatiemythe van de tussen de oren maffia die ME-patienten alleen maar nog zieker maakt, die man die legt ook de essentie bij darmwandherstel.

En ook hij noemt glutathion als 1 van de belangrijkste stoffen voor chronisch patienten (naast een aantal andere als taurine - daar weet ik niet zoveel van - en bijv ook selenium).

 
Taurine helpt o.a. bij het aanmaken van galvloeistof. Dat man weleens uitgeput raken bij veel klysma's.

 
Sylvia,

Kijk eens naar het onderwerp van deze thread. Je bent dus behoorlijk off-topic! Maar, om je post toch nog te beantwoorden: kanker is geen schimmel en ook geen virus. Wel worden schimmels of virussen veelvuldig aangetroffen bij kankerpatienten. Deze micro-organismes zijn NOOIT de oorzaak van welke ziekte dan ook en ALTIJD een symptoom, een reactie op het ziekteproces. Het zijn opruimers, vuilnismannen, aaseters die zich voeden met zwakke of dode cellen en vervullen dus een zeer nuttige functie. Simoncini doet net zo goed aan symptoombestrijding als de regulieren, alleen is natriumbicarbonaat niet giftig, in tegenstelling tot chemo en bestraling.

Mike

 
Oww Oké Mike. Ik had hierover nog niet gelezen inderdaad. Excuses en thanks voor je antwoord.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.797
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan