Glazen vershoudbakjes

jim_morissey

New member
Om etensresten op te bergen in de koelkast gebruik ik momenteel nog plastic dozen, voornamelijk van diepvriessorbetijs. Nou maak ik me zorgen over componenten van het plastic die het eten in lekken en estrogeenactiviteit vertonen, waardoor ik erover denk om alle doosjes door glazen bakjes te vervangen.

Maar waar haal je die handig? Bij bol.com met de zoekterm 'vershoudbakjes glas' kan ik aardig wat vinden maar allemaal met plastic deksels en redelijk aan de prijs.

Niet alleen vershoudbakjes kunnen schadelijke plastic bestanddelen bevatten, zelfs 'groen', gerecycled toiletpapier!

http://investmentwatchblog.com/beware-your-green-recycled-toilet-paper-is-probably-toxic/

Mike

en probeer de blokker (of een kookwinkel, als je een dure wilt) eens! En misschien kun je zelfs wel bij de action terecht.
Niet moeilijk doen, als het veel goedkoper kan!

Bij de Ikea hebben ze mooie glazen bakjes (wel met plastic deksel). Ze hebben een sluitsysteem als de glasslockbakjes. Ze zijn rond en rechthoekig in verschillende maten.

Overigens zie ik die plastic deksel niet als slecht, je moet ze alleen niet te vol doen.

glazen potten over van de supermarkt/biologische winkel die iedereen wel eens heeft, functioneren prima om eten in te bewaren en kosten niets, dus niet in de glasbak maar bewaren als bewaarpot voor in de koelkast.

Bedankt voor de reacties! Het gelinkte artikel heb ik doorgelezen, blokker en action geprobeerd, uiteindelijk online bij Hema gekocht, 1 liter (glas, plastic deksel) voor 6 euro (ikea is te ver weg). Heb nooit potten over van de supermarkt helaas.

Heb nooit potten over van de supermarkt helaas.

Helaas moet zijn volgens mij gelukkig :>)
vrienden, familie enz. toch wel?!

Bij onze Blokker liggen ze in de uitverkoop.
Wel een plastic deksel maar dat lijkt me geen punt. Ze kunnnen ook in de diepvries.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan