Gezwaveld fruit

G

Guest

Guest
Hoe denken jullie over gezwaveld fruit. Ik heb juist een artikel geschreven over ongezwaveld abrikozen. maar nu wil ik het proces beschrijven van het zwavelen en ook vertellen dat gezwaveld fruit ongezond is maar ik kan er maar weinig over vinden.

 
Het antwoord is simpel: eet geen of minimaal fruit! En al helemaal geen gedroogd fruit, waarvoor zwaveldioxide wordt gebruikt als conserveermiddel en waarin de suikers geconcentreerd worden.

Mike

 
Je hebt gelijk Mike, maar de meeste mensen verlangen toch een wat langer antwoord. Ik doe het ook nooit zo goed op, ik heb gelijk, neem het maar van mij aan antwoorden. Zwaveldioxide, chemisch conserveermiddel, echt vermijden. Ik vraag me ook af waarom het nodig is. Biofruit wordt ook niet gezwaveld. Is misschien het gebruikte fruit meer in onbalans en daardoor vatbaarder voor bederf? Is het een verzekeringspremie? Wordt het vooral gebruikt als kleurmiddel?

 
Dank jullie wel. Maar toch zit ik hier even te staren want....geen fruit? of minimaal? we moeten toch juist fruit eten Mike? Ze doen het om het fruit langer goed te houden en er zo perfekt mogelijk (hoe kan het ook anders)uit te laten zien. Alles wat je tegenkomt in de winkels in gezwaveld. Je moet echt naar de naturuwinkel ervoor. De vrag komt ook voort uit een artikel over hoge bloeddruk (heb ik) en omdat de dokter aanraadt 4 gedroogde abrikozen te eten smorgens vroeg. Het leek me een goede hulp bij het verlagen ipv meer medicijnen.

 
Yoly, je bent al twee jaar lid en je weet nog niet dat we hier geen fan zijn van zoet fruit? Zuur fruit is prima als je je er maar niet klem aan eet. De voedingstoffen uit fruit kan je ook ergens anders vandaan halen maar helemaal geen groente eten is ook niet goed als je denkt dat we dat bedoelen.

Voor je bloeddruk zou ik aan het vette vlees gaan. En wat is de specifieke stof die goed is voor je bloeddruk in gedroogde abrikozen? Dan kan je kijken of je dat ook ergens ander uit kan halen.

Ze zwavelen de abrikozen omdat ze anders donker worden, maar ze zijn dan nog steeds prima te eten. Wel mierzoet en je bloedsuikerspiegel gaat er ongetwijfeld van stuiteren.

 
De kalium in abrikozen zou daarvoor verantwoordelijk zijn, voor 3 gram kalium (ADH) moet je een flinke berg abrikozen wegwerken 75 gr ofzo. En wat bevat veel kalium? Melk, rundvlees, zalm en avocado.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan